Paard meegeven aan bijrijdster, waar aan denken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Paard meegeven aan bijrijdster, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 00:31

Hai bokkers,

Mijn paard gaat (waarschijnlijk) met mijn bijrijdster naar de KNHS instructie weken.
Ben helemaal happy met mijn bijrijdster en vind het echt super dat ze hem meeneemt, maar zijn er nog tips waaraan ik moet denken, oa verzekeringstechnisch?

Ik hoor heel graag jullie ideeen hierover!

Vjestagirl

Re: Paard meegeven aan bijrijdster, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:34

Ik zou je verzekering ff bellen om te vragen wat de gevolgen zijn als jij het paard aan haar meegeeft.

Verder zou ik gewoon eventjes met haar gaan zitten, rustig doornemen wat de afspraken zijn (dekens, schone dekjes, voer etc.) en er verder niet al te moeilijk over doen. Zeker bij een KNHS instructie week is er veel toezicht, kan iedereen met paarden omgaan.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 00:37

Dat is een goede tip, ga ik doen!
Heb voor de rest echt alle vertrouwen in haar, ze kan heel goed met hem omgaan en is verantwoordelijk.
Gaat me idd meer om als mijn paard schade ergens aanbrengt (nogal een lomperd soms), mocht er een ongeluk gebeuren etc etc.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:38

Barroco schreef:
Dat is een goede tip, ga ik doen!
Heb voor de rest echt alle vertrouwen in haar, ze kan heel goed met hem omgaan en is verantwoordelijk.
Gaat me idd meer om als mijn paard schade ergens aanbrengt (nogal een lomperd soms), mocht er een ongeluk gebeuren etc etc.

Dan kun je idd het beste je verzekering ff bellen. Hoewel ik er vanuit ga dat de gewone WA regels opgaan (jouw paard dus jouw verantwoordelijkheid) is zeker weten altijd de beste optie :).

En super dat ze hem mee mag nemen van je! Mooi teken van vertrouwen van een eigenaar.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:43

Wat fijn dat ze jou paard kan mee nemen! Zijn maar weinig eigenaren die hun paard meegeven aan hun bijrijder.
Ik zou je vooral niet te druk maken over wat er allemaal wel niet kan gebeuren, ik denk dat het door de KNHS word geregeld als er perongeluk iets stuk gaat.
Er zijn daar mensen met EHBO diploma etc. en zou er iets gebeuren, is er zo een DA of hoefsmid ter plekken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:05

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 11:31

Dank je Tanja, duidelijk artikel!

Er staat dus wel in het artikel dat op het moment dat het paard buiten de invloedssferen van de daadwerkelijke eigenaar bevind, dat dan de bezitter soms een ander persoon is. Gaat dit dan op voor mijn situatie?

Amigo en Vjestagirl, bedankt voor de geruststelling :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:16

Nee, je moet dan denken aan een situatie dat iemand alle kosten e.d. overneemt en het paard voor langere tijd ten eigen nutte volledig onder zich heeft; het bezitterschap gaat niet snel over van de eigenaar naar iemand anders.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 12:26

Ok, bedankt voor de info!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:32

Zorg dat je allebei een avp (wa) verzekering hebt. Eventueel aanvullen met rechtsbijstandsverzekering voor de zekerheid. Dan kan er weinig mis gaan.