(Nep)leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

(Nep)leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:07

Hallo allemaal,
Ik ben nu aan het sparen voor nette leren laarzen, en mijn uiteindelijke budget ligt bij tussen de 150 à 180 euro.
Ik heb ze niet met spoed nodig, dus ik spaar nog wel even door tot ik genoeg heb.

Is er iemand die me laarzen aan of af kan raden?
Ik wil ze graag met veters.

Ik weet dat het budget vrij krap is, maar ze worden niet intensief gebruikt, en ik ga er zorgvuldig mee om.

Alvast bedankt

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:10

Mondoni Plain?
Die is 100,- maar divoza geeft regelmatik 20% of 25% korting :)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:11

de titel is: (nep)leren rijlaarzen
wil dat zeggen dat je aan het twijfelen bent tussen echte leren of kunstoffen?
ik kan je kunststoffen goed aanraden, heb ik zelf ook, zijn goedkoper en zijn zelf makkelijk in het onderhoud dan echte leren, maar ziet er het zelfde uit. ik moet even kijken welke ik precies heb, heb er in iedergeval maar 95 euro voor betaald, en heb nu zeer goed rijlaarzen voor wedstrijd etc.

moelly

Ik zweer bij MH!
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

Hij is wel heel duur vergeleken bij jouw budget maar ik heb ze gekocht met van die kortings-stickers.
Toen waren ze iets van 180 geloof ik..

Als je niet zo lang kunt wachten kun je voor Mondoni gaan, is vaak zelfs goedkoper dan jouw budget.

Chaniek_M

Ik heb petrie's, zijn wel wat duurdere laarzen maar zitten erg fijn en zijn van goede kwaliteit waardoor ze dus ook langer mee gaan als de 'goedkopere' leren laarzen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:15

Noa_My schreef:
Ik heb petrie's, zijn wel wat duurdere laarzen maar zitten erg fijn en zijn van goede kwaliteit waardoor ze dus ook langer mee gaan als de 'goedkopere' leren laarzen

Er hing bij ons op stal een advertentie voor Petries, ontzettend goedkoop, en vond het mooie laarzen, maar iemand zei tegen me dat je er niks mee kan omdat ze alleen voor het rijden zijn, en binnen no time stuk zijn als je z gebruikt om op te lopen :( maar dit is niet zo, begrijp ik?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:15

moelly schreef:
Ik zweer bij MH!
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

Hij is wel heel duur vergeleken bij jouw budget maar ik heb ze gekocht met van die kortings-stickers.
Toen waren ze iets van 180 geloof ik..

Als je niet zo lang kunt wachten kun je voor Mondoni gaan, is vaak zelfs goedkoper dan jouw budget.

Goede tip! Dankjewel :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:16

Ik heb ook Petries, 1x nieuwe hakken onder laten zetten door een fabrieksfout maar verder qua leer of zool nooit problemen mee gehad. Waren toen ook met een kortingsacties bij Divoza. Nogsteeds stervensduur, maar het gaat er om dat als je goed zoekt het wel moet lukken.

En anders wellicht tweedehands als je je maten weet?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:17

veronique100 schreef:
ik kan je kunststoffen goed aanraden, heb ik zelf ook, zijn goedkoper en zijn zelf makkelijk in het onderhoud dan echte leren, maar ziet er het zelfde uit. ik moet even kijken welke ik precies heb, heb er in iedergeval maar 95 euro voor betaald, en heb nu zeer goed rijlaarzen voor wedstrijd etc.

Oh, dan ben ik wel benieuwd welke dat zijn! :)
Het hoeven inderdaad niet per se echte leren laarzen te zijn, met goede kunststof exemplaren ben ik net zo blij :j

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:18

Arc_En_Ciel schreef:
veronique100 schreef:

Oh, dan ben ik wel benieuwd welke dat zijn! :)
Het hoeven inderdaad niet per se echte leren laarzen te zijn, met goede kunststof exemplaren ben ik net zo blij :j

ik zal morgen even kijken :j
zijn echt zeer goede laarzen, ook als je kijkt naar prijs/kwaliteit vergelijking

veronique100

Re: (Nep)leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:20

ps. heb wel over het "ik wil ze graag met veters' gelezen.
die van mij hebben dus geen veters, maar ik wou ze ook eerst perse met veters, maar deze zaten bij mij zo fijn en prijs/kwaliteit vergelijking was zo goed, dat ik ze niet kon laten staan :-)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:21

veronique100 schreef:
ik zal morgen even kijken :j
zijn echt zeer goede laarzen, ook als je kijkt naar prijs/kwaliteit vergelijking

