Ik ben op zoek naar een locatie in Zuid-Holland waar je rustige buitenrittten kan rijden op brave rustige paarden. Dus niet waarvan de manege zegt dat ze braaf zijn maar waar je alsnog alle zeilen bij moet zetten om het dier onder je kont te houden.
Voordat ik mijn inmiddels ingeslapen paard kocht heb ik aardig wat buitenritten gemaakt, maar dat is al jaren geleden. Bovendien weet ik door die ervaringen vooral heel goed wat ik niet wil...
Ik rij liever niet op het strand maar ergens in bos of duin, in kleine groepjes die goed worden begeleid.
Ik heb denk ik een jaar of twee niet meer gereden en ik ben een held op sokken dus stap en draf is wat mij betreft genoeg, eventueel aangevuld met een heel rustig galopje. Van racepartijen ben ik niet zo gediend, lekker rijden en genieten is voor mij veel belangrijker.
Weet iemand misschien een leuke plek die niet al te ver rijden is vanaf Den Haag en waar ze echt rekening houden met de wensen van de ruiter? Voor af en toe een leuke ontspannen rit wil ik best wel wat betalen, zolang het het geld maar waard is