beste stuurlui staan aan wal,gggrrrrr,,,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maybe2

beste stuurlui staan aan wal,gggrrrrr,,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 10:24

Zijn er meer mensen die dat ook hebben?
Dan heb je je proefje gereden,en dat ging niet zo goed omdat paard iedere keer weg sprong voor iets onbenulligs,dan wordt ik even boos op mijn paard en pak hem even aan in de proef,ja, ik weet het dat kost mij punten,maar ik ben van mening dat je je paard dan moet aanpakken en niet 5 min.later in de inrijbak.Maar daar gaat het niet om,vervolgens staan er mensen aan de kant mij te vertellen dat ik niet boos moet worden en gewoon moet door rijden.euh? en ergste is nog, dat zijn ook nog mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
Vervolgens hoor je later (ongeveer 2 weken) dat hij gewoon in de kantine bij een manege gewoon vreselijk over mij zit te roddelen.en het mooiste is zijn eigen zoontje(10 jaar) heeft hem verraden die kwam namelijk bij mij en zei,,wat hoor ik nou?,gaat wedstrijden niet zo goed meer?.nou ja zeg.ik ben op een punt gekomen om te bedenken of ik nog wel wedstrijden wil rijden,zo heb ik er weinig lol aan.

Sim

Re: beste stuurlui staan aan wal,gggrrrrr,,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:27

Dat soort dingen zul je altijd wel houden en niet alleen met paardrijden en wedstrijden. Niks van aantrekken en gewoon blijven rijden. Je rijdt toch voor jezelf en niet voor een ander?

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 10:30

ik rij inderdaad voor mijzelf,maar als je steeds zulke lui naast de bak hebt staan dan wordt je daar niet echt vrolijk van.ik heb ook het gevoel dat het een beetje afgunst is,want zijn vriendin rijd ook.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:36

Wat denk je dat hij gaat zeggen als hij hoort dat je stopt met wedstrijden?
Ik denk namelijk dat je het nooit goed doet. Je moet dingen niet opgeven voor een ander want geroddel zul je toch houden of je nu wedstrijden blijft rijden of niet. Sommige hebben echt een talent om overal hun draai aan te geven zoals het hun uitkomt. Stop je, zie je wel dat ze het niet kan en dat het niet werkt, blijf je door gaan blijf je ook commentaar houden. Wat ik dus zei je zult het voor bepaalde mensen nooit goed doen.
Bedoel dat zul je altijd houden ook als je gewoon aan het rijden bent zullen er mensen zijn die commentaar hebben. Trek je gewoon niets van aan wat een ander zegt. Doe lekker je eigen ding.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:38

Hallo je bent 43 jaar daar sta je toch wel boven? Misschien reed je door je boosheid wel iets te grof?

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 12:29

Tigra_ schreef:
Wat denk je dat hij gaat zeggen als hij hoort dat je stopt met wedstrijden?
Ik denk namelijk dat je het nooit goed doet. Je moet dingen niet opgeven voor een ander want geroddel zul je toch houden of je nu wedstrijden blijft rijden of niet. Sommige hebben echt een talent om overal hun draai aan te geven zoals het hun uitkomt. Stop je, zie je wel dat ze het niet kan en dat het niet werkt, blijf je door gaan blijf je ook commentaar houden. Wat ik dus zei je zult het voor bepaalde mensen nooit goed doen.
Bedoel dat zul je altijd houden ook als je gewoon aan het rijden bent zullen er mensen zijn die commentaar hebben. Trek je gewoon niets van aan wat een ander zegt. Doe lekker je eigen ding.

je hebt helemaal gelijk,maar als het dan vrienden van je blijken te zijn en die praten dan zo achter je rug om.daar wordt je dan wel even boos over.en ik ga ook gewoon wel weer op wedstrijd en laat hun even een poepie ruiken,hoop ik,. maar op het moment ben ik er wel even klaar mee.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 12:36

kohtje schreef:
Hallo je bent 43 jaar daar sta je toch wel boven? Misschien reed je door je boosheid wel iets te grof?

wat heeft leeftijd ermee te maken dan? ik was inderdaad ook even boos op mijn paard en was de controle even kwijt zodat de volgende onderdeel ook niet goed ging,ik pakte mijn paard wel even aan in de proef en ik wist dat dat door de jury afgestraft zou worden.maar ik had nog wel een wp. dus ik denk als ik te grof was geweest dan had ik denk ik niet zomaar een wp gehad.maar het gaat mij erom als er dan mensen aan de kant staan die zelf nog nooit op een paard hebben gezeten,dat zulke mensen mij even vertellen wat ik wel allemaal verkeerd deed.maar ze kunnen mij geen advies geven.en dan ook nog eens achter je rug om kletsen bij andere vrienden van ons.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:40

