ik zit met een probleem waar ik al een tijdje van af wil.
Ik heb namelijk mijn hele leven paardgereden ik heb zelf vroeger ook een pony gehad maar toen deze verkocht werd heb ik een aantal jaar niet meer gereden, wel zo af en toe bij een vriedin, maar niet bij een manege of dergelijke.
4 jaar geleden heb ik de draad weer opgepakt en ben ik bij een manege gaan rijden, elke week ging ik met plezier er naartoe.
een zondagmorgen gingen we met de groep het bos in, we gallopeerde over de velden en opeens kreeg ik het gevoel dat een elastiek sprong in mijn been. (heb het hiervoor al 1x eerder gehad en het voelde gelijk niet goed, verder niks aan gedaan waardoor er littekenweefel tussen is gegroeid)
naar de dokter gegaan en die vertelde me dat ik een scheur in mijn kuitspier had..
na een tijdje oefenen kon ik weer normaal lopen totdat ik een keer de trap opliep en hetzelfde gebeurde.. sindsdien ook niet meer op het paard gezeten.
Maar het kriebelt al een tijdje om toch weer de stoute schoenen aan te trekken óók omdat ik in februari start met een stage bij een ruitervereniging voor gehandicapten mensen, en af en toe moeten de paarden even doorgereden worden om hun conditie op pijl te houden.
Ik zoek dus eigenlijk iemand met een paard (omgeving echt-susteren, midden limburg) waar ik weer mee kan gaan opbouwen om mijn spieren soepel te krijgen en gewoon omdat ik mijn dromen niet wil laten varen hihi
en de aanleiding voor dit bericht is omdat ik liever niet meer bij een manege ga rijden omdat mijn probleem met mijn been niet begrepen word voor mijn gevoel, aangezien ze mij die dag in het bos alleen hebben achtergelaten met een gescheurde spier niks meer kunnende ..
alvast bedankt
groetjes Mariska