Overgang pony's - paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RM__

Overgang pony's - paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:32

Hoi,

Ik heb met mijn pony een aantal jaar geleden bij de pony's gestart. Ik heb toen M1 + winst gereden.
Nu ga ik weer met haar starten, maar gezien mijn leeftijd moet ik bij de paarden starten. Nu is mijn vraag, moet ik bij de paarden meteen M1 starten of mag ik ook L2 starten?

anneoffringa

Re: Overgang pony's - paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:05

volgens mij moet je gewoon gelijk door naar de paarden in de categorie waarin je al gestart bent. voor jou dus in de M1.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 18:06

Thnx voor je berichtje. Oke, heb KNHS ook een e-mail gestuurd. Had namelijk gehoord dat je een klasse lager mocht starten bij de paarden maar dat weet ik niet zeker

anneoffringa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:19

okee. ben wel benieuwd wat het nou is want wist het ook niet zeker. dus al heb je mailtje terug laat het dan even weten :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:24

Als je kijkt naar art. 110 van het wedstrijdreglement dressuur en de inschalingstabellen die daarbij horen, dan mag je kiezen tussen M1 of L2 bij overgang van pony's naar paarden.
http://www.knhs.nl/objects/00027578.pdf
Op mijn computer staan de inschalingstabellen op pagina 36, maar dat is misschien afhankelijk van de grootte van je scherm? In ieder geval tabel "overgang pony's naar paarden" en art. 110.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 18:32

Ik zie het, dankjewel!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:50

je mag inderdaad een klasse lager starten. Dit heeft een vriendin van mij ook gedaan toen ze de overstap naar de paarden maakte met haar poon.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:49

Ja klopt, zal het in de reglementen, dat scheelt weer hihi

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:56

YSR1971 schreef:
Als je kijkt naar art. 110 van het wedstrijdreglement dressuur en de inschalingstabellen die daarbij horen, dan mag je kiezen tussen M1 of L2 bij overgang van pony's naar paarden.
http://www.knhs.nl/objects/00027578.pdf
Op mijn computer staan de inschalingstabellen op pagina 36, maar dat is misschien afhankelijk van de grootte van je scherm? In ieder geval tabel "overgang pony's naar paarden" en art. 110.

Maar dan moet je wel goed lezen natuurlijk. :)
Het antwoord staat idd in artikel 110 2.d.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:00

Was inderdaad nog niet zo ver gekomen ;) thnx

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 15:38

Ik kreeg vandaag een email dat ik in dezelfde categorie moet starten als waar ik bij de pony's ook gereden heb.. Snap er nu niks meer van :+ iemand ervaring met deze situatie?ik kan evt wel dispensatie aanvragen, heeft iemand er ervaring mee hoe dit werkt? Heb namelijk al wedstrijden opgegeven.. Weet iemand hoelang dat duurt?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:44

Maar dat staat toch gewoon in het regelement dat je in dezelfde klasse moet starten?
De link is zelfs al voor je gegeven. :)
Wat snap je dan niet, misschien kan ik het uitleggen?

Met dispensatie geen ervaring.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 16:13

Denk niet goed gelezen, omdat hiervoor al gezegd was dat ik evt L2 mocht starten.. Maar in de reglementen staat dus dat ik M1 moet starten. Ik heb KNHS al gemaild voor evt dispensatie, geen idee of ik ervoor in aanmerking kom. En anders wordt het gewoon M1 starten :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:55

Waar staat dan dat je dezelfde klasse moet starten? Ja in lid 2 sub d staat dat je winspunten e.d. worden meegenomen naar de paarden, maar moet je dan in dezelfde klasse starten? Hoe zit dat dan met die inschalingstabel, daar blijkt wat anders uit? Dat is toch een tabel voor overstap van pony's naar paarden?
Haha, nou ben ik ook in de war.

TS, wat schreef de KNHS terug? En hoe lang geleden ben je bij de pony's gestart?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:07

Je moet op bokt niet al te veel geloven, maar altijd zelf even opzoeken. :)

Hier staat dat je in dezelfde klasse moet starten:
Citaat:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.

Sorry, weet zo niet hoe ik het eenvoudiger zou moeten omschrijven.

De inschalingtabel is voor mensen die van de ene naar de andere pony of paard overstappen.
Ts stapt niet over, maar blijft op dezelfde pony rijden maar dan bij de paarden.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:42

Klopt, maar het is meer dan vier jaar geleden en volgens mij zou je dan in aanmerking kunnen komen voor dispensatie. Heb met KNHS gebeld en zij zei dat ik een dispensatie formulier moest invullen dus dat heb ik maar even gedaan. Bedankt voor het meedenken! Zal jullie op de hoogte houden of ik het ook gekregen heb. En anders maar even hard doortrainen voor het M1 :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:46

Wat ik me nu ook even afvraag.. een kennis van mij start met haar D pony tussen de paarden..
Maar op haar startpas staart wél de categorie PAARD.
Misschien moet je dat ook aan laten passen.. ;)

Weet ik overigens niet zeker of dat omgezet moet worden hoor, maar misschien handig om ook even na te trekken.. :)*

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:51

Thnx voor t mee denken! Maar mijn pony is nu paard, ook maar net hoor, 1,58 dus bij mij is dat geen probleem.. :)