Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gypsy schreef:Ik zou het beestje een flinke dosis pijnstilling geven en haar in laten slapen op de plek waar ze ook opgehaald kan worden. Dekzeiltje eroverheen met flinke stenen om te zorgen dat evt. kinderen er niet onder kunnen kijken.
Crista schreef:En gewoon buiten op het erf of een stevige rubber mat?
Dan kan die rubberen mat door een trekker ofzo met paard en al versleept worden...
Sterkte!
shilady schreef:Gewoon doen de da laat je pony zacht neervallen na de narcose spuit![]()
Als de bus van het crematorium erbij kan is er verders toch geen probleem met op je eigen terein in laten slapen???
janflicka schreef:shilady schreef:Gewoon doen de da laat je pony zacht neervallen na de narcose spuit![]()
Als de bus van het crematorium erbij kan is er verders toch geen probleem met op je eigen terein in laten slapen???
Heb je het verhaal wel gelezen? We zitten met de ruimte op stal,en zitten midden in een woonwijk.
Ze moet een krappe poort/gang door na overlijden,waar waarschijnlijk geen trailer of iets kan komen.
Normaal zou je denken inslapen in de poort bij de deur...maar dan zit je met veiligheid van dierenarts en eigenaar als ze plots omgaat..
BlueStar schreef:Als je paard is ingeslapen, zou deze op de zijkant er wel door kunnen? Dan zou je de benen vlak na overlijden langs het lijf kunnen vastbinden (als of ze ligt op de benen)
De enige andere "nare" oplossing die ik zou kunnen verzinnen. Goed onder de pijnstilling laten zetten. Het been waar de zorgen om zijn omhoog binden en paardje op 3 benen naar de handige plek bij jou thuis laten hinken. Daar weer been los maken.
Wat vervelend nieuws eigenlijk, ik wens jullie ook alles sterkte toe voor de dag en de lange tijd erna.
jorika1986 schreef:Oei das wel een heel erg moeilijke situatie.
Dit paard op 3 benen laten 'lopen' lijkt mij geen succes aangezien het beestje artrose heeft in de andere gewrichten en al een geruime tijd boxrust heeft gehad.
Ik denk toch dat je het paardje dan het best op een plaats kunt zetten waar deze makkelijk kan worden opgehaald.
Desnoods pak je een groot stuk zeil 3x3 meter en leg je daar een laag stro op, zodat als het paard richtig de grond gaat het zacht terecht komt.
En door het zeil kunnen ze het diertje makkelijk in het voertuig leggen. Het overgebleven stro kun je dan in een andere stal doen eventueel.
boefie schreef:Ten eerste sterkte gewenst met deze situatie!
Hoe ver is "een stuk lopen" naar de buitenbak? Want dat lijkt me toch het handigste.
Ik heb hier een paard gehad met twee van die hoeven. Ze moest nog een tijdje mee omdat ze drachtig was. Voor het speciale beslag moest de dierenarts de hoeven verdoven, anders kon ze ze niet optillen.
Is dat geen optie voor jouw paardje? Verdoving inspuiten in de voet, dat helpt veel beter dan algemene pijnstilling. En dan wandelen naar de buitenbak (of een andere plek die vrij ligt en beter te bereiken is).
Het klinkt heel rot, maar omdat ze dan toch ingeslapen gaat worden, is het "niet erg" dat dan eventueel het hoefbeen doorbreekt. Je zou voor je gaat wandelen de hoef in kunnen tapen, ook de onderkant, als je je daar beter bij voelt.