TE verliefd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jjustangela

TE verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:46

Ik wist even geen ander titel te bedenken.

Ik zit met een mega probleem. Mijn andalusier is te ''verliefd'' op mijn andere pony.
Zodra ik hem uit de wei haal, knalt mijn andalusier door alle draden heen die ze maar kan zien,
ze wil zo graag mee met mijn pony. Ze kan geen seconde zonder hem. Als ik mijn pony uit de wei haal
staat de andalusier niet alleen, dus dat kan het probleem niet zijn. Hebben jullie tips/oefeningen
voor me dat ze niet meer zo ''verliefd'' is op hem. Er staat stroom op de draden, en geloof me, niks houd haar tegen,
ze is laatst over een hek gesprongen.

nerina_97

Re: TE verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:49

O, dat is erg lastig!

Iemand anders mee laten rijden is natuurlijk ook niet altijd een optie...
Hoe lang haal je dan die andere pony bij die andalusier vandaan? Is er een gem. tijdstip dat ze uitbreekt?
Rij je ook op de Andalusier en laat je die andere pony staan? Wat doet die andere pony dan?

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:52

De pony is gepensioneerd word dus niet gereden, met de andalusier word dagelijks wat gedaan. Als ik de andalusier rij, trekt de pony er niks van aan, en dan ook de andalusier niet. Het gaat puur om het uit de wei halen van de pony. Als ik haar dan op stal zet, zodat ze niet door de draden kan, breekt ze de hele stal af. Heb het echt nog nooit zo erg gezien.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:53

Het is maar 5 minuten dat ik de pony uit de wei haal, hij heeft een peesblessure en moet hem dus 2x per dag koelen. Het is niet zo dat de pony uren weg is. Ze kan hem zelfs zien staan in de verte.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:57

O, dan zou ik het echt niet weten.

Behalve als er genoeg plek is op de afspuit plaats, de andalusier ernaast of vlakbij vastzetten. Dat is ook niet heel erg ideaal...
Ik hoop dat iemand anders iets beters voor je weet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:00

Wat een ramp zeg!! Buiten dat het nu al super lastig is, zul je er ook rekening mee moeten houden dat de pony er toch op een gegeven moment niet meer is. Hoe reageerd jouw paard als je die er eerst uit haalt??

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:17

Ik neem de andalusier inderdaad soms mee, maar ik wil gewoon dat ze leert dat ze niet altijd mee kan. Klopt, hij is de 20 gepasseerd en is er straks een keer niet meer. Mijn pony geeft niks om de andalusier als ik die uit de wei haal. Als ik de andalusier uit de wei haal om haar te rijden of longeren, gaat het prima, ze is braaf loopt gewoon mee, en taalt dan totaal niet na de pony. Het gaat echt om het uit de wei halen. Ze is nu al meerde keren door de draden geklapt, en dat gaat nog een keer fout. Ik wil graag oefenen maar heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:20

Dat geeft toch weer een beter beeld! Het is dus niet dat ze niet zonder de pony kan, maar het is waarschijnlijk dat ze niet accepteerd als de pony (eerst) uit het land gehaald wordt!?
Nu alleen nog de oplossing daarvoor bedenken en dat schiet me even nog niet te binnen :o

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:35

Nou soms denk ik dat ze echt niet zonder hem kan, als ze in de kudde lopen, loopt ze alleen mijn pony achterna. Ik kan haar inderdaad wel gewoon uit de wei halen, dan is ze super braaf, maar het gaat echt mis als ik mijn pony eruit haal. Ze is nog niet zo lang bij me, begin dit jaar, waarschijnlijk zoekt ze steun en vriendschap bij mijn pony, en dat is iets uit de hand gelopen. Maar als ik er nu niks aan doe, dan komt het nooit goed denk ik.

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:06

Misschien moet je de hulp van iemand anders inschakelen,, dat je het een tijdje met z'n tweeën doet? Dat jij de pony eruit haalt en zij kijkt wat ze in de wei met je Andalusiër kan doen om hem even af te leiden? En dat uitbouwen naar minder aandacht ofzo?

