Help: Ik zoek een onmogelijke bodyprotector, wie heeft 'm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Help: Ik zoek een onmogelijke bodyprotector, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 15:56

Ik word er een beetje moedeloos van.

Vanaf 1 januari 2013 is een bodyprotector bij onze tact van sport verplicht.

Ik dus vandaag gaan passen bij van Bemmelen in Zoeterwoude ( echt een super service!! ), maar daar kwamen we niks tegen wat bij mij past.

Persoonlijk:
Ik ben vrij lang, de L maat komt aan de voorkant niet tot onder mijn ribben.
Ik ben vrij breed, vooral aan de 'bovenkant' ;) , heb zelfs een voorgevormd iets aan gehad, maar die kon niet goed dicht.

Sport:
Omdat ik zit op een sulky, kan hij niet te lang van achter zijn, ik kan dan zowiezo niet goed zitten en omdat ik een zomerpak heb wat uit een geheel bestaat, scheurt mijn pak dan daar.
Vanwege dit pak, kan ik ook geen 'mega bouwwerk' aan, dit past niet onder mijn pak.
Omdat wij onze armen niet naar 'beneden' hebben maar naar voren, moet hij echt enorm ruim bij je schouders zitten, daarin beperkt worden betekend mijn paard niet meer kunnen houden.
Eentje die geborgd is aan m'n kar en zichzelf opblaast is geen optie i.v.m. snel op en af kunnen stappen.

Ik ben nu internet af aan het speuren, maar ik hoop dat er iemand is die de gouden tip voor mij heeft...

Princesj

Re: Help: Ik zoek een onmogelijke bodyprotector, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:58

Zijn de airbagvesten toegestaan? Anders zou dat natuurlijk erg praktisch zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:01

Princesj schreef:
Zijn de airbagvesten toegestaan? Anders zou dat natuurlijk erg praktisch zijn.

Dat is er zo een die geborgd is aan je zadel toch, dat is i.v.m. snel op en af moeten stappen lastig, en ik vraag me zowiezo af of mijn ' val' afstand daar groot genoeg voor is?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:05

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:06

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:08

Ik denk dat een "airbag" :+ dan toch een goede optie is.
Die zit inderdaad vast aan, althans bij een ruiter, je zadel maar ik denk wel dat je hem heel snel kunt losknippen als je een musketon erbij aan zet.
De valafstand is zo lang als je het koord hebt/maakt.
Ik ben zeer tevreden over het rijden met mijn airbag. Ik heb jarenlang met een bodyprotector gereden (en deze heeft mij zeker voor grote blessures behoed) maar na mijn laatste val tot de slotsom gekomen dat bij deze val het de schuld van de bodyprotector is geweest dat ik er af kiepte......
Met een airbag, ik heb de hitair, kan dat zo iig niet meer gebeuren.
Een airbag is zeer zeker een bodyprotector die aan al je eisen zal voldoen...........
Laatst bijgewerkt door jibberjabber op 11-01-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:11

Ik heb bij Canter Equipment een How's Racesafe op maat laten maken. Ik ben lang, heb voor m'n ribben een lengtemaat nodig, maar mijn rug is dan weer niet zo lang. Ik heb dus nu de lengtemaat, maar dan met achterkant die 5 cm korter is dan normaal, zodat je niet aan de achterkant op je zadel klapt. Is dat misschien iets voor jou?

Foto's van de bodyprotector vind je in m'n profiel, van schuin van voren en van de zijkant.

