Beweging geven/energie uitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bamorka

Beweging geven/energie uitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 22:05

Ik ga me er dan toch ook maar aan wagen..
Ik rijd op de paarden van kennissen van ons, hartstikke leuk lief en aardig, willen het beste voor hun paarden en dit doen ze ook tot zover het mogelijk is. Ik rijd nu 1 vaste, Wub, dat gaat gewoon allemaal prima. Dan ben ik bezig met bamorka te beleren; hier heb ik een vraag over.
De bak is bij ons aan huis een grote modderpoel, ze zakken bijna tot hun knieën erin weg. Wei idemdito. Kortom; ze kunnen dus niet hun volledige
energie kwijt. Ze staan van 's ochtends 11 tot 's middags 3 in de bak.
Ik rij Wubha altijd in de binnenbak 200m verderop, ik ga gewoon langs de weg, prima te doen. Bamorka daarintegen is nog niet verkeersmak;
ze moet ook nog deels opgevoed worden. Als ik met haar langs de weg wil steigerd ze alles bij elkaar, dit vinden de eigenaar en ik gevaarlijk
dus lijkt het ons niet verstandig, vooral omdat ze nu zoveel energie heeft. Plan was dus om 3/4 keer in de week met de trailer naar de bak te rijden, zodat ze haar energie kwijt kon en ik gewoon met haar bezig kon. Nu is ze dus kreupel geraakt, het is bijna weer over maar ik doe toch rustig aan komende tijd. Het is één bom energie, de ene dag is ze zo mak als een lammetje en de andere dag springt ze alles bij elkaar.
Ze krijgt s ochtends 1/4 biks en s avonds 1/4.

Mijn vraag aan jullie; wat zouden jullie doen in deze situatie?

Opmerkingen als andere stalling zoeken zijn niet nodig, dit is niet mogelijk.

jensvl

Re: Beweging geven/energie uitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:50

Iemand erbij halen die ervaring heeft met steigerende paarden omdat ze nog niet verkeersmak zijn. Die gaat je op korte tijd heel goed kunnen helpen.

Fransje_70

Re: Beweging geven/energie uitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:26

Wachten totdat het beter weer is en dan pas verder gaan met het te beleren paard. Niks aan te doen.