Rijden met dr. Martens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Rijden met dr. Martens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 20:37

Hallo Bokkers!

Ik mag waarschijnlijk zeer binnenkort, na 2 jaar niet gereden te hebben weer een paardje gaan bijrijden *\o/*
Ik heb dus al mijn rijspullen weer opgegraven en kwam tot de ontdekking dat ik mijn jodhpurs niet meer had.. heb ik denk ik destijds weg gegooid omdat ze aardig versleten waren. Mijn chaps heb ik nog wel, en ik heb ook nog een paar dressuur laarzen, maar aangezien ik waarschijnlijk weer even moet wennen wil ik graag wat meer bewegingsvrijheid.
Om nu gelijk weer naar de ruiterzaak te hollen voor een nieuw paar jodhpurs vind ik een beetje een dure grap maar heb dus een paar dr. martens staan waar ik al heel veel op gelopen heb en ik vroeg me af: zijn die geschikt/veilig genoeg om mee te rijden? Als tijdelijke oplossing zeg maar.
Voor wie niet weet wat dr. Martens zijn, of zo dat je ze weer even voor de geest kan halen:
Afbeelding

dankjewel! :wave:

Laurabram

Re: Rijden met dr. Martens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:42

Even passen of je voeten niet in de beugels blijven haken, bij ons op stal rijdt er ook iemand mee.
Als het niet bevalt kun je altijd nog kopen, eerst proberen kan vast geen kwaad.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:44

Ik heb heel lang met docs gereden. Het hangt een beetje van de maat en daarmee de breedte van de zool af of je niet kan blijven hangen in de beugels, maar verder kan t prima.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:45

Heb vroeger ook meerdere keren met Dr Martens en chaps gereden. Geen probleem. Alleen wel opletten dat je beugels groot genoeg zijn.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:33

ik heb het dames-model, maat 40.. zou dat ok zijn of te breed? ik ga het in ieder geval maar gewoon proberen dan, thanks! :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:36

Heb zelf ook geregeld met Dr.Martens gereden. Bij de paarden waren de beugels meestal wel breed genoeg op de pony's niet altijd. Vond het altijd wel lekker zitten.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:09

Ik heb jaren met docs gereden. Maat 40. Heb wel ijslanderbeugels wat wel veiligheidsbeugels zijn en dus wat breder dan normale beugels. Nooit problemen gehad! Ik vond ze erg fijn rijden, zeker omdat de zool ook wat bouncy is.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:47

Wat leuk dat je weer lekker gaat rijden!

Ik zou met je dr. Martens wel even opletten/uitproberen of je met het profiel niet te makkelijk blijft hangen in de beugels als je er op een gek moment wat verder of scheef doorheen zou schieten.

Normale beugels vind ik zelf erg smal qua voetbed, mocht je echt weer voor langere tijd willen gaan rijden kun je er ook voor kiezen andere beugels (bijvoorbeeld podium, flexrides of EZ-rides met korf) aan te schaffen. Rijdt écht veel lekkerder, en door het bredere voetbed en de korf kun je er sowieso niet doorheen schieten, dus met alle schoenen rijden. Kost je waarschijnlijk evenveel of minder als nieuwe schoenen, maar heb je, naar mijn mening, misschien nog wel meer plezier van!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 02:27

Dankjewel! :) Heb net even de zool van mijn docs tegen die van mijn dressuurlaarzen gehouden, er leek zo op het eerste gezicht weinig verschil in de breedte te zitten. Heb er daarna eentje in een beugel van een pony zadeltje gezet wat ik nog heb, maar daar bleef ie wel in steken.. maar misschien omdat dat kinderbeugeltjes zijn?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:37

Ik heb heel lang met doc's gereden, nooit problemen gehad. Ze passen prima in normale beugels en er zit voldoende profiel onder om je voet makkelijk stil te houden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:42

Ik zou er door het profiel van de zool toch mee uitkijken. Rijschoenen horen gladdere zolen te hebben, niet zoveel profiel. Als je er niet makkelijk mee verschuift tijdens het rijden, betekent dat ook, dat je er niet makkelijk uit komt, mocht je er een keer afvallen (waar we natuurlijk niet vanuit gaan, maar het kan altijd)

Veel rijplezier!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:43

Ik vind ze lijken op de judpurs van petrie

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 11:47

nou, ik heb er gister mee gereden en geen problemen ondervonden! ze zitten zelfs erg stevig :) kreeg na een tijdje wel een beetje last van mijn enkel, maar kan natuurlijk ook omdat ik zo lang niet gereden heb, wist even niet meer zo goed hoe ik mijn voeten moest plaatsen. Maar goed ze zitten prima dus, vandaag weer! :D