Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Wat denk je dat hij gaat zeggen als hij hoort dat je stopt met wedstrijden?
Ik denk namelijk dat je het nooit goed doet. Je moet dingen niet opgeven voor een ander want geroddel zul je toch houden of je nu wedstrijden blijft rijden of niet. Sommige hebben echt een talent om overal hun draai aan te geven zoals het hun uitkomt. Stop je, zie je wel dat ze het niet kan en dat het niet werkt, blijf je door gaan blijf je ook commentaar houden. Wat ik dus zei je zult het voor bepaalde mensen nooit goed doen.
Bedoel dat zul je altijd houden ook als je gewoon aan het rijden bent zullen er mensen zijn die commentaar hebben. Trek je gewoon niets van aan wat een ander zegt. Doe lekker je eigen ding.
kohtje schreef:Hallo je bent 43 jaar daar sta je toch wel boven? Misschien reed je door je boosheid wel iets te grof?
Yinnar schreef:Ik snap ook niet dat je daar niet boven staat. Zoveel mensen zoveel meningen. En het blijkt dat het dus geen vrienden zijn. Vervelende manier om achter te komen maar wel verhelderend. In dat soort mensen hoef je dus geen energie meer in te steken. Wat betreft het aanpakken in de proef. Tja, ik was daar ook nooit zo van gecharmeerd als het met "grof" geweld ging. Het is een teken van onmacht. Vaak is het de nervositeit van de ruiter die overslaat op het paard. Om dan te straffen vind ik niet op zijn plaats maar dat is mijn mening. Dus ik zou misschien niet anders reageren met als verschil dat ik wel op een paard heb gezeten.
Dat geldt voor die mensen, maar ook voor jou, als jij naar hen wijst als boosdoeners etc. Ingrid_92 schreef:Wat ik ga zeggen is misschien gewaagd, aangezien je nogal boos om de hele situatie bent en dus ook niet zit te wachten op mijn mening. Klinkt misschien hard. Maar door je verhaal op internet te droppen los je het niet op. Ga het gesprek met die mensen zelf aan... En niet gelijk vol boosheid zo'n gesprek instappen, maar gewoon luisteren wat zij te zeggen hebben over de situatie. Uitleggen wat het met jou doet en hen naar jouw verhaal laten luisteren, zonder de ander te beschuldigen.
Tsja, naar een ander wijzen he... Ik zeg altijd: dan wijzen er drie vingers terug, kijk maar naar je handDat geldt voor die mensen, maar ook voor jou, als jij naar hen wijst als boosdoeners etc.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat het geen zin heeft om je paard aan te pakken als het van iets schrikt. Stel dat jij ergens van schrikt en ik geef je daarna er even van langs omdat je schrok, daar leer je toch niets van?
Ingrid_92 schreef:Wat ik ga zeggen is misschien gewaagd, aangezien je nogal boos om de hele situatie bent en dus ook niet zit te wachten op mijn mening. Klinkt misschien hard. Maar door je verhaal op internet te droppen los je het niet op. Ga het gesprek met die mensen zelf aan... En niet gelijk vol boosheid zo'n gesprek instappen, maar gewoon luisteren wat zij te zeggen hebben over de situatie. Uitleggen wat het met jou doet en hen naar jouw verhaal laten luisteren, zonder de ander te beschuldigen.
Tsja, naar een ander wijzen he... Ik zeg altijd: dan wijzen er drie vingers terug, kijk maar naar je handDat geldt voor die mensen, maar ook voor jou, als jij naar hen wijst als boosdoeners etc.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat het geen zin heeft om je paard aan te pakken als het van iets schrikt. Stel dat jij ergens van schrikt en ik geef je daarna er even van langs omdat je schrok, daar leer je toch niets van?
The_Stig schreef:Misschien hebben ze nog gelijk ook, boos worden heeft vaak weinig zin bij het paardrijden.
linnie050 schreef:Vraag dan aan deze mensen hoe zou jij het oplossen en waarom op deze manier. Oefen thuis eens met vreemde/nieuwe situaties en kijk hoe je dit het beste kan aanpakken. Probeer dan ook de manieren die aangedragen zijn.
Jij kent je paard het beste maar soms helpen ideeen van anderen wel ook al zat je er niet op te wachten.
listiglistje schreef:The_Stig schreef:Misschien hebben ze nog gelijk ook, boos worden heeft vaak weinig zin bij het paardrijden.
Precies...je kan beter bij jezelf te rade gaan als ruiter zijnde, want als het paard het in de ring
niet doet ligt het in 99% van de gevallen aan de ruiter zelf![]()
Een goede ruiter is altijd kritisch naar zichzelf toe, anders wordt je ook geen goede ruiter!