jury cursus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tlc1

jury cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:25

Graag zou ik jullie mening horen over het volgende:

Ze is dan zo onsportief dat het altijd aan de jury ligt of anders aan haar paard, die ze dan ook op zo'n moment niet netjes behandelt.
Verder heeft ze de afgelopen maanden meer dan 5 keer voortijdig afgegroet om verlies te voorkomen. Verder is ze ook erg onsportief tegen der mede wedstrijd ruiter.

Deze dame is nu geselecteerd om de jurycursus te gaan volgen.

EllyC

Re: jury cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:30

En?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:31

En wat wil je precies weten?

De knhs heeft selectie criteria + assesment op die basis pikken ze de mensen die de cursus mogen doen, lijkt me prima?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:31

Tja, zulke dingen gebeuren.....
En het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ze niet kan beoordelen of iemand het goed doet of niet ;) Misschien kan ze het perfect beoordelen, maar bakt ze er zelf niks van ;) .
Dat ze onrespectvol is tegen mederuiters en juryleden hoort niet. Niet als jury maar ook niet als ruiter ;) . Maargoed, daarvan lopen ook al meerdere voorbeelden rond :+

En daarbij, ze is nog niet geslaagd :Y)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:32

tlc1 schreef:
Graag zou ik jullie mening horen over het volgende:

Ze is dan zo onsportief dat het altijd aan de jury ligt of anders aan haar paard, die ze dan ook op zo'n moment niet netjes behandelt.
Verder heeft ze de afgelopen maanden meer dan 5 keer voortijdig afgegroet om verlies te voorkomen. Verder is ze ook erg onsportief tegen der mede wedstrijd ruiter.

Deze dame is nu geselecteerd om de jurycursus te gaan volgen.

En wie zegt dit dan? Je kan het wel schrijven als feiten 'ze is' maar dat wil niet zeggen dat het dat ook zijn...

tlc1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:33

als je zulk gedrag vertoond ben je niet jury waardig in mijn ogen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:34

en speciaal om dat te vertellen meld je je aan op bokt?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:35

En wat heeft deze vrouw in kwestie hier dan over gezegd toen je dit met haar besprak?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:54

tlc1 schreef:

Maar wie zegt dan dat zij zulk verdrag getoond? Is wat ik in mijn vorige post dik heb gedrukt vastgesteld door de tuchtcommissie ofzo? (vast niet, kan me niet voorstellen dat ze dan door de juryselecties was gekomen) Of is het gewoon de, zeer subjectieve, mening van één persoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:13

Daarbij staat het iedereen vrij om vrijwillig af te groeten als je denkt verlies te rijden.. Dat is gewoon volgens de reglementen toegestaan :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:44

tlc1 schreef:

Is jouw mening dan heilig? Ik vind het topic erg onduidelijk. Wat hoop je hiermee te bereiken op bokt? Schrijf dan een brief aan de KNHS met je klacht erin...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:26

Wat een belachelijke post......dat je je daarmee bezig houdt zeg, dit is de zieligheid ten top, of ben je bang dat als je straks een wedstrijd rijdt, je wellicht door haar beoordeeld wordt?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:20

daffodil schreef:
Wat een belachelijke post......dat je je daarmee bezig houdt zeg, dit is de zieligheid ten top, of ben je bang dat als je straks een wedstrijd rijdt, je wellicht door haar beoordeeld wordt?

Dit is mijn gedachte!! Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt.

En dat iemand de jurycursus mag doen wil nog niet zeggen dat diegene ook slaagt, er zijn namelijk een theoretisch examen die je moet halen en een praktisch examen dat je moet halen. Voldoe je hier niet aan, dan slaag je niet...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:24

Wat jammer dat jij nu al een vooroordeel over dit aankomend jurylid hebt. In jouw ogen kan ze het niet goed doen, en zal ze je terugpakken zodra jij bij haar in de ring moet rijden. Kinderachtig.

Verder net wat relaxed zegt, als het niet goed gaat en je denkt verlies te rijden, staat het je vrij om af te groeten. Daar is niets onsportiefs aan. Misschien is het juist wel goed voor deze dame om eens aan de andere kant van de hekjes te zitten en gaat ze daardoor kritischer naar haar eigen gedrag kijken.

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:08

Jammer idd dat er mensen zijn met vooroordelen, maar vaak zeggen mensen wel eens van "nou wat zij op haar paard doet zal ze dat als jury dan ook afstraffen?" Ik denk dan zelf als jury zijnde van er is een lijn tussen mensen die serieus in de hobby zitten of meer bezig zijn met anderen en hun paarden ipv dat ze naar hun eigen prestatie kijken.
Ik ben altijd heel neutraal en gaat het goed gaat het goed en als het niet goed gaat dan zal het gerust ergens aan liggen. En wat Relaxed ook zegt verlies is toegestaan. Maar sommige mensen kunnen niet tegen hun verlies en reageren dat op het paard af ipv naar hun eigen houding etc te kijken.
Maar als ruiter die zelf minder presteert etc is het zeker nuttig om te cursus te doen. Dan zal blijken of jou kennis etc beloond word met een Diploma. Mensen van de KNHS hebben hier zeker goed zicht op.