Combinatienummer op startlijst. Wel zo verstandig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Combinatienummer op startlijst. Wel zo verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:41

Hallo bokkers,

Vandaag zag ik eens een startlijst voorbij komen waar naast de verenging ook nog eens het combinatienummer werd vermeld. En toen vroeg ik mij eens af, is dat wel zo verstandig om erbij te zetten?
Op deze manier word fraude plegen namelijk wel heel makkelijk!
Als ik een adres heb van een persoon en de verenging (die al vaak vermeld staat) en het combinatie nummer heb kan ik die peroon wel voor 100 wedstrijden door het hele land opgeven waar de persoon in kwestie niks van hoeft af te weten met alle gevolgen van dien.

Ik vind dit toch best wel beangstigend. Of ben ik de enige die hier gevaar in ziet?

Christiene

Re: Combinatienummer op startlijst. Wel zo verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:44

wat moet iemand daarvoor lol aan hebben? lijkt me sterk dat dat gebeurd.. en anders kom je er bij de 3 e wedstrijd wel achter dat dat gebeurd en kan je dat doorgeven aan knhs ofzo.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:46

Tja lol, ik heb inmiddels al vaak genoeg ondervonden dat het paardenwereldje niet alleen maar lief en leuk is. Maar ook een hoop haat en nijt is en er hele sneue dingen gebeuren.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:53

Christiene schreef:
wat moet iemand daarvoor lol aan hebben? lijkt me sterk dat dat gebeurd.. en anders kom je er bij de 3 e wedstrijd wel achter dat dat gebeurd en kan je dat doorgeven aan knhs ofzo.

en hoe zit het met je inschrijfgeld? tja.. want niet op tijd afgezegd is betalen.
Ik zie het gevaar wel, maar denk dat het je persoonlijk niet snel zal overkomen. Maar als iemand je echt wil treiteren, is dat een mogelijkheid.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:58

dat riep ik een jaar geleden al.
Onderwerp: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Lielle schreef:
iets dat me net te binnen schiet. Wie controleert of zo'n inschrijving per email wel gedaan wordt met medeweten van de ruiter? Het is echt niet moeilijk om achter combinatienummer en persoonsnummer te komen, en als je kwaad wil, is het heel simpel om met een hot- of gmail account iemand anders voor allerlei wedstrijden in te schrijven.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:07

Lielle schreef:
dat riep ik een jaar geleden al.
Onderwerp: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Lielle schreef:
iets dat me net te binnen schiet. Wie controleert of zo'n inschrijving per email wel gedaan wordt met medeweten van de ruiter? Het is echt niet moeilijk om achter combinatienummer en persoonsnummer te komen, en als je kwaad wil, is het heel simpel om met een hot- of gmail account iemand anders voor allerlei wedstrijden in te schrijven.

Inderdaad, dat bericht kan ik me nog goed voor de geest halen. In eerste instantie valt het aantal gegevens wat op de lijst komt nog wel mee in de omgeving waar ik start. Maar nou moet ik even iets opzoeken van een ander en die stond gewoon met naam en toenaam + combinatie nummer op de lijst. Het enige wat ontbrak was het adres, maar dat is ook zo gevonden.
Maar ik zie dit nu dus veel meer op startlijsten verschijnen, en dat baad mij dus wel zorgen.

De enige manier hoe dit een beetje "beveiligd" kan worden is wanneer je echt zo moeten inschrijven via mijnknhs, maar dat wil/kan nogsteeds niet.
Het is nu te gemakkelijk om iemand een poot uit te draaien. Want hoe kan je aan de knhs gaan bewijzen dat jijzelf niet al die inschrijven heb gedaan?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:30

De meeste profs schrijven bijna altijd met NN in. Die kunnen ze dus altijd plagen op de manier jij zegt.
Het zou idd kunnen, maar ik verwacht dat het niet zo snel gebeurd, ik heb het iig nog nooit meegemaakt of gehoord.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:21

Ik had er nog niet over nagedacht maar nu je het zegt kan je iemand op deze wijze heel makkelijk treiteren.