Paard flipt totaal met scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GiermanLB

Paard flipt totaal met scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 19:28

Hallo,

Mijn paard flipt totaal met scheren. Niet een beetje, nee totaal. Toen ze 4 was ging het nog, toen ze 5 werd werd het al erger, en dit jaar was het helemaal een ramp. Maar ze moet alweer, want haar vacht is te lang. Ik zie er enorm tegen op, ze word echt gevaarlijk.

Ik heb haar de afgelopen x 2 spuiten tranquigel gegeven, de praam erop en nog kwam ik niet verder dan haar knieen, en ook onder haar buik laat ze niet toe. Haar hoofd gaat nog redelijk, ik scheer altijd tot de bakstukken. Maar haar 'baard' moet ik al helemaal niet aankomen, dan gaat ze echt door het lint.

Ze is niet heel bang, ja ze vind het wat spannend maar er is noooit wat gebeurd. Er is een tijd geweest dat ik elke dag met het scheerapparaat kwam, totdat ze het niet meer eng vond (geluid), maar ze kan gewoon niet tegen het gevoel denk ik? Maar volgens mij word ze gewoon zo kwaad op me omdat ze zoiets heeft van; waarom doe je me dit aan? |( :')
Ik weet ook niet wat ik er van kan maken..

1x voor het opscheren van der benen (grote keuring) heeft ze 2 hele zware!! verdovingspuiten gehad van de dierenarts, toen viel ze bijna om maar zat ze met alle kracht nog (heel zacht want kracht had ze dus niet) te maaien..

Wat moet ik doen ?? Ik zie op MP genoeg mensen die zich aanbieden, maar ik durf dat niet aan. Ze trapt gericht dus als er wat gebeurd, liever ik dan een ander..

Nies_

Re: Paard flipt totaal met scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:31

Verdoving ben ik sowieso geen fan van. Wij gebruiken altijd heel veel geduld en dan de benen er maar niet vanaf..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:32

Die van mij is ook niet braaf met scheren maar gelukkig niet zo extreem als de jouwe :oo Waarom zou je je paard er mee plagen als ie zo over de rooie gaat? Mijn paard is deze winter 2x geschoren, zonder verdoving. Maar ik scheer zijn benen zelf nooit op :+ Ik heb geen zin in die strijd :n

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 19:33

Ik heb het de eerste x geprobeerd zonder verdoving, maar zodra ze hem al hoort gaat ze totaal door het lint, ze is gigasnel dus durf het helaas niet aan zonder verdoving, haar geduld is ook veul sneller op dan de mijne (ik moet echt binnen een uur klaar zijn).

Ik vind het zelf ook zielig voor der, wil der ook liever niet scheren (had gehoopt op 1x) maar ze is nu weer elke x nat

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:35

Benen en hoofd scheer ik nooit bij zeer angstige paarden, verder werken die homeopatische middelen niet op het moment dat de toch spanning komt; sterker nog vaak verergerd dit het.
Dus VEEEEEL oefenen.. met geluid, met het trillen .. en daarna met veel rust scheren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:40

Ik snap niet dat je een angstig paard binnen een uur wilt scheren? Denk dat je daar je probleem al hebt.

123Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:42

Ik heb nog nooit een paard geschoren, maar ik zat te denken.. Is je scheerapparaat niet bot of iets dergelijks? Als de haren er tussen draaien kan dit misschien pijn veroorzaken? Misschien kan het handig zijn om het scheren te verdelen over enkele dagen en te stoppen vooraleer ze het beu wordt.. Of gewoon die vacht laten zoals ze is?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:45

Misschien lukt het als je paard ondertussen uit een bak hooi zit te eten?

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 19:46

Nies_ schreef:
Ik snap niet dat je een angstig paard binnen een uur wilt scheren? Denk dat je daar je probleem al hebt.

Omdat ze het na een uur echt beu is, dan wil ze weg en dat laat ze duidelijk merken. Ik heb geprobeerd rustig aan te doen, zodat het in rust gebeurd, maar volgens mij wil ze liever er zo snel mogelijk vanaf zijn..

Begrijp me absoluut niet verkeerd, ik wil het beste voor haar en vind het vreselijk dat ze het zo erg vind, ze liep nu ook rond met behang als een fries en de rest kaal, jammer dan ik maak me daar niet druk om (wie commentaar heeft scheert haar zelf maar :+ ) maar zou het fijn vinden voor haar als ze het ook minder erg gaat vinden..

Messen zijn niet bot, heb ook verschillende apparaten gebruikt, maar ze reageert overal zo heftig op..

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:52

is het niet een optie om evt alleen de hals te scheren ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:58

vervelend dat verdoven ook niet werkt -O-

mijn Cheyenne vond het heerlijk, die stond aan lang touwtje te slapen tijdens scheren
Gringo is bij de vorige eigenaar wel elk jaar geschoren maar onder sedatie
ik heb mijn scheerapparaat verkocht en scheer niet meer
met dekens kan ik zijn vacht aardig kort houden, heb geen zin in strijd en gestrest paard.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:07

Ik zou hem dan gewoon plat spuiten.. Tja ik heb liever dat mijn paard stilstaat dan dat ik zelf een hoef tegen mijn hoofd aan krijg := & als ze last van haar vacht heeft dan zal ik het ervoor over hebben.
Als ze er nauwelijks last van heeft, zal ik het achterwegen laten, ze gaan binnenkort weer verharen want de dagen worden weer langer.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:15

waarom wil je haar eigenlijk scheren? (niet aanvallend bedoel hoor) ik vraag me af waarom je dat doet als het gevaarlijk is. ik scheer zelf nooit, dus ik weet er niets van af, maar ik ben me aan het informeren (waarom wel of niet scheren)

froukeeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:24

je kunt natuurlijk aan het begin een stuk brood voeren aan em , helpt ook vaak om een paard rustig te houden .
daarna kun je voorzichtig proberen of het al beter gaat zonder /.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:24

als ze het na een uur echt zat is, dan scheer je toch 3 dagen achter elkaar een half uurtje?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:27

PuurxNatuur schreef:
Misschien lukt het als je paard ondertussen uit een bak hooi zit te eten?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:27

Wordt je machine niet enorm heet? Dat ze het daarom niet meer leuk vindt?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:28

Ik zou iig niet haar hoofd en benen scheren. Ik zou echt voor functioneel scheren gaan, dus het liefst alleen een stuk van de borst/hals.
Ik weet niet wat voor scheerapparaat je hebt, is het mogelijk om eentje te proberen die nauwelijks geluid maakt?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:30

Waarom binnen een uur klaar zijn? Al doe je er 4 uur over.. Als je paard dat nou fijn vindt :) ?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:31

even lezen shaunibef, paard vind het niet fijn ;) na een uur is het geduld op van het paard

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:31

ShauniBef schreef:
Waarom binnen een uur klaar zijn? Al doe je er 4 uur over.. Als je paard dat nou fijn vindt :) ?

ze zei dat haar paard het juist niet fijn vond:

Citaat:
Omdat ze het na een uur echt beu is, dan wil ze weg en dat laat ze duidelijk merken. Ik heb geprobeerd rustig aan te doen, zodat het in rust gebeurd, maar volgens mij wil ze liever er zo snel mogelijk vanaf zijn..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:33