Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 12:53

Hoi bokkers,

ik vraag mij nu af, vroeger ging ik altijd gewoon rijden in een oud shirtje, oude trui en mijn laarzen... Maar tegenwoordig! Veel mensen dragen kleren waar ze soms meer voor betalen dan voor hun normale kleding! Zijn er ook nog mensen die gewoon hun oude truien aandoen om te gaan rijden?

Ik ken meisjes die allemaal dure merkkleren hebben van Kingsland, Anky, Scapa,... Terwijl ik gewoon lekker rondhobbel in mijn decathlon truitjes :') Nog zoiets, enkel "beginnelingen" rijden met decathlon materiaal... Dit is toch onzin? Ik kan zonder overdrijven zeggen dat ik geen beginneling meer ben, maar dat wil toch niet zeggen dat ik honderden euro's ga lopen uitgeven aan dure merkkleding?

Wat vinden jullie?

Judass

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:55

Achja ieder z'n ding, ken genoeg mensen die (net als ik) gewoon in een oud shirt/vest/trui op stal komen en rijden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:59

Onbewust is de merkkleding ook bij mij in de kast beland, rijbroeken was sowieso al merk.
Maar ik heb ook veel dingen van merkkleding shirtjes enzo gekregen, vroeger reed ik ook op normale kousen van de Zeeman, tegenwoordig allemaal HH, eerst simpele rubberlaarzen en nu leren met rits.. vroeger reed ik standaard in oude shirtjes etc, nu heb ik ook shirtjes van BR,hh en scapa liggen..

Het rijd allemaal wat lekkerder, luchtig, flexibelere stoffen. maar ik trek ook nog gerust mijn oude roze coltrui aan! honderden euro's geef ik er ook niet aan uit!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:01

Hier geen merk hoor. dat vind ik doodzonde van het geld. Hier geen anky of scapa of wat dan ook. Ik loop de hele dag tussen de honden en paarden en moet dan echt niet van die dure kleding.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:02

Ik rij netzo graag met een vieze paardrijbroek en een oud truitje hoor !:)

Iris_Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:03

ik rij wel in een ankie vest (voor mijn verjaardag gekregen )maar voor de rest gewoon in oude t-shirts

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:05

Het interesseert mij werkelijk niks wat ik aan heb :o Ik heb niet echte merkshirts of andere onzin, aangezien ik met de goedkopere variant net zo lekker kan rijden. Als het maar lekker zit vind ik het prima. Broeken vind ik wel belangrijk, die moeten gewoon lekker zitten. Maar shirtjes pff ik trek gewoon wat ouds uit de kast, bodywarmer er over heen en klaar is kees :P Dames bij mij op stal lopen er op en top bij met merken waar je volgensmij honderden euro's neer legt voor 1 simpel shirtje, daar ga ik mijn geld niet aan uit geven :P. Ik vind natuurlijk wel dat er een soort van glamour kant aan het paardrijden zit, op een bepaalde manier. Maar sommige mensen maken er echt een mode show van :o

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:05

ik rijd gewoon in een grijse trui

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:06

Ik heb niet eens merken in mijn kast liggen. Rij gewoon met oude shirts, fleecejassen en oude truien :) Merkkleding doet mij helemaal niets. Zonde van het geld vind ik.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:06

Ja zelf rijdt ik ook met jassen van Harry's horse, sonnereiter,... En broeken zijn nu ok wel van merk maar voor mijn paard zelf bv heb ik ook geen super dure spullen...

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:09

Bij mij is alles oud en ik heb alleen rijbroeken, de rest is gewoon normale kleding *D

Ohw, ik heb ook nog sokken gewonnen op wedstrijd :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:09

Hier ook gewoon oude meuk hoor, en ik heb ook geen zadel en hoofdstel, gewoon teugels aan n halster en gaan, maar goed dat ik geen dure rijbroek heb dus. Héérlijk :D

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:11

Ach... Als 't kan en je vindt het leuk moet je het doen.

Mijn gewone kleding krijgt altijd een langdurig tweede leven als paardrijdoutfit. Volgens mij draag ik nu nog een zwarte coltrui die ik acht jaar geleden nieuw kocht. Heb wel een paar merkshirtjes, maar ik vind ze lang niet altijd fijner dan mijn pillende H&M-shirtjes!

