Even wat verwarring bij het maken van een globale wedstrijdplanning voor komend jaar.
Ik heb o.a een bijna 5-jarige merrie onder het zadel waarvan het de bedoeling is dat ze de Subli Cup voor de 5-jarigen gaat meelopen komend seizoen.
In het reglement staat dat combinaties mogen meedoen die minimaal M1 startgerechtigd zijn OF waarvan de ruiter startgerechtigd is in alle klasses met nieuwe paarden vanwege eerder behaalde resultaten.
(Laatste geldt voor mij dus in theorie zou ik haar niet hoeven klasseren om mee te doen maar dat wil ik liever wel.)
Tot zover duidelijk. Deze merrie mag pas in april M1 starten, maar omdat ik de Subli gepland heb staan vanaf mei wil ik dat zij wel wat ringervaring opdoet voordat ze daar moet lopen. Ik heb nu dus gepland staan om in januari in het L1 te beginnen.
Maar wat nu als ze rond mei bv L2+9 is? Mag je dan geen Subli starten? Of mag dat wel omdat ik als ruiter m'n paarden overal in mag starten waar ik wil? Maar we zijn dan geen nieuwe combinatie meer.
Overigens denk ik niet dat dit gaat gebeuren, ze loopt zo makkelijk dat ze in mei makkelijk M startgerechtigd moet kunnen zijn, maar wie weet krijgen we een strenge winter en vallen er bv een aantal wedstrijden weg waardoor ze dus niet optijd aan haar punten komt.
Dus wie o wie weet hier meer van?