Belgische pony naar Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunny

Belgische pony naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 20:47

Ik heb in Belgie een pony gekocht, en nu zit er dus een paspoort bij met eigenaarsgegevens. Moet ik nu alleen het mutatiedocument insturen met als reden export? Of moet ik dan ook het paspoort meesturen en zetten zij er dan mijn eigen gegevens in, ook al ben ik Nederlands?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:25

Wij hebben een paard gekocht die al wel in Nederland stond maar nog wel Belgische papieren had. De eigenaresse heeft het mutatiedocument opgestuurd en wij hebben het paspoort naar het BWP (het uitgevend stamboek van hem) gestuurd. Dat is niet verplicht maar wel handig. Het is geen eigendomsbewijs maar het is wel prettig dat je als eigenaar vemeld staat, zeker als je hem moet vervoeen, voor de entingen en evt. voor wedstrijden.

Sunny

Re: Belgische pony naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 10:27

Dus dan komt gewoon jouw nederlands adres in het paspoort?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:29

Ja, gewoon al onze gegevens vermeld. We kregen toen bericht van het BWP dt het ontvangen was en hoe we konden betalen. Daarna kregen we het aangepaste paspoort thuisgestuurd. Ze hebben een website, daar kon je wat informatie op vinden, volgens mij.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 13:56

Ok thanks!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:44

Ik heb ook een Belg.
Gewoon naar NL vervoerd met alle nodige geldige entingen en toen hier het paspoort naar het belgische studbook gestuurd met wijziging van eigenaar
Dat kreeg ik netjes terug

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:52

Heel kort: mutatiedocument moet, paspoort mag.

Velen laten het paspoort zoals het is, maar voor die paar euro vind ik het wel zo leuk dat op alle documenten mijn naam staat.