Heb je de persoon er ook rechtstreeks mee geconfronteerd over wat hij gezegd heeft? Verder gewoon schijt aan hebben, want roddelen doen ze toch wel of je nu goed of minder goed hebt gereden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:44

Ik snap ook niet dat je daar niet boven staat. Zoveel mensen zoveel meningen. En het blijkt dat het dus geen vrienden zijn. Vervelende manier om achter te komen maar wel verhelderend. In dat soort mensen hoef je dus geen energie meer in te steken. Wat betreft het aanpakken in de proef. Tja, ik was daar ook nooit zo van gecharmeerd als het met "grof" geweld ging. Het is een teken van onmacht. Vaak is het de nervositeit van de ruiter die overslaat op het paard. Om dan te straffen vind ik niet op zijn plaats maar dat is mijn mening. Dus ik zou misschien niet anders reageren met als verschil dat ik wel op een paard heb gezeten. ;)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:47

Misschien hebben ze nog gelijk ook, boos worden heeft vaak weinig zin bij het paardrijden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:50

Mensen zijn dol op roddelen, daar ga je niks aan veranderen. Denk maar zo, het zegt erg veel over henzelf en bijzonder weinig over jou..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:51

boos worden heeft weinig zin, maar even goed aanpakken is iets anders. ook ik ben van mening dat je ook in de proef consequent moet zijn en dus je paard moet aanpakken als hij besluit neit meer te luisteren.

mbt die man.... lekker laten banketstaaf. je echte vrienden luisteren neit naar hem

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 12:52

Yinnar schreef:
Ik snap ook niet dat je daar niet boven staat. Zoveel mensen zoveel meningen. En het blijkt dat het dus geen vrienden zijn. Vervelende manier om achter te komen maar wel verhelderend. In dat soort mensen hoef je dus geen energie meer in te steken. Wat betreft het aanpakken in de proef. Tja, ik was daar ook nooit zo van gecharmeerd als het met "grof" geweld ging. Het is een teken van onmacht. Vaak is het de nervositeit van de ruiter die overslaat op het paard. Om dan te straffen vind ik niet op zijn plaats maar dat is mijn mening. Dus ik zou misschien niet anders reageren met als verschil dat ik wel op een paard heb gezeten. ;)

het is inderdaad niet leuk om er zo achter te komen dat het niet echt vrienden zijn.
maar grof geweld heb ik ook niet gebruikt hoor,ik heb even zijn naam geroepen en even mijn benen er in geport en dat was het.ik vind het niet gepast om hem later in de inrijbak even flink aan te pakken.dat zie je ook zo vaak op wedstrijden,dan denk ik dat heeft toch geen zin meer nu.maar zo heeft iedereen zijn mening,en dat geeft ook niet.maar als ik dan vraag van ,geef mij even advies hoe ik samen met mijn paard eruit kan komen zodat hij niet overal voor weg springt,,tja dat weten ze dan niet,snap je? en dat vind ik dan zo frustrerend.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:42

Ik neem aan dat je voor dat probleem les hebt dus dat is iets tussen jouw en diegene die je les geeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:28

Ze kunnen beter over je l*llen dan van je vreten :P

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:35

Wat ik ga zeggen is misschien gewaagd, aangezien je nogal boos om de hele situatie bent en dus ook niet zit te wachten op mijn mening. Klinkt misschien hard. Maar door je verhaal op internet te droppen los je het niet op. Ga het gesprek met die mensen zelf aan... En niet gelijk vol boosheid zo'n gesprek instappen, maar gewoon luisteren wat zij te zeggen hebben over de situatie. Uitleggen wat het met jou doet en hen naar jouw verhaal laten luisteren, zonder de ander te beschuldigen.

Tsja, naar een ander wijzen he... Ik zeg altijd: dan wijzen er drie vingers terug, kijk maar naar je hand ;) Dat geldt voor die mensen, maar ook voor jou, als jij naar hen wijst als boosdoeners etc.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat het geen zin heeft om je paard aan te pakken als het van iets schrikt. Stel dat jij ergens van schrikt en ik geef je daarna er even van langs omdat je schrok, daar leer je toch niets van?
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 27-12-12 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:50

Ik geef toe dat ik een paar jaar terug ook heel onzeker kon zijn wanneer er mensen langs de kant stonden en over me praatten. Tegenwoordig maakt het me niet meer uit en sta ik erboven. Misschien dat het voor jou goed kan zijn om een met die man aan te gaan. Succes!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:54

Vraag dan aan deze mensen hoe zou jij het oplossen en waarom op deze manier. Oefen thuis eens met vreemde/nieuwe situaties en kijk hoe je dit het beste kan aanpakken. Probeer dan ook de