Betekenissen op inschrijfformulier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Betekenissen op inschrijfformulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 14:55

Hallo allemaal,

Ik heb net mijn startpas binnen en wilde me meteen inschrijven voor een wedstrijd.
Nu staan er toch echt wat onduidelijke dingen op het inschrijfformulier voor beginnende en jonge ruiters.
Ik vroeg mij af was HC en selectie betekende, wat je moet invullen bovenaan bij wedstrijd: en waarom er 3 keer hetzelfde formuliertje naast elkaar staat?

Bedankt voor het helpen, ik ben er nogal onhandig in, mijn ouders kunnen ook niet helpen want zij hebben er geen verstand van.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:38

HC start je als je wel je proef wilt rijden, en deze laat je ook beoordelen, maar je punten worden niet geregistreerd.
Selectie start je als het een selectie of kring wedstrijd is, deze rijd je als je je wil selecteren voor de regiokampioenschappen. Als het een selectiewedstrijd is staat dit aangegeven in het vraagprgramma van de wedstrijd.
De 3 zelfde formuliertjes is handig als je meerdere paarden op wilt geven voor dezelfde wedstrijd.

*edit: Bij HC doe je ook niet mee voor de prijzen

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:41

Bovenin vul je al je eigen gegevens in. Onder bij Wedstrijdgegevens, HC staat voor Hors Concours, ofwel buiten mededing starten (dus rijden zonder dat je winstpunten kunt krijgen, maar voor de oefening meedoen, je kunt zo ook geen verlies rijden maar rijdt verder wel volgens de officiele regels van een wedstrijd. Bij een B proef kun je zoiezo geen verlies rijden). Selectie staat voor selectiewedstrijden. Dit is alleen van toepassing als jouw wedstrijd een selectiewedstrijd is. Als je mee rijdt voor de selecties vul je hier 'Ja' in. Anders laat je het gewoon op nee staan. De extra kolommen zijn ervoor als je met meerdere paarden op 1 concours start. Zo hoef je niet 3 inschrijfformulieren te maken.

Edit: Iemand was me net voor. Heb je 2x hetzelfde antwoord.

Iig succes met de wedstrijden!

MarMarieke

Re: Betekenissen op inschrijfformulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:38

Dankjewel! Ik weet genoeg!

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:08

MarMarieke schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn startpas binnen en wilde me meteen inschrijven voor een wedstrijd.
Nu staan er toch echt wat onduidelijke dingen op het inschrijfformulier voor beginnende en jonge ruiters.
Ik vroeg mij af was HC en selectie betekende, wat je moet invullen bovenaan bij wedstrijd: en waarom er 3 keer hetzelfde formuliertje naast elkaar staat?

Bedankt voor het helpen, ik ben er nogal onhandig in, mijn ouders kunnen ook niet helpen want zij hebben er geen verstand van.

Hc is een soortoefenwedstrijd. Je moet meestal voor de B gewoon precies het zelfde rijden. Je punten worden ook gewoon gejureerd en opgeschreven. Het word alleen niet officieel opgeslagen. Je kunt geen winstpunt rijden en meestal kun je ook geen prijzen winnen.