Heel erg bedankt! :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:22

veronique100 schreef:
ps. heb wel over het "ik wil ze graag met veters' gelezen.
die van mij hebben dus geen veters, maar ik wou ze ook eerst perse met veters, maar deze zaten bij mij zo fijn en prijs/kwaliteit vergelijking was zo goed, dat ik ze niet kon laten staan :-)

Oh dat is niet erg hoor, veters zou ideaal zijn, maar gewone mooie laarzen zonder veters vind ik ook prima :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:23

Wat betreft laarzen: goedkoop is duurkoop! Beter is om te investeren in een goed stel laarzen, dan goedkope laarzen kopen en over een jaar weer nieuwe moeten...
Mondoni zijn wel erg fijn, maar die waren hier met 2 jaar wel echt op. Horka heeft soortgelijke, maar daarvan weet ik de prijs zo niet

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:25

ik heb mijn petries nu bijna 2 jaar, vind het echt goede laarzen gebruik ze elke dag en zien er nog supper uit! :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:27

Roxxiejj schreef:
Wat betreft laarzen: goedkoop is duurkoop! Beter is om te investeren in een goed stel laarzen, dan goedkope laarzen kopen en over een jaar weer nieuwe moeten...
Mondoni zijn wel erg fijn, maar die waren hier met 2 jaar wel echt op. Horka heeft soortgelijke, maar daarvan weet ik de prijs zo niet

2 jaar haal ik zoiezo niet :D Ik ben 12, deze zomer 13, en nog volop in de groei ;p
Daarom ligt mijn budget ook niet zo hoog :)
Ik zal even kijken, bedankt :j

Kidde

Re: (Nep)leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:29

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:32

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:32

Bij Epplejeck hebben ze mooie kunstleren laarzen met veter en rits. Kosten iets van 100 of 120 euro. Maar...... ik heb ze begin september voor mijn dochter gekocht en ze zijn nu al aan het scheuren bij de voet. Ik ga er ook maar eens mee terug want ik vind dit toch wel heel snel.
Ze heeft ook leren laarzen maar ze gebruikte deze laarzen wel dagelijks op school met rijden. Een levenduur van vier maanden is dan nog steeds wel heel kort.

Ik zou tweedehands gaan zoeken als ik jou was. Je bent nog in de groei, ze hoeven niet als nieuw te zijn toch?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:32

Arc_En_Ciel schreef:
brechtje122 schreef:
Welke maat heb je? Deze laars is t/m maat 38 te krijgen en hij blijft ook mooi ;)
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... unior.html

Vond ik een erg mooie laars, precies wat ik wil, en een mooie prijs, maar ik heb maat 39 :cc

O, dat is balen!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:35

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:35

Percy schreef:
Bij Epplejeck hebben ze mooie kunstleren laarzen met veter en rits. Kosten iets van 100 of 120 euro. Maar...... ik heb ze begin september voor mijn dochter gekocht en ze zijn nu al aan het scheuren bij de voet. Ik ga er ook maar eens mee terug want ik vind dit toch wel heel snel.
Ze heeft ook leren laarzen maar ze gebruikte deze laarzen wel dagelijks op school met rijden. Een levenduur van vier maanden is dan nog steeds wel heel kort.

Ik zou tweedehands gaan zoeken als ik jou was. Je bent nog in de groei, ze hoeven niet als nieuw te zijn toch?

Tweedehands wil ik eigenlijk liever niet :o ivm met zweet, en omdat ik er dan minder lang plezier van heb, andere mensen hebben het nieuwe er dan al afgereden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:35

Laatst bijgewerkt door Jolandaa_ op 11-01-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:37

Arc_En_Ciel schreef:
Percy schreef:

Tweedehands wil ik eigenlijk liever niet :o ivm met zweet, en omdat ik er dan minder lang plezier van heb, andere mensen hebben het nieuwe er dan al afgereden.

heb je helemaal gelijk, ik vindt het ook niet fijn om 2de hands laarzen te kopen
er zijn best dingen die ik 2de hands wil kopen, maar sommige dingen juist helemaal niet.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:38

Laatst bijgewerkt door Kidde op 11-01-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt