Ik ben van plan om na mijn examens een trektocht te gaan maken met mijn paard in de eerste week van juni. Nu heb ik al een beetje naar een route gekeken. Mijn plan is om van Groenekan (daar staat mijn paard) naar Hattem (daar woont mijn oma) te rijden in ongeveer een week. Ik wil in ieder geval door de Veluwe rijden. Dat schijnt erg mooi te zijn.
De route die ik heb uitgedacht ziet er zo uit: Groenekan- Maarn- Ede- Schaarsbergen(?)- Hoenderloo- Apeldoorn(?)- Epe(?)- Hattem.
Mijn vraag is of iemand een plekje voor mij en mijn paard over heeft zodat ik daar één nacht zou kunnen overnachten. En of je anders een plaats weet waar ik en mijn paard terecht kunnen?
Ik heb al eventuele overnachting gevonden voor Maarn, Hoenderloo en Hattem.
Ben benieuwd!
ikke
Geplaatst: 07-01-13 19:38
Als je per se via Ede wil (zou ik niet doen, maar wie ben ik) ga dan vanaf Ede/Lunteren rechtstreeks naar Hoenderloo, dan richting vierhouten (doe gek, ga slapen bij de Malle Jan!!) en dan door naar Hattem. Ik heb een deel van die route een gereden als trektocht (aangehaakt bij iemand die een grotere tocht deed) En dat ging: Hattem, Heerde, Vierhouten, Nieuw Millingen (Camping Caitwickerzand), Ede.
wij zijn in 2011 van hilversum naar Leusden gereden, en toen naar Renswoude, daar heb ik wel een adres, maar verder zijn wij naar kootwijkerbroek gereden.
Zorg voor heel goede kaarten met de ruiterpaden!, want rond apeldoorn rij je je anders hopeloos vast op de hekken van de kroondomeinen.
Mouna
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-13 18:09
tamary schreef:
Zorg voor heel goede kaarten met de ruiterpaden!, want rond apeldoorn rij je je anders hopeloos vast op de hekken van de kroondomeinen.
Ik kan van iemand ruiterkaarten lenen en ik ga van tevoren even goed bekijken hoe ik moet rijden. Het is namelijk wel iets voor mij om helemaal verkeerd te rijden inderdaad.
Je kunt ook vaak wel terecht bij boerderijen. Mensen met dieren (paarden) hebben stallen en zijn heel hartelijk en gastvrij. Mijn vriendin is ook gaan trekken en heeft gewoon aangebeld en kon overal zonder moeite terecht. Wel van te voren noodoplossingen gezocht mocht dit echt niet gaan. Was een erg leuke ervaring volgens haar.