Paad met neus op de grond..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belletjhee

Paad met neus op de grond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 12:56

Ja de titel zegt het al.. ik heb een merrie die eigenlijk meerder helft van de dag met haar hoofd naar beneden staat.. Vaak echt letterlijk met haar neus op de grond.. dit doet ze in de paddock, met poetsen, aansingelen en zelfs met rijden.. Wat heeft dit te betekenen? Juist dat ze erg ontspannen is.. of kan t iets anders zijn??

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:59

Contactlens kwijt? :+ chronische honger?heeft ze het altijd al gedaan?

belletjhee

Re: Paad met neus op de grond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 13:00

Haha ja dat zal t zijn ;) Ja eigenlijk wel.. ook met aan de hand lopen.. altijd met de neus over de grond..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:06

Heeft ze geleerd dat er een beloning op volgt? Sommige paarden zijn daar redelijk extreem in. Anders vindt ze het misschien gewoon lekker staan. Ik heb ook een merrie met een lage halsaanzet en die loopt liever met haar hoofd over de grond dan met haar hoofd hoger dan haar schoft. Dat doet ze al 15 jaar en lijkt geen kwaad te kunnen :)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:06

Als ze het ineens deed zou ik persoonlijk denken aan buikpijn.(mijn pony die een keer een koliekje had stond ook heel treurig met zijn hoofd helemaal naar beneden)
Maar misschien zoekt ze wel gevallen biksjes,hooi ed.klinkt als ontspannen zijn.erg ontspannen.. :')

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 13:09

Nee t is niet in 1 x gekomen.. Al vanaf veulen liep ze met haar neus over de grond als we naar de grote wei gingen.. maar was gewoon nieuwschierig wat dat zou kunnen zijn..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 13:10

Yessy schreef:
Heeft ze geleerd dat er een beloning op volgt? Sommige paarden zijn daar redelijk extreem in. Anders vindt ze het misschien gewoon lekker staan. Ik heb ook een merrie met een lage halsaanzet en die loopt liever met haar hoofd over de grond dan met haar hoofd hoger dan haar schoft. Dat doet ze al 15 jaar en lijkt geen kwaad te kunnen :)

Ook nooit een beloning ervoor gehad ofzo..

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:19

Hoe is het gesteld met haar halsspieren? Zijn haar spieren voldoende ontwikkeld om haar hoofd en nek zelf "te dragen"? Die wegen natuurlijk ook al gauw aardig wat kilo's.

Denk maar aan jezelf, "in je banden hangen" (zoals mijn fysio het altijd noemt) is veel lekkerder dan zelf correct met rechte schouders op een stoel zitten.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:47

[WN-AM] -> [OPG]

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 14:41

Devitootje schreef:
Hoe is het gesteld met haar halsspieren? Zijn haar spieren voldoende ontwikkeld om haar hoofd en nek zelf "te dragen"? Die wegen natuurlijk ook al gauw aardig wat kilo's.

Denk maar aan jezelf, "in je banden hangen" (zoals mijn fysio het altijd noemt) is veel lekkerder dan zelf correct met rechte schouders op een stoel zitten.

dat zou idd nog een optie kunnen zijn! Ik zal er eens op letten.. Ben sinds 1 januari eindelijk lekker aan het trainen.. dus hopen dat de spiertjes snel.komen.. ze word 5 dit jaar..