Pony scheren, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DutchRiders

Pony scheren, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:26

Hallo,

Omdat ik elke dag train, en wedstrijdgericht rij, wil ook ik mijn pony laten scheren.
Het scheren op zich is geen enkel probleem, alleen dan, dikke winterdeken met halsstuk, en na het trainen fleece deken eronder??

Heb geen enkele ervaring met het scheren, omdat mijn pony er last van krijgt met rijden wil ik het er graaaag af hebben..
Waar kun je geschikt een halsdeken scoren? In haar gewone deken staat 185cm, is de maat dan 185??

Alvast bedankt ;)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:01

dan heeft ze gewoon 185 van dekenmaat.

je kan dan bijv. een winterdeken met losse hals kopen of een vaste hals maar dan kan je nooit even wisselen
mocht het warmer worden.

ik weet niet wat jouw budget is maar ik heb zelf een amigo van horseware met afneembare hals welke
echt super goed bevalt. geen schuurplekken en super pasvorm.

Mocht je een goedkopere deken zoeken dan hoor ik ook vaak goede verhalen over Nikka dekens en daar loopt ook een topic
over op bokt. veel tevreden gebruikers maar zelf geen ervaringen mee.

ik zou er wel een losse onderdeken bij kopen zodat je op en af kan bouwen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Pony scheren, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:37

Wanneer je je paard niet traint gebruik je een deken als vervanging voor de vacht. Je hebt daarbij keuze uit een staldeken (niet water afstotend/waterdicht) of een outdoordeken( wel waterafstotend/waterdicht). Wanneer je je paard traint gebruik je bij het in- en uitstappen een fleecedeken. Dit kan een gewone fleecedeken zijn of een rijdeken afhankelijk van wat je wilt en misschien al hebt.
De dekenmaat die ze gewoon heeft kun je ook aanhouden voor de winterdeken.

Ik heb ook de Amigo, 1200D outdoordeken met afneembare hals en ik vind het een erg fijne deken.

x_Kimberlyxx

Re: Pony scheren, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:50

Mijn paardje is ook geschoren en wanneer ik haar niet train heb ik haar gewoon een deken om inderdaad ter vervanging van haar vacht. Als ze binnen staat heeft ze gewoon haar stal deken op en als ze buiten staat een iets dikker outdoordeken. Met in en uitstappen eventueel een uitrijdeken. Als ik ben wezen lessen dan moet mijn paard even in de trailer staan voordat we thuis zijn. Dan doe ik haar gewoon haar fleecedeken op met daarover heen een outdoordeken.