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 12:31

Dat hebben we al eens geprobeerd helaas, ze rent de hele wei bij elkaar, en dan alsnog door de draden heen. Dan zou die gene haar vast moeten houden in de wei, kijken of dat wil :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:34

En als je je Andalusier wat te eten geeft in de wei op het moment dat je je pony er uit haalt? Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is een soort stoelendans: eerst Andalusier uit de wei, vervolgens pony en dan andalusier weer in zijn eentje in de wei zetten. Ik weet niet of die dan anders reageert omdat je het standaard patroon doorbreekt.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 12:36

Ik zal het proberen, alles is de moeite waard! Bedankt voor het meedenken!:)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:39

Dat wat Snadrem zegt lijkt mij ook wel een goed idee,

Ik hoop voor je dat het snel over gaat (:

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:57

En als je eerst de anda uit het land haalt, onder het mom van "lekker rijden" en die dan in een boks zet en vervolgens de pony eruit halen en zorgen dat ze elkaar niet kunnen zien!! Dat geeft vaak juist problemen! Elkaar wel kunnen zien maar er niet bij kunnen!

Als dat goed gaat kun je de anda eens proberen weer terug in de wei te zetten als de pony er dus al uit is. kijken hoe dat gaat.

Ik ken je probleem en het is inderdaad heel lastig, maar echt, investeer er nu tijd in om dit op te lossen want als het nog erger wordt kun je straks helemaal niks meer doen met je pony...

Kun je ze apart weiden of is dat geen optie? En dan liefst dat ze elkaar niet kunnen zien! Want wel zien maar er niet bij kunnen is erger voor een paard als niet zien en niet bij kunnen.
Probeer nu al wat afstand tussen beiden te creeeren, om ergere problemen te voorkomen.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 14:34

Als ik haar al alleen in de boks zet word ze gek, daar hoeft ze geen paard voor te zien, zelfs als ik mijn shetje er naast zet. Maar ik snap wat je bedoelt. Ook dat kan ik proberen, maar ik denk dat ze dan alsnog door de draden gaat om hem te zoeken. En apart weiden kan niet, daar heb ik ook al aan gedacht. Ze kunnen elkaar altijd zien. Ik ben nu aan het oefenen met haar. Ik haal mijn pony eruit, en ga met hem wandelen, en dan blijft er iemand bij het draad staan dan kan ze er niet door heen. Maar zodra die gene weg loopt, ziet ze weer kans er door heen te gaan. Het is echt hopeloos.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 14:35

Maar ik ga er absoluut tijd in steken, want anders komt het inderdaad nooit meer goed.

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:48

Dit is inderdaad een lastige situatie. Ik zou ook als eerste het voer proberen zodat ze wat afleiding heeft op het moment dat jij en je pony de weide verlaten. Ik wens je veel succes en hopelijk vind je een oplossing!

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:22

Nou ... het is wellicht onmogelijk , maar stel dat je de andalusiër los zou laten meegaan.. zou ie dan weg lopen? misschien als je je pony meeneemt en het paard blijft erbij dan kan je hem toch gewoon laten meegaan... tenzij je niet zeker bent als ie bij zijn maatje blijft :p

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:40

Ik ga het zeker proberen met voer, alles moet geprobeerd worden *\o/* .

@equusdream ze kan met me mee, ze loopt absoluut niet weg, ik neem haar af en toe ook mee anders gaat ze weer door de draden. Maar ik wil ook gewoon dat ze leert dat ze niet altijd mee kan.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:02

jjustangela schreef:
Ik ga het zeker proberen met voer, alles moet geprobeerd worden *\o/* .

@equusdream ze kan met me mee, ze loopt absoluut niet weg, ik neem haar af en toe ook mee anders gaat ze weer door de draden. Maar ik wil ook gewoon dat ze leert dat ze niet altijd mee kan.

Ja daar heb je wel gelijk in.. toch heel veel succes!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:07

Ik zou ook proberen de anda weer terug te zetten als de pony ook al eruit is.
Lastig probleem, succes.