Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lailapri schreef:Dat weet je nooit. Hier staat hengst en ruin met elkaar omcirkelt door veulens en merrie's, mijn volwassen hengst kon er niet bij. Eerdere hengsten net zo, de eens blijft heel sociaal, de ander kiest voor de vrouwen.
Samenstelling nu:
ruin jaarling
twee volwassen ruin
jaarling hengst
twenter hengst (heeft al meerdere merrie's drachtig)
Eleio schreef:Dat van die draadjes ga ik zeker doen voor de zekerheid ,
dat van die merries die staan ongeveer op 50 meter afstand met hekwerk van 1m80 hoog..
Diëgo zal gewoon hengst blijven als er zich geen problemen voorkomen kwa gedrag en hormonen of onhandelbaar word ; moest het wel zo zijn dat er dit gebeurt dan wordt hij gewoon zsm als het kan geruint.
De kleine mini ga mss volgend jaar naar de HK voor hem voor te brengen of het jaar erna als er in die tijd ook problemen ontstaan dan is het ook ruinen.
Het ruinen ga ik laten doen wanneer ik merk wie het is of wie het uitzoekt : als er gewoon niks gebeurt heel de tijd en ze zijn makkelijk in de hand te houden dan blijven ze gewoon hengst.
anneliesdj schreef:Eleio schreef:Dat van die draadjes ga ik zeker doen voor de zekerheid ,
dat van die merries die staan ongeveer op 50 meter afstand met hekwerk van 1m80 hoog..
Diëgo zal gewoon hengst blijven als er zich geen problemen voorkomen kwa gedrag en hormonen of onhandelbaar word ; moest het wel zo zijn dat er dit gebeurt dan wordt hij gewoon zsm als het kan geruint.
De kleine mini ga mss volgend jaar naar de HK voor hem voor te brengen of het jaar erna als er in die tijd ook problemen ontstaan dan is het ook ruinen.
Het ruinen ga ik laten doen wanneer ik merk wie het is of wie het uitzoekt : als er gewoon niks gebeurt heel de tijd en ze zijn makkelijk in de hand te houden dan blijven ze gewoon hengst.
Maar waarom wil je de grote perse hengst houden? Als je daar verder toch geen plannen mee hebt is ruinen veel makkelijker. Zal je ook nooit problemen hebben en mocht je ineens van stal moeten verhuizen kun je tenminste ergens terecht.
Bedenk wel dat als hij de hormonen in zijn bol krijgt en achter de shet aan gaat de shet daar ernstig verwond uit zal komen of het zelfs niet zal overleven, dan kun je toch beter het zekere voor het onzekere nemen.
.