Paard met atrose verkopen? Welke prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Paard met atrose verkopen? Welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:28

Hoi,

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik heb vandaag mijn paard te koop gezet, ze heeft atrose. Ik ben een fanatieke ruiter en zij kan dit niet meer aan. Dus zoek ik iemand die haar lekker op de wei kan zetten en haar af en toe nog rijd.

Nu heb ik echter net telefonisch een bod van €250 gekregen. Maar dit lijkt mij erg weinig

Wat is echter een goede prijs voor dit paard? Wat kan ik ervoor vragen.

http://www.allbreedpedigree.com/sparkling+porsche

Ze wordt nu 10 jaar, kan niet meer fanatiek bereden worden, maar wel als fokmerrie of rustig recreatief gebruikt worden

Michelle_

Re: Paard met atrose verkopen? Welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:29

ik zou blij zijn met een goed plekje en niet zo zeer op de prijs letten.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:30

Nee, zo denk ik ook. Helaas mijn moeder anders .. ;(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:31

Ik denk dat je in je handjes mag knijpen als je een goed tehuisje krijgt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:31

Inderdaad ben blij als ze een plekje krijgt waar ze uberhaupt terecht kan. Wie wil in deze tijd een ziek paard. :n
Vorig jaar Mei heb ik ook een opvanger gehad, ook met artrose in beide voorbenen. Hij mocht gaan genieten van zijn pensioen bij mij op de wei met medicijnen. Echter hebben we rond December de keuze gemaakt hem in te slapen, hij is zo hard achteruit gegaan dat het niet meer paardwaardig was. In Mei hadden we hem zeker nog 3 jaar gegeven...

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:32

Vind ik ook. Wat deze man mij bood was 2 hectare land en twee vriendjes! Ideaal voor mijn paard, die lekker buiten wil staan!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:34

Ik begrijp je ouders ook wel, dr zit een redelijk mooi papiertje achter :j
Maar idd de artrose maak dat het paard eigenlijk geen stuiver meer waard is :=
Ik den dat zodra iemand riching de 800 euro gaat je dit moet accepteren

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:34

Klinkt dat nou niet te mooi om waar te zijn?

Edit: ik bedoel de post van TS

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:36

Artrose = slachtprijs.
Waarom zou je gaan fokken met een dier dat met tien al artrose heeft, zoiets moet uit de genenpool verwijderd worden!
Ik zou in jouw plaats m´n handjs dichtknijpen met dat bod van 250 euro.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 12-01-13 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:38

@kuggur, inderdaad ook ik zou er bij in mijn handen klappen, vooral (nogmaals) in deze tijd!
@LDRD, er zijn mensen die het wel goed bedoelen. Zo is een van mijn pony's ook op een geweldig nieuw huisje beland, wat eigenlijk ook te mooi klonk. ;)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:48

Bedankt voor jullie antwoorden. Deze kan ik namelijk even laten lezen aan mijn moeder. Want wat jullie zeggen zei ik ook tegen mijn moeder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:53

Mandy92 schreef:
Vind ik ook. Wat deze man mij bood was 2 hectare land en twee vriendjes! Ideaal voor mijn paard, die lekker buiten wil staan!

Voor 10 min. Daarna laadt hij hem weer in en verkoopt hem aan de eerste de beste die zonder een keuringsrapport een paard koopt...

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:59

Ik zou je paard onder contract verkopen voor een vriendelijke prijs. Gewoon even afwachten en niet in elk mooi verhaaltje trappen..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:08

Een contract is niks waard, verkocht is verkocht dan heeft de vorige eigenaar niks meer te zeggen

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:59

Ik heb mijn destijds 9-jarige merrie met artrose gratis gekregen.
Ze wordt deze maand 11, en we kunnen gerust 4x per week een uur rijden :D Maar daar ben ik te lui voor, ik wil haar ook niet sneller moeten afgeven snap je, als ik 1x in de maand rij is het veel :+ Paard komt elke dag buiten, ook bij koudere temperaturen; het is niet omdat ze artrose heeft dat ze is afgeschreven..

