Lesgeven aan beginners

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xcynth

Lesgeven aan beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:09

Hallo bokkers,

De eigenaresse van de Rijstal waar ik rijd, vroeg of ik woensdag 3 lessen over wil nemen voor 1 keer. De instructrice laat niets meer van zich horen en de nieuw geregelde instructrice kan pas vanaf volgende week.
Ik heb wel een paar keer vriendinnen of m'n stief zusje les gegeven maar echt officieel les geven heb ik nog nooit gedaan (alleen op school als Onderwijs Assistent) Nou is het maar voor 1 keer, maar ik wil me toch even goed voorbereiden.
Het zijn alle 3 beginners die nog maar een paar keer op een pony gezeten hebben. Wat zijn leuke oefeningen om met deze lessers te doen?
Ik ben al aardig op weg maar ter inspiratie vond ik het leuk om een topic te plaatsen zodat jullie me nog meer inspiratie kunnen geven!

lies_sparkle

Re: Lesgeven aan beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:33

Niet doen, je bent dan verantwoordelijk voor de kinderen en hebt niet eens een diploma.
Bovendien is het ook zeer onverantwoordelijk van de eigenaresse,
aangezien de kinderen onder haar verantwoordelijkheid vallen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:37

Evenwichtsoefeningen zoals raak je rechterteen met je linkerhand, stuuroefeningen, 2 balken neerleggen waar ze tussendoor moeten (smal) en tussen moeten stoppen (meter of 3 uit elkaar). Veel stapwerk natuurlijk.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:11

liespower94 schreef:
Niet doen, je bent dan verantwoordelijk voor de kinderen en hebt niet eens een diploma.

Toevallig heb ik er vandaag over gepraat met de eigenaresse dat ik het geen fijn idee vond om te doen.
Wel ben ik van plan ooit mn diploma te behalen.
Ik moest er niet aan denken dat er iets gebeurd, dan maar een andere oplossing zoeken ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:43

xcynth schreef:
liespower94 schreef:

Toevallig heb ik er vandaag over gepraat met de eigenaresse dat ik het geen fijn idee vond om te doen.
Wel ben ik van plan ooit mn diploma te behalen.
Ik moest er niet aan denken dat er iets gebeurd, dan maar een andere oplossing zoeken ;)

Verstandige keuze van je :)
En goed van je om je diploma te halen!

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:10

Ja lijkt me erg leuk om te doen!

xCandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:06

Het is ook wel leuk om een soort stoelendans te doen maar dan te paard, Je zet in de bak bv 5 pionnen neer als je met z'n 5en bent, dan zeg je op een gegeven moment go of ja of iets dergelijks, dan moeten ze proberen zo snel mogelijk bij de pion te komen en degene die dan te laat is valt af, en zo pak je steeds een pion weg!! Slalommen kan ook leuk zijn , Succes (:

Lieke_uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:12

Je kunt ze leren een gebroken lijn te doen ofzo?
gwn simpele figuren en net alsof doen ofdat ze t geweldig doen dan zijn ze altijd blij;)