Edit: Hee, zie nu dat je Cathy bent! :wave: Alles goed op de Groene Meer?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:20

http://www.kanteq.com/ Ik heb deze en ben er erg tevreden over. Zeker omdat hij ook over mijn voorgevel paste. Helaas spring ik niet meer en draag ik hem bijna nooit meer.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:31

Mette schreef:
Een Hows Racesafe al geprobeerd? Dmv de veter aan de zijkanten te verstellen en in verschillende lengtes te verkrijgen.
http://www.canter-equipment.nl/vmchk/ho ... esafe.html

Dit is inderdaad een hele fijne bodyprotector die ook makkelijk te verstellen is. Met deze bodyprotector kun je je ook nog makkelijk bewegen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:47

Het lastige aan de airbag vind ik nog steeds dat ik vast zit en dat kan toch precies die 3 seconden zijn die ik nodig heb om af te stappen en te voorkomen dat er een groter ongeluk gebeurd...
Plus dat het grootste deel van onze ongelukken eigenlijk ongelukken zijn waarbij je je zitting niet verlaat, dan heb ik een vest wat het niet doet :+ ...

De andere vesten ga ik even bekijken!

Hey Marijke! Alles goed hoor, komen jullie nog eens langs? Elk jaar met hooien komen jullie nog voor in de anekdote's haha ;)

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:25

Ik weet niet of je al een x naar snowboard beschermers hebt gekeken? Maar die beschermen wel alleen je rug. Daar heb je hele goede die sterk zijn maar ook flexibel zitten. Kheb zelf een hele fijne.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 20:35

Thanks voor de tip maar 't moet een goedgekeurde zijn, met extra borststuk staat er speciaal bij...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:12

En even rondvragen bij collega's wat die aanschaffen? :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:00

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de bodyprotector ONDER je pak zou moeten zitten. Het is toch veel handiger om die over je pak heen aan te trekken?
Wellicht dat er speciale bodyprotectors ontwikkeld gaan worden speciaal voor gebruik op een sulky?

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:12

er zijn mensen die op aanvraag maken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:16

Dat was ook mijn vraag, over of onder je pak?

Wat voor soort BP moet het zijn? Dezelfde veiligheidseisen als bij eventing of kun je er ook een gebruiken met dezelfde veiligheidseisen als met paardenrennen?
De BP's die bij paardenraces worden gebruikt zijn nl over het algemeen wat dunner en flexibeler waardoor deze makkelijker ergens onder passen.

sis97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:09

racesafe bodyprotector! met veters te verstellen aan de zijkant en in verschillen lengtes te koop! zit zeer prettig door de verschillende blokjes. vormt dus naar jezelf.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:02

Marie111 schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de bodyprotector ONDER je pak zou moeten zitten. Het is toch veel handiger om die over je pak heen aan te trekken?
Wellicht dat er speciale bodyprotectors ontwikkeld gaan worden speciaal voor gebruik op een sulky?

Omdat wij in 'kleuren' rijden en je ook verplicht met dat pak moet rijden, denk persoonlijk dat dat ook in het regelement staat vanwege de veiligheid ( ivm uitstekende delen waar je aan kan blijven hangen )

Die bodyprotectors zullen vast wel geimporteerd gaan worden of gemaakt gaan worden, ik geloof ook best dat de verkopers bij ons in de sport ze gaan verkopen maar mijn hobby is duur genoeg dus ik wil graag naar alternatieven zoeken ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:13

Er zijn twee nummers goedgekeurd qua veiligheidseisen, dus niet alles kan denk ik...

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:30

Harrie vd Bosch kan een BP gemakkelijk vermaken, hij heeft bij iemand al van een bestaande BP de onderste flap afgehaald en het rugpand verdeeld zodat deze soepeler zit, en dit was erg netjes geworden

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:39

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:09

ruitje schreef:
Marie111 schreef:

Omdat wij in 'kleuren' rijden en je ook verplicht met dat pak moet rijden, denk persoonlijk dat dat ook in het regelement staat vanwege de veiligheid ( ivm uitstekende delen waar je aan kan blijven hangen )

Die bodyprotectors zullen vast wel geimporteerd gaan worden of gemaakt gaan worden, ik geloof ook best dat de verkopers bij ons in de sport ze gaan verkopen maar mijn hobby is duur genoeg dus ik wil graag naar alternatieven zoeken ;)

Oké, ik snap het. Wellicht dat er pakken ontwikkeld gaan worden, waar verstevigiing / bodyprotector in zit? Zelfde idee als een motorpak?