Als ik NU een prijs om mijn paard moet plakken, als ik haar zou verkopen (en dat zou ik nooit doen :D !!).. €1000-€1500. Maar ik moet eerlijk zijn, dat is gevoelsmatig dan.. Want toendertijd had ik dat bedrag nooit willen neerleggen, met het oog op de atrose. Ondertussen hebben we zo'n sterke band, dat ze in mijn ogen onbetaalbaar is.

Maar de paardenmarkt ligt op zijn gat, en je kunt niet in de toekomst kijken en eerlijk zeggen hoeveel je paard nog gaat aankunnen, dus ik zou gewoon heel blij zijn als ie een leuk plekje kan krijgen. Al snap ik je ouders ergens ook wel.. €250 lijkt mij een eerlijke prijs, gewoon omdat je dus niet weet wat het paard nog gaan kunnen, hoe lang hij nog heeft.. Klinkt cru, maar is wel zo. Vriendin van me heeft haar paard op 12jarige leeftijd moeten laten inslapen vanwege artrose..

Dus €250 en vooral een leuk plekje klinkt mij heel fair. Dat gaf bij de vorige eigenaar van Bai ook de doorslag; hij wist gewoon dat ik alles zou doen voor haar, ook als ik niet meer met haar kan rijden, en dat ik een leuk plekje zou zoeken (en vinden :D ) voor haar. Da's veel meer waard dan geld!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:07

moeilijke keuze, het allerbelangrijkste is dat ze een goed huisje krijgt! dan maar een paar honderd minder, maar kan je het na checken waar die man het over had?
Moet er niet aan denken als je haar doorverkoopt naar een handelaar bijvoorbeeld.. ik heb zelf mijn paard gekocht toen ze 13 was met veel atrose , heb haar nog ruim 11 jaar gehad , lekker mee buiten gereden en laatste jaren mee gewandeld!

Sterkte met de verkoop

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:10

Caira schreef:
Mandy92 schreef:

Voor 10 min. Daarna laadt hij hem weer in en verkoopt hem aan de eerste de beste die zonder een keuringsrapport een paard koopt...

Dat gevoel krijg ik er ook bij.
Denk dat het verstandig is om met tuig etc te verkopen,zodat je de waarde omhoog kunt halen. Dus het paard zo goed als gratis maar niet verkopen zonder duurder tuig.(tenzij je echt zeker bent van een goed tehuis.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:14

In deze tijd staan er allerlei paarden gratis op marktplaats enz, zolang die er staan, hoef je voor een paard met atrose niet veel te verwachten. Je kan uiteraard wel een bedrag laten betalen voor de spullen. En voor je moeder, zoek paarden met artrose op marktplaats en hun verkoopprijzen. Let wel, de verkoopprijs krijg je bijna nooit, er wordt natuurlijk onderhandeld.

Doe wel even goed research naar de eventuele koper. Dit soort paarden komen vaak toch in de handel terecht..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:20

Zou inderdaad goede research doen naar de koper. Dat ben je als eigenaar sowieso verplicht naar je paard toe. Paard kan zo heel goed in de handel terecht komen.

En over prijs zou ik het niet hebben. Denk dat een nieuwe goedwillende eigenaar genoeg geld aan DA kosten kwijt is. Mijn keuze zou zijn verantwoording nemen en voorgoed afscheid nemen van je paard als je hem zelf geen onderdak en weide kunt bieden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:28

TS wil je het je paard aan doen om de handel in te verdwijnen met alle ellende voor het paard van dien?

Als fokmerrie is ze niet geschikt, net als kuggur ben ik van mening dat dit soort dieren uit de fokkerij gehaald moeten worden om het genen bestand te verbeteren. Er lopen erg veel paarden rond met deze aandoening op jonge leeftijd.

Deze tijd is knudde om een gezond paard verkocht te krijgen voor een redelijke prijs.

