ZZ-licht debuut, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

ZZ-licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:42

Omdat ik over ongeveer alle niveaus een debuut topic kon vinden, behalve over het ZZ licht was ik benieuwd wie er nog meer zijn ZZlicht debuut gaat maken? Ik heb begin december mijn debuut gehad. Ik vond het wel spannend om voor het eerst een proefje uit mijn hoofd te moeten rijden (normaal deed ik dat nooit... las ze een paar keer door en dat was genoeg). Maar het ging erg goed, ik had meteen een winstpunt te pakken en daar was ik natuurlijk heel erg blij mee! Dus... wie nog meer???

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:46

Een succesvol debuut voor jou, toppie +:)+

Ik hoop ook snel mn debuut te mogen maken in het ZZ-Licht :) Ik ben alleen best perfectionistisch dus het moet er thuis toch wel allemaal goed op zitten wil ik gaan starten :o

Proeven uit mn hoofd rijden ben ik niet bang voor, dat doe ik nu al een tijdje en ben er al aan gewend.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:04

Helemaal niemand die een ZZL debuut heeft?

AnoukvW

Re: ZZ-licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:13

Ik hoop richting de zomer misschien wel over te kunnen... De meeste mensen die in het topic van het Z2 debuut zitten blijven meekletsen daar als ze ZZlicht gaan! ;)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 03:49

ik hoop richting het voorjaar over te gaan.
nog even hard doortrainen..

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 10:19

klopt het nou dat je vanaf 1 april de proeven niet meer uit je hoofd hoeft te rijden in het ZZL?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:25

Ik wil binnenkort mn debuut in het ZZL maken.. Dinsdag weer eens les na een lange tijd en kijken of we er klaar voor zijn.

eefje_rudmer schreef:
klopt het nou dat je vanaf 1 april de proeven niet meer uit je hoofd hoeft te rijden in het ZZL?

Ik had ook al in de regelementen zitten neuzen maar kon er niets over vinden. Misschien even een mailtje aan de KNHS wagen?

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 16:33

Voor de zekerheid leer ik hem toch maar even uit mn hoofd ;) Heb er nog niks over gevonden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:37

eefje_rudmer schreef:

uit nieuwsgierigheid even in dit topic gekeken, en zag deze vraag. Vanaf 1 april hoeft er inderdaad niets meer uit het hoofd gereden te worden, alles mag voorgelezen worden in ZZL.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 18:51

dat vind ik toch wel heel fijn eigenlijk haha! Hoewel de proeven niet heel lastig in elkaar zitten, maar toch. Hoe weet je dit kleinvosje? Staat dit ook ergens bij de KNHS?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:43

Als het goed is heeft het in de P&S gestaan, en staat het ook op de site. Verder ben ik zelf jurylid, dan krijg je wijzigingen vanzelf toegestuurd.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:53

Ik zou me er ook bij voegen als dat mag? :o
Met Roco ben ik al eerder ZZ licht gestart in de tijd dat het nog tot de subtop behoorde, maar na een lange pauze door onder meer blessures zijn we de draad nu weer aan het oppakken. We starten eerst nog een keertje Z2 onderling om wat ritme op te pakken, dan gaan we voor het ZZ licht!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:29

Tuurlijk! Wil het topic een beetje op gang helpen, dus kom er gezellig bij :D
Maar dat is al even geleden dan dat je gestart bent? Loopt hij nu weer helemaal fijn?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:57

We zijn hard op weg, hij is in ieder geval losser dan hij ooit geweest is! Nu nog wat routine opbouwen in de oefeningen als de zigzag en de wissels, daar wordt hij nog wat te heet op. Belangrijkste is dat ik met Roc in de proef niet te netjes wil rijden maar ook gewoon blijf loswerken.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:34

Bij ons gaan de onderdelen opzich wel goed. Ik zit alleen zelf erg te rommelen bij galop appuyement/wissel/appuyement/wissel. Wat een rot onderdeel vind ik dat zeg. Alles los van elkaar gaat prima, maar ik krijg Ur na het eerste appuyement gewoon niet snel genoeg recht voor de wissel. Waardoor de wissel schots en scheef word. Oefening baart kunst!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 22:49

Bij mij zijn juist de oefeningen geen probleem, maar het behouden van de impuls. Of hij wordt te heet, of hij is niet vooruit te branden. Thuis heb ik daar niet zo'n problemen mee, maar op wedstrijd...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:02

Het is voor ons nog wat verder weg, maar hopelijk kan ik in het binnenseizoen, of aan het eind van dit buitenseizoen, ZZL gaan starten.
Gelukkig dat de proeven niet meer uit het hoofd gereden hoeven te worden, scheelt me een hoop stress.
Mijn paard heeft in het verleden al ZZL gelopen, hij kent de oefeningen, ikzelf reed voor anderhalf jaar terug nog maar L2. Voor mij is het een grote omschakeling om ineens in de hogere regionen van de basissport te verkeren.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:24

Zo dat heb je snel gedaan zeg! Goed hoor! Heb je nog ambities om nog verder te gaan?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:41

Thanks! Ik denk niet dat het reëel is om verder dan ZZL te gaan kijken. Ik vin het al prachtig dat ik zo ver ben gekomen. Dan kan ik wel pushen tot ZZZ maar kan hem nog met een onervaren amazone laten starten. En dan weet ik wel wat ik leuker vind.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:29

Ik heb morgen m'n ZZ-L debuut :)
Heb ik helemaal een proef uit m'n hoofd geleerd, zie ik inderdaad dat het vanaf nu niet meer hoeft :+

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 11:56

Hihi ja ik ken m onderhand ook uit mn hoofd... de eerste dan. De tweede nog niet en moet ook nog een lezer zoeken!!
Succes morgen, waar ga je starten?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:45

Morgen was vorige week zaterdag ;-)

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 19:53

ow... haha!! 8)7 Hoe is het gegaan? Ik heb afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad, 1 wp te pakken! Bijna 2, maar door een stomme fout van mezelf net niet gehaald. Ach, volgende x weer ;)