Valt over buitenschouder met sb?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Valt over buitenschouder met sb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:27

Op mijn protocol van vandaag stond bij 2 van de 4 keer schouderbinnenwaarts 'valt weg over buitenschouder'. Ik snap hoe een paard over de buitenschouder weg kan vallen in bijvoorbeeld een volte. Maar hoe kan dit met schouderbinnenwaarts? 1 van de keren moest ik daarna een volte indraaien, dan snap ik ook dat hij tijdens het indraaien over de buitenschouder weg kan vallen. Maar het stond er ook toen ik na de schouderbinnenwaarts recht door moest rijden. Weet iemand wat de jury hiermee bedoeld?

Anoniem

Re: Valt over buitenschouder met sb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:30

O dat is heel makkelijk, zie je ontzettend vaak. De inzet gaat dan goed, maar gaandeweg loopt de schouder weer richting de hoefslag, daarbij is er dan vaak teveel buiging in de hals en dus valt hij over de buitenschouder :) Ontstaat vaak doordat de sbw met teveel binnenhand en buiging wordt ingezet en de buitenteugel te weinig begrenst.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:31

Duidelijk!
Dankjewel, weten we waar we aan moeten werken :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:32

Schouder binnen = schouder komt dus mee naar binnen :D waarschijnlijk had je alleen de stelling nek -hoofd maar dus niet de schouder mee de schouder valt dan iid weg.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:34

jus schreef:
Schouder binnen = schouder komt dus mee naar binnen :D waarschijnlijk had je alleen de stelling nek -hoofd maar dus niet de schouder mee de schouder valt dan iid weg.

Ik had beide keren nog wel een 6, dus waarschijnlijk was de inzet dan wel goed maar dat hij naderhand terug viel, zoals Relaxed zei. :)