[PG] 11/15 jarige vos merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

[PG] 11/15 jarige vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 14:45

Ik ben op zoek naar een vos merrie. Ze heeft in 2011 op stal Nooijen in Aagtekerke te. Zeeland gestaan.

Ik weet alleen haar toenmalige stalnaam, dat was Lexi. Haar echte paspoortnaam is wel genoemd, maar niet blijven hangen. Op de stal voor stal Nooijen noemde ze haar 'Bijzonder'

Het paard was rond de 1.50/1.60 stokmaat hoog. Had een kolletje op haar hoofd in de vorm van een klein vlammetje, en bij haar achterbenen allebei witte voetjes.

Merrie is bomproof, kan je praktisch alles mee. Wel erg opgefokt, en zeer voorwaarts. Paard waarmee je een ontspannen maar voorwaartse buitenrit kon maken, en in de bak alleen maar zo hard mogelijk rond wilden crossen.
Ze was wel wat zenuwachtig soms, hierdoor ging ze haar rug ontwijken en sterren kijken. Ook ging het onderlipje dan ''klappen''.

Ze trok rechts achter wat met haar been, ik weet niet precies meer wat het was. Maar ze had er voor de rest geen last van, alleen dat ze soms wat stijver was.

De eigenaresse van stal Nooijen had mensen uit Nederland, België én Duitsland over de vloer. Hopelijk weet iemand waar ze nu staat, zodat ik eventueel contact op kan nemen over hoe het nu met haar gaat.

Klein album met een paar foto's; http://s1275.beta.photobucket.com/user/ ... brary/Lexi

Traiectum

Re: [PG] 11/15 jarige vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:35

Even contact opnemen met de manege? Grote kans dat Hellen nog wel weet weer ze naar toe is. En anders een berichtje op hun forum zetten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:08

Ze verteld het niet, uit angst dat mensen het paard gaan opzoeken. Wat hartstikke redelijk is natuurlijk! Daarom probeer ik het zo :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:31

Ah, ok. Dan weet je in ieder geval dat ze niet naar 'n handelaar is.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:33

Nee dat is waar!

Ik kan mijn OP niet meer wijzigen?

In ieder geval, ik heb nog dankzij een bokker wat meer informatie gevonden wat ik zelf kwijt was.
Op haar vorige stal werd ze ook Unique genoemd, ze is 1.65 stokmaat en wordt dit jaar 13.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-01-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, je mag maar éénmaal per maand je topic omhoog schoppen.