Mijn lange sokken scoorde ik altijd op de markt. Drie voor een tientje ofzo. Tegenwoordig draag ik gewone sokken van de Action ;)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:19

voor sommige mensen is het idd een mode-issue, voor de meeste paardenmensen is het denk ik vooral kwaliteit en duurzaamheid. over het algemeen zijn de paardrijbroeken (en jassen) van de A-merken wat beter van kwaliteit en gaan ze dus langer mee. Ook vind ik dat er wel verschil zit in het zitvlak van een BR broek of een boerenbond paardrijbroek. De pasvorm is namelijk voor speciale paardrijkleding op comfort aangepast, bij een shirtje van de h&m ergens anders voor.

dit neemt niet weg dat ik zelf ook in shirtjes en truien van de hennes rijd, en in broeken van de HH :)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:32

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Mijn rijbroeken zijn wel altijd of van Horka of Eurostar.
Deze gaan lang mee en zitten lekker. Ook wel is merkloos geprobeerd en die was binnen 2 maanden stuk.
Vier jaar geleden heeft mijn vriend mij "verziekt"met Ariat schoenen en ik wil niks anders meer. Altijd had ik last van mijn rug en nu niet meer. Het kost wel wat maar ze zijn het dik waard.
Sokken zijn standaard van de Action. Wel een fijne paardenjas de vorige was van BR en heeft het 4 jaar volgehouden. Nu 1 van Mountain Horse in de uitverkoop:)
T-shirts zijn gewone, hetzelfde met de truien. Maar soms in de uitverkoop koop ik wel is een vest.
Wel moet ik erbij vermelden dat ik zoiezo 2 dagen in de week in de paarden werk, verder rij ik daarbuiten nog 2 paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:33

Ik heb met paardrijden altijd gewoon een paardrijbroek aan, sokken en een goedkope sweater van de bristol :') Al dat merk spullen vind ik niks.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:35

Ik rij gewoon met iets wat ik tegenkom. Gewoon een lekker zittende sweater ofzo :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:38

Ik moet zeggen dat het wel aantrekkelijk wordt gemaakt om paardrij outfits te gaan kopen. Het zijn best mooie kleren en het ziet er leuk uit op de advertenties := De enige reden dat ik er (bijna) niks van koop is omdat ik het geld er niet voor heb.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:39

Mijn rijbroeken en jas zijn wel merk, mijn jas heb ik pas deze winter gekocht, met korting dan nog omdat ik er ook niet heel veel geld aan wil geven. De rest kijk ik niet zo nauw, als het maar lekker zit en ik het leuk vind. Ik let wel op dat het geheel samen past, dit vaak tot grote ergernis van mijn dochters die me uitlachen omdat ik niet met zwarte handschoenen rijd als ik mijn bruine rijbroek aan heb..

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:41

heb niks van merkkledij, rijbroeken, rijkousen en bodywarmer komen van decathlon. Truien en fleecetruien komen van de markt :) en ik heb onlangs de carhartjas van mijn vriend, die hij al tijden niet meer draagt, een tweede leven gegeven als jas om te rijden met de paarden :) heb hem onlangs op een wandeling aangehad ideaal :) veel zakken en omdat het een mannelijk model is zit hij lekker los :p ik zou zelf ook geen merkkledij kopen. Mijn rijbroeken gaan nog altijd goed mee en ik ga elke dag naar m'n paard :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:41

Ligt aan mijn geld. Ik koop weleens een merk ding als het niet te duur is en in de aanbieding en uiteraard lekker zit.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:44

Ik snap je helemaal!Alles moet perfect en tot in de puntjes netjes en schoon zijn en ik loop daar met een trui helemaal onder het speeksel en dat is dan vies..

Ik rijd wel met een rijbroek van Harry's Horse omdat ie fijn zat en niet te duur was..
Mijn zus had dezelfde maar dan in het blauw en die is gestopt dus die mocht ik hebben..
Verder heb ik ook gewoon een zadel,hoofdstel,deken en 1 paar peesbeschermers omdat ik die graag wou en van mijn moeder mocht dat..

Ik hoef namelijk niet al die dure merken..

Soms zie ik wel eens iets leuk maar als ik dan naar de prijs kijk is het toch niet meer zo leuk..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:51

Ik koop wat ik nodig heb en zonodig is dat van een bepaald merk. Tegenwoordig koop ik vaak via webshops van Agradi en Horze. Vooral, omdat ze gratis verzendkosten hebben en over het algemeen goede producten verkopen tegen een aardige prijs en het eventueel ook weer makkelijk terug te sturen is. Wil ook nog weleens verder googlen en dan uitkomen bij kleinere ruitershops, t'is maar net wie het voordeligst is. En dagelijkse 'nette' kleding krijgt bij mijn paardjes nog weleens een tweede leven. Dus van alles wat eigenlijk.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:52

Ik zie er graag altijd verzorgd uit dus bij de paarden ook. De ene keer koop ik iets puur om de kwaliteit, de andere keer meer voor het mooi. Meestal zit ik daar tussenin, het is zowel goed als mooi.

Als een ander in zijn oude kloffie wil lopen is dat prima, maar dan mag dat andersom toch ook?

Goedkope kleding betekent niet dat je niet kan rijden maar duren kleding betekent ook niet dat je alleen maar voor uiterlijk vertoon bent en dat je een tuthola eerste klas bent. Die laatste gedachtegang hoor ik namelijk ook heel regelmatig.

Het is maar net waar je je zelf prettig bij voelt.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:53

Ik rijd gewoon in mijn oude sloffie.
Moet kunnen vind ik, al snap ik wel wat je bedoeld.
Laatste jaren is het erg veranderd hoor