Waar rijden buiten de ruiterpaden om?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Waar rijden buiten de ruiterpaden om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:22

Hallo!

Ik had een vraagje. Zoals ik mijn onderschrift staat, staat een korte film op de planning, waarschijnlijk voor de voorjaarsvakantie.
Nu heb ik zelf al 2 natuurgebieden gevonden als locatie, maar daar mag je alleen maar met je paard op de ruiterpaden.
Weten jullie waar er natuurgebieden met zandvlaktes zijn waar je met je paard op mag rijden?

Ik zie dit bijvoorbeeld wel eens bij fotomeetings, of is dat eigenlijk allemaal "illegaal"? :P

Alvast bedankt voor de hulp!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:48

In Park de Hoge Veluwe mag je als ruiter van de ruiterpaden af, en een zandvlakte hebben ze ook :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:54

In de Drunense duinen is het toegestaan om op de zandvlakte te rijden. Zolang je maar niet dwars over de kwetsbare heide gaat racen, mag je verder overal komen op de vlakte. In de bossen mag je alleen op de ruiterpaden rijden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:57

Laatst bijgewerkt door mika11 op 27-12-12 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:59

Bij Soest loopt het ruiterpad door de Soester duinen. Dat zijn paraboolduinen (inderdaad :+ ) en 't is zeg maar een hele bende zand waar je gewoon kunt rijden met je paard. Je hebt wel een penning nodig, die kun je huren bij de manege.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:15

Oh wauw bedankt!

Ik zal even kijken wat qua locatie handig is, omdat ik zelf erheen moet reizen en de ruiters met de paarden ook niet uren in de trailer willen. Even kijken dus wat haalbaar is! Maar jeetje, Mika, die foto's! Daar zou ik heel graag wat opnemen!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:23

Koper schreef:
Bij Soest loopt het ruiterpad door de Soester duinen. Dat zijn paraboolduinen (inderdaad :+ ) en 't is zeg maar een hele bende zand waar je gewoon kunt rijden met je paard. Je hebt wel een penning nodig, die kun je huren bij de manege.

Koper, heb je iets meer informatie voor mij over die penningen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:26

Uhh... je kunt ze huren bij manege Nieuw Eldorado als ik me niet vergis. Vanaf daar is het niet ver rijden naar de duinen :D

In Soest heb je een penning nodig op de ruiterroutes, die kun je aanvragen bij de gemeente op vertoon van je ruiterbewijs maar voor een dagje is dat een beetje duur. Ik weet niet hoeveel de huur van die penningen is, dat kunnen ze je bij de manege vast wel vertellen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:29

Koper schreef:
Uhh... je kunt ze huren bij manege Nieuw Eldorado als ik me niet vergis. Vanaf daar is het niet ver rijden naar de duinen :D

In Soest heb je een penning nodig op de ruiterroutes, die kun je aanvragen bij de gemeente op vertoon van je ruiterbewijs maar voor een dagje is dat een beetje duur. Ik weet niet hoeveel de huur van die penningen is, dat kunnen ze je bij de manege vast wel vertellen.

Ik neem aan dat je dan per paard moet huren? En bedoel je met je ruiterbewijs je ruiterpaspoort of bedoel je echt dat je je buitenrijbewijs moet hebben gehaald? Ik ga niet rijden die dag maar ik heb er nooit een gehaald en toch veel buiten gereden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:30

Dat weet ik allemaal niet, zou best kunnen dat je er een ruiterbewijs voor nodig hebt ja. Dus niet je ruiterpaspoort maar zo'n pennyding dat je buiten kunt rijden.

Ik heb je even een PB gestuurd :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:30

Je kunt altijd een weekendje ervan maken.
Hier in de buurt zijn er een aantal vakantiestallingen.
Kun je zo vanaf stal naar de zandverstuiving rijden. :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:35

mika11 schreef:
Je kunt altijd een weekendje ervan maken.
Hier in de buurt zijn er een aantal vakantiestallingen.
Kun je zo vanaf stal naar de zandverstuiving rijden. :D

Helaas heb ik geen geldboom op m'n rug groeien, anders had ik het zo gedaan! :')
Mochten de vrijwilligers hier voor in zijn dan is dit zeker een handige optie. :j

friesiszwart

Re: Waar rijden buiten de ruiterpaden om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:34

Kootwijk zeker ook een aanrader.

xmarajacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:16

Is altijd jammer van die ruiterpaden, je ziet net een leuk stukje maar eigenlijk mag je daar niet heen..

JvBfoto

Re: Waar rijden buiten de ruiterpaden om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:38

Hoge veluwe is inderdaad ook het eerste wat in mijn gedachten opkwam. Erg gaaf om daar te rijden!