Ik weet niet hoe erg de artrose, en hoe snel het gaat ontwikkelen, maar kies voor het welzijn van je paard. Persoonlijk zou ik kiezen voor de eeuwige groene weiden, als het dier niet meer kan blijven.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:53

aikon schreef:
TS wil je het je paard aan doen om de handel in te verdwijnen met alle ellende voor het paard van dien?

Als fokmerrie is ze niet geschikt, net als kuggur ben ik van mening dat dit soort dieren uit de fokkerij gehaald moeten worden om het genen bestand te verbeteren. Er lopen erg veel paarden rond met deze aandoening op jonge leeftijd.

Deze tijd is knudde om een gezond paard verkocht te krijgen voor een redelijke prijs.

Ik weet niet hoe erg de artrose, en hoe snel het gaat ontwikkelen, maar kies voor het welzijn van je paard. Persoonlijk zou ik kiezen voor de eeuwige groene weiden, als het dier niet meer kan blijven.

Da's wel héél kort door de bocht :oo :=

Ik heb mijn paard, met artrose en verpest spronggewricht gratis gekregen, ze was toen 9. Ze wordt deze maand 11.
Ze komt elke dag buiten, in de zomer zo'n 8 uur, in de winter natuurlijk minder, maar ze komt ook nu nog steeds op de wei of los in de piste. Ik kan makkelijk 4x per week rijden, en serieus rijden! Helaas ben ik daar te lui voor, en longeer ik haar vooral, of laat ik haar los lopen en gaan we VD'en, maar geloof me: ze is nog lang niet afgeschreven.

Er zijn vast mensen genoeg die een weidemaatje zoeken, of een paardje om af en toe een wandeling mee te maken.
In mijn geval kan ik nog perfect urenlang op buitenrit, we mogen nog steeds sporadisch springen, wat je maar wil. Alleen serieus op wedstrijd gaan en ver komen zit er niet meer in, maar daarom geef ik haar toch niet op? :? Zelfs als ze nooit meer zou mogen rijden, blijft ze gewoon lekker bij mij! Pas als zij zelf niet meer kan van de pijn, ben ik bereidt haar te laten gaan, en eerder niet, al is het maar om haar elke dag te kunnen los laten. Ik denk alleen wel dat de TS (of haar ouders) echt realtistisch moet zijn in de prijs, en inderdaad ook goed research doen naar een eventuele koper. Maar er zijn vast mensen zat die zo'n paard (tegen een eerlijke prijs ;) ) een fijn thuis kunnen en willen geven!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:17

Ja, ik zou er voor kiezen het paard naar de eeuwige weiden te sturen als het dier niet bij mij kan blijven. Wat is daar kort door de bocht bij? Ik kies voor het welzijn van mijn paard. Ik wil niet het risico lopen dat het dier als nog de handel in verdwijnt met alle gevolgen van dien voor het paard. Dan is het dood beter af. Er lopen nu al meer dan genoeg paarden rond die iets mankeren waardoor ze licht recreatief nog wel iets zouden kunnen doen en zelfs dat niet meer. En deze gaan veelal van hand tot hand in de handel. Waarom een ander opzadelen met een paard wat niet meer de sport in kan? Ik ben eerlijk naar mijn dieren toe. Lijden hoeven ze niet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:37

Ik zou minimaal de slachtprijs vragen, anders heb je grote kans dat het paard voor die reden opgehaald zal worden. Zal het eerste paard niet zijn.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:39

KimD schreef:
@kuggur, inderdaad ook ik zou er bij in mijn handen klappen, vooral (nogmaals) in deze tijd!
@LDRD, er zijn mensen die het wel goed bedoelen. Zo is een van mijn pony's ook op een geweldig nieuw huisje beland, wat eigenlijk ook te mooi klonk. ;)

Zeker, maar er zijn evenzovele voorbeelden van het tegendeel helaas.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:41

ik vind € 250 erg laag. Ik ben in zo n geval dan gelijk bang dat de verkoper binnen no time de merrie weer doorverkoopt vh 6 dubbele onder mom van paard met goed papier.
Ik zelf zou het paard niet verkopen maar misschien te lease als recreatiepaard aanbieden.
Of als gezelschapspaard v je nieuwe paard?