Witte hekjes op concours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloesxx

Witte hekjes op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 09:55

Hee allemaal,

Een tijdje terug had ik een oefenwedstrijd in een binnenbak. Alleen de korte zijdes van de ring waren afgezet met die witte lage hekjes.
Mijn paard vond die dus heel eng. Ik heb echt 6x erlangs gereden voordat ik met de proef begon, en tijdens de proef zelf wou ze er ook niet goed langs (hoofd ernaartoe, lichaam ervan af). Misschien hebben meerdere mensen dit probleem gehad?
Hoe moet ik dit oplossen, want ik wil toch wel graag op buitenconcours..
Heeft iemand tips hoe ik dit kan oefenen oid zodat ze er gewoon normaal langs loopt?

groetjes Marloesxx

milla99

Re: Witte hekjes op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:00

Lees ook even mee, heb 1 dressuurwedstrijd met hekjes gehad en m'n paard wilde ook niet normaal over de hoefslag toen

QuintySnoepy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:03

Meschien hebben ze waar jij rijdt ook zo'n hekjes.
Je kunt vragen of je ze even mag lenen ofzo en oefen oefen en nog een oefenen.
Ik kon ook eerst niet zonder bakrand rijden heb ik ook een maand niet in de bak mogen rijden tot dat mijn pony het kon.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:04

Veel oefenenen!
Mijne vond de hekjes ook doodeng
En heb m paar x meegehad tussen de hekjes
En de laatste keer keek ze er 2x naar daarna was t niet meer eng

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:45

Oefenen. Ik zou zeggen koop een paar goedkope hekjes schilder ze wit en oefenen maar. Of maak zelf iets met plankjes en schilder die wit. Denk dat het vooral aan de kleur ligt als ze een meer neutrale kleur hadden zouden ze er waarschijnlijk minder op reageren. Maar het is natuurlijk op wedstrijd de bedoeling dat het goed zichtbaar is.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:50

oefenen tot je erbij neervalt :P
Eerste keer dat ik dat moest doen was buiten, die van mij wou er nieteens in....
na 2 a 3 keer op andere plaatsen ect te zijn geweest vindt ze het alleen maar leuk (nu heeft ze uitgevonden dat je er ook overheen kan |o ) Maar als ik haar dan weer een beetje goed rond stuur gaat het prima :)
Dus als ik jou was zou ik is een paar oefenwedstrijden opzoeken waar het ook zo is, misschien zelfs in een indoor bak van 30x60 Waar het naar 20x40 is afgezet en gewoon doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Heel veel succes! :j