buitenrijden omgeving Drouwenerveen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

buitenrijden omgeving Drouwenerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 10:53

hoi allemaal, komend mei word mijn jonge ruin ingereden, en gaan we in juni op vakantie naar Drouwenerveen.
nu verwacht ik totaal geen problemen met inrijden en word het opstappen en wegrijden, nu vond ik het zelf een prachtige manier om door middel van buitenritten plezier in het lopen onder het zadel te krijgen en alles zo ontspannen mogelijk te doen :) en heb opgevangen dat je in de omgeving Drouwenerveen leuk kan paardrijden.

maar nu vroeg ik me af, hebben jullie adviezen of leuke ''rijplekjes'' of mooie routes voor me, ik vind het fijn om goed voorbereid ritjes te kunnen gaan maken :D en uiteraard mochten er bokkers zijn die tegen die tijd willen afspreken, daar ben ik altijd voor in! :j

ik zou zeggen, barstlos!

thea1978

Re: buitenrijden omgeving Drouwenerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:13

Je kunt daar echt super buiten rijden. Je hebt allerlei routekaarten van ruiterroutes. Ik ben daar in de regio opgegroeid en heb aardig wat mooie tochten gemaakt. Gewoon bij de plaatselijke vvv een ruiterkaart halen en dan de bordjes volgen.
veel plezier

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 02:37

Beetje oud topic... Maar toch een reactie.
Je kan de kaart Zuidoost Drenthe vanStaatsbosbeheer aanschaffen. Daar staan de perceelnummers op van de . staatsbossen bij Gasselte en ook Drouwen. Zelf heb ik vaak bij Gasselte gereden. Daar vind je uitgestrekte bossen met ruiterroutes. Echter, vanaf Drouwenerveen is dat nog wel een stukje (met de trailer een paar minuten, onder de man langer en met een jong paard lijkt me dat minder fijn want dat is veel langs de weg. maar het kan wel en dan bij Drouwen bij de Steenhopenweg onder de n34 door.
Je kan de kaart online bestellen bij staatsbosbeheer of daar halen bij de Tourist Info (zo heet de VVV in Drenthe) op http://www.touristinfodrenthe.nl kan je de vestigingen vinden. De tourist info in Borger is denk ik het meest dichtbij. Fijne vakantie!

Higoma145

Re: buitenrijden omgeving Drouwenerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:57

bedankt voor de info :D ik ga zeker zo'n kaart bestellen :D