Rustige buitenrit-manege in Zuid Holland gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Rustige buitenrit-manege in Zuid Holland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 11:06

Ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een locatie in Zuid-Holland waar je rustige buitenrittten kan rijden op brave rustige paarden. Dus niet waarvan de manege zegt dat ze braaf zijn maar waar je alsnog alle zeilen bij moet zetten om het dier onder je kont te houden.

Voordat ik mijn inmiddels ingeslapen paard kocht heb ik aardig wat buitenritten gemaakt, maar dat is al jaren geleden. Bovendien weet ik door die ervaringen vooral heel goed wat ik niet wil...

Ik rij liever niet op het strand maar ergens in bos of duin, in kleine groepjes die goed worden begeleid.

Ik heb denk ik een jaar of twee niet meer gereden en ik ben een held op sokken dus stap en draf is wat mij betreft genoeg, eventueel aangevuld met een heel rustig galopje. Van racepartijen ben ik niet zo gediend, lekker rijden en genieten is voor mij veel belangrijker.

Weet iemand misschien een leuke plek die niet al te ver rijden is vanaf Den Haag en waar ze echt rekening houden met de wensen van de ruiter? Voor af en toe een leuke ontspannen rit wil ik best wel wat betalen, zolang het het geld maar waard is :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:29

In Zuid Holland weet ik zo geen adresje. Ik zeg niet dat ze er niet zijn; ik ken ze alleen niet.

Mocht je nu echt niks kunnen vinden en bereid zijn wat verder te reizen: http://www.dewegvanhetpaard.nl/ In overleg komt ze ook naar je toe, maar dan komen er wel reiskosten bij.

Chesss

Re: Rustige buitenrit-manege in Zuid Holland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:33

manege wittebrug in den haag geen optie?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:34

Je zou bij manege Smit in Noordwijkerhout een privé-rit kunnen boeken. Weet niet of je alleen zou willen of samen met iemand? Je betaalt wel de extra kosten voor de voorruiter, maar ze gaan gerust met groepjes van 2 weg! Ze hebben goed rustige paarden en de ritten zijn beheerst. Galop in bos en duin en ook over het strand zijn handgalopjes. En je hoeft dan dus niet per de het strand op. Ga je met de groep mee, dan ga je wel het strand op...

EllyC

Re: Rustige buitenrit-manege in Zuid Holland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:38

Manege Tinte doet volgens mij buitenritten naar het strand.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:38

jury schreef:
Manege Tinte doet volgens mij buitenritten naar het strand.

Maar ze wil liever NIET naar het strand...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 11:41

Hoe zijn de ritten daar dan Chess? En nemen die ook 'buitenstaanders' mee op buitenritten?

Dir privéritten klinken goed Danseresje, wist niet dat dat mogelijk was. Daar ga ik eens achteraan bellen.

En Jury, inderdaad liever niet naar het strand. Heb ik toch wat mindere ervaringen mee.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:46

JoT schreef:
Hoe zijn de ritten daar dan Chess? En nemen die ook 'buitenstaanders' mee op buitenritten?

Dir privéritten klinken goed Danseresje, wist niet dat dat mogelijk was. Daar ga ik eens achteraan bellen.

En Jury, inderdaad liever niet naar het strand. Heb ik toch wat mindere ervaringen mee.

Inderdaad even bellen JoT en het goed aan Yvonne (die krijg je waarschijnlijk aan de telefoon) uitleggen! Ben daar ooit begonnen als herstarter met buitenritten (na weer een half jaar gereden te hebben)!
Laat maar weten wat er uit komt! Zelf rij ik nu standaard bij Smit (dus ook de manegelessen) en vind de ritten erg prettig!