Bucas dekens welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabien88

Bucas dekens welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:05

Wat zijn er veel verschillende bucas dekens! Ik weet niet welke ik precies moet nemen dus dacht even ervaring van mede bokkers horen!
Ik wil een bucas deken voor mijn draver bo. Zijn 200 grams deken regent in dus wil ik in loop van de tijd een andere deken aanschaffen, dit met oog op volgend jaar ook.
In het voorjaar gaat hij namelijk naar andere stal waar hij 24/7 lekker buiten staat.
Ik zoek dus een deken die sterk, betrouwbaar is. Het liefst een zodat ik niet hoef te wisselen in winter, hooguit met ongevoerde regendeken.
Bo word niet geschoren, maar een mega teddy vacht voorkom ik altijd dmv dekens.
Dus wie heeft ervaring en welke raden jullie aan?

Ik zat zelf te kijken naar de bucas irish turnout extra, leuke prijs ook!

Of de bucas smartex medium...?

Caira

Re: Bucas dekens welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:13

kom morgen even kijken, wij hebben er een aantal hangen.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:17

hoi,

ik ben ooit aan bucas dekens begonnen en ik nooit meer wat anders. ik wacht meestal tot ze in de aanbieding zijn want ze zijn best wel prijzig.
ik heb een regendeken van bucas gekocht zo`n 5 jaar geleden en daar doe ik een staldeken onder. ik wissel dan de onderdeken als het warmer/kouder wordt. zo heb je de zekerheid dat je paard droog blijft en bij mij verschuift het ook nooit. ik doe dit al jaren zo en als je de middenklasse van bucas neemt dan is ie ook scheurvast.

succes met zoeken!

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:21

Ik kom morgen even kijken caira!

@jendemen25, ik wil geen dekens over elkaar gaan gebruiken als hij 24/7 buiten staat maar wil dan een goede deken. Ik heb idd geen haast nu maar zo kan ik mooi alle aanbiedingen in de gaten houden! Bedankt voor je tip

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:22

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:41

Als je niet wilt wisselen moet je de duurste varianten nemen, die passen zich aan als het goed is (Bucas All in One). Bucas Irish turnout werkt niet op die manier, die heeft ook geen fleece voering.

Ik heb de Bucas Irish Turnout en ben daar echt super tevreden over! Ik heb de 50 gram en sinds kort de 300 grams. Ik wissel gewoon wanneer het nodig is, ik werk ook met onderdekens (van horseware zijn die). Werkt er prima onder.

Ik heb ook een bucas smartex rain, ook wel tevreden over, maar hij schuift wat bij mijn merrie juist door de fleece binnenvoering. Maar na het rijden is het ideaal! Het is jammer dat hij gaat schuiven bij mijn merrie. Ik heb hem momenteel opliggen met een onderdeken eronder die wel een gladde voering heeft, en dan blijft hij als een huis liggen. Maar ja, dat stay dry fleece is er dan maar voor spek en bonen ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:25

ik heb de Bucas 50 gr halve hals, een hele fijne deken
ligt nu een 100gr Silvano onderdeken zonder singels onder en van de week als het koud word gaat de 200gr Silvano onderdeken eronder ook zonder singel
deze blijven er super onder liggen en de halve hals is heerlijk warm en regent niet in.

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:29

Ik vind de bucas power turnout erg handig :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:25

Voor jouw paard is een Bucas Power Turnout Light ideaal. Deze deken heeft een speciale aluminium coating die bij warm weer de overtollige warmte reflecteert en bij koud weer de warmte juist vasthoudt onder de deken. Het is een deken met een dunne fleecevoering. De fleecevoering werkt eveneens temperatuurregulerend. Het zorgt er tevens voor dat je je paard nat/bezweet weer onder de deken kunt zetten. Met 1 deken kan je dus het hele jaar door.

Wij verkopen de deken op dit moment met 21% korting.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:40

Ik wil zelf in de toekomst een Bucas Multi Power aanschaffen. Hij is idd zeker niet goedkoop maar het is dus een 'dunne' buitendeken waar nog een onderdeken onder kan. Ik zou dan voor de overgangsperiode alleen de buitendeken aan doen en zodra het echt winter wordt de andere er nog bij onder. Wellicht zijn de andere modellen goed voor én overgangsperioden én echte winter, maar de Multi Power geeft mij zo het idee dat het in de warmere periodes toch niet te warm is en warm genoeg in de koude periodes. Ik heb wel nog geen ervaring met het deken, vermits ze dit jaar beide nog geen dikke dekens op hoefden ;)