Subli Cup 5-jr. Startgerechtigd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Subli Cup 5-jr. Startgerechtigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:13

Even wat verwarring bij het maken van een globale wedstrijdplanning voor komend jaar.

Ik heb o.a een bijna 5-jarige merrie onder het zadel waarvan het de bedoeling is dat ze de Subli Cup voor de 5-jarigen gaat meelopen komend seizoen.
In het reglement staat dat combinaties mogen meedoen die minimaal M1 startgerechtigd zijn OF waarvan de ruiter startgerechtigd is in alle klasses met nieuwe paarden vanwege eerder behaalde resultaten.
(Laatste geldt voor mij dus in theorie zou ik haar niet hoeven klasseren om mee te doen maar dat wil ik liever wel.)

Tot zover duidelijk. Deze merrie mag pas in april M1 starten, maar omdat ik de Subli gepland heb staan vanaf mei wil ik dat zij wel wat ringervaring opdoet voordat ze daar moet lopen. Ik heb nu dus gepland staan om in januari in het L1 te beginnen.
Maar wat nu als ze rond mei bv L2+9 is? Mag je dan geen Subli starten? Of mag dat wel omdat ik als ruiter m'n paarden overal in mag starten waar ik wil? Maar we zijn dan geen nieuwe combinatie meer.

Overigens denk ik niet dat dit gaat gebeuren, ze loopt zo makkelijk dat ze in mei makkelijk M startgerechtigd moet kunnen zijn, maar wie weet krijgen we een strenge winter en vallen er bv een aantal wedstrijden weg waardoor ze dus niet optijd aan haar punten komt.

Dus wie o wie weet hier meer van?

sharonalover

Re: Subli Cup 5-jr. Startgerechtigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:16

Volgens mij mag jij gewoon vervroegd promoveren, dus kan je gewoon vanaf mei M gaan starten, of je nou je winstpunten hebt of niet. Tenminste, dat is wat ik er van begrepen heb :Y)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:42

Oja, da's waar want stel dat je dan geen winst haalt dan sta je toch op M1+0 dus ben je wel Subli startgerechtigd toch?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:13

Ben hier ook benieuwd naar. En vooral of het ook mogelijk is om gewoon L te blijven starten regulier en toch Subli te rijden (met een 5 jarige). Ik wil namelijk echt nog niet in april volledig M gaan starten, dat vind ik veel te veel aangezien we nog helemaal niet op concours zijn geweest. Maar ik zou het in theorie wel mogen en als ze bevestigd genoeg is zou ze best af en toe tussendoor een Subli-wedstrijdje op M niveau kunnen lopen...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:29

Jij mag vroegtijdig promoveren, dus als de leeftijd van je paard het toestaat mag je direct L, M of Z starten.

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Esther, al kan denk ik alleen de knhs uitsluitsel geven. Maar heel logisch geredeneerd denk ik niet dat je Subli klasse M kan starten en regulier in de L. Op de Subli cup is ook het knhs reglement en het reglement dressuur van toepassing, en daarin staat dat je niet lager mag starten dan de hoogste klasse waarin je ooit als combinatie bent gestart tenzij er dispensatie is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:26

Ik ga er maar een mailtje naar de KNHS aan wagen, toch wel handig om te weten. Stel dat ze het dan heel fijn gaat doen van de zomer en sterk genoeg is kunnen we best een keertje Subli starten tussendoor.

Sorry ts, was niet helemaal jouw vraag. Jij mag gewoon vervroegd promoveren trouwens, dus of je dan 1, 9 of 20 wp hebt in het L maakt niet uit, je mag gewoon M gaan starten. Ik weet alleen dus niet zeker of je dan voor de Subli al een keer M moet hebben gereden...