Maat Pikeur rijjasje in vergelijking tot Kingsland rijjasje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UnitedxWest

Maat Pikeur rijjasje in vergelijking tot Kingsland rijjasje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:49

Ik heb een smal en lang postuur, daarom zijn rijjasjes kopen een DRAMA!
Kingsland is voor mij hét merk, daarvan kan ik altijd wel de maat vinden die ik pas, niet te ruim, niet te kort aan de mouwen etc. _/-\o_
Maar nu ben ik opzoek naar een rijjasje, omdat ik sinds kort op de club met een rijjasje mag rijden. Ik had al even bij Divoza rondgesnuffeld, maar had nog niet iets gevonden, heb wel een Kingsland rijjasje aangehad voor de maat. Nu zag ik op internet een mooi rijjasje van Pikeur, maar ik zou dus niet weten welke maat ik nodig zou kunnen hebben & of dat rijjasje mij net zo mooi zou passen als die van Kingsland.

Daarom is nu mijn vraag, kun je de maten van Pikeur vergelijken met de maten van Kingsland? Ook mooi smal & lang?
Bij Kingsland had ik een xs aan & nu zag ik een Pikeur Dana I.

Hopen snappen jullie het een beetje hahaha! :+

Eventueel andere rijjasje aanbevelen is ook prima, gelieve niet te duur.

FNews

Re: Maat pikeur rijjasje in vergelijking tot kingsland rijjasje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:51

Kingsland valt erg ruim uit, terwijl Pikeur normaal valt. Dus nee, die maten kan je niet echt vergelijken.

Maar, ik heb nogal tamenlijk lange armen waardoor Pikeur vaak al iets te kort aan de mouwen is terwijl Kingsland prima past.

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:51

ik zou je spooks aanbevelen! ik ben zelf lang en slank. ken de maten van kingsland niet, maar die van pikeur wel en die mouwen waren mij alsnog te kort. http://www.ej.nl/products/10000224/4020 ... POOKS+SHOW
ik hbe dit jasje in het bruin je kan hem zien in mijn profiel.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:24

@_AlMaraam_: Kingsland valt ruim, bij mij juist niet, mooi smal om mijn middel & net goeie lengte bij mijn armen.

@clairexx: Ik vind spooks niet zulke hele mooie jasjes, ik hou namelijk niet van softshell dat vind ik niet zo mooi staan.. (sorryyyy voor iedereen die dat wel vind). Maar bedankt voor je meedenken!

Biskwie

Re: Maat Pikeur rijjasje in vergelijking tot Kingsland rijjasje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:23

Zelfde probleem hier... Lengtemaat van de pikeurjasjes zitten mijn perfect!

Puera

Re: Maat Pikeur rijjasje in vergelijking tot Kingsland rijjasje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:26

Ik heb een wedstrijdjas van Kingsland, maat M. Hiervoor had ik een Pikeur Epsom maat 80, die was aan de ruime kant. Een aantal jaren terug had ik een Pikeur Diana maat 76, die was voor de dressuur perfect, voor het springen aan de krappe kant.

De Diana valt mooi lang en smal, maar het is een kwestie van passen. Mijn jasje van Kingsland heb ik afgelopen zomer laten innemen omdat ie bij mij wat ruimer zat.