Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xWelsie schreef:mijn pony had 2 jaar geleden hetzelfde(veel jeuk, en bij dr oksel gele korstjes), en kreeg, later die winter, luis, heb geen idee of het met elkaar te maken heeft maar ik heb haar toen 2x moeten wassen met sebacil.
hoeveel staat je shet buiten? en wil je hem dan helemaal scheren of gedeeltelijk?
mijn pony staat op stal(in een kas, is altijd 5 a 7 graden warmer dan buiten) en is gedeeltelijk geschoren, ik heb er nu een 150 grams opliggen, als het gaat vriezen doe ik er een 300 grams op en als het echt koud word(-10 ofzo) dan doe ik de 150 grams nog onder de 300 grams. de dekens hebben gewoon dezelfde maat en hebben allebei geen hals.
ik doe meestal de deken af als ik wat met r ga doen en hang m dan even uit tot ze weer op stal gaat.
als je shet veel buiten staat zou ik warmere dekens opdoen (200 en 400 ipv 150 en 300) en dan moet de deken waterdicht of waterproof zijn(niet waterafstotent/waterresistent)
hoop dat je hier wat aan hebt