Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geryon schreef:Een rondje telt sowieso al voor een weigering, ongeacht waar de volte gemaakt wordt tussen de hindernissen. Want je gaat dan van je lijn af.
Je moet gewoon heel veel oefenen, parcours lopen, daarna nog in je hoofd met je ogen dicht je parcours doornemen etc.
glenstorm schreef:Geryon schreef:Een rondje telt sowieso al voor een weigering, ongeacht waar de volte gemaakt wordt tussen de hindernissen. Want je gaat dan van je lijn af.
Je moet gewoon heel veel oefenen, parcours lopen, daarna nog in je hoofd met je ogen dicht je parcours doornemen etc.
Maar als je je eigen gereden lijn niet kruist telt het toch ook niet als volte/weigering? Of ben ik nou gek?
PercyLeen schreef:glenstorm schreef:
Maar als je je eigen gereden lijn niet kruist telt het toch ook niet als volte/weigering? Of ben ik nou gek?
Idd, als je je eigen lijn niet kruist krijg je ook geen strafpunten. Ik heb ook weleens om een hindernis heen gereden (vergeten) en door nog net optijd af te wenden kon ik hem alsnog springen en geen extra strafpunten gehad hoor (alleen voor tijd).

schoentje schreef:dat zou ik niet doen, want dat gaat niet altijd op. Gewoon goed parcours lopen, de lijnen lopen zoals je ze moet rijden, dus niet de bochten afsnijden. Eventueel 2 of 3 keer lopen en het langs de kant nog een paar keer bekijken tot je het kan dromen.
En in de basis zie ik dat vaak ook wel kloppen eigenlijk... Of dat verder ook zo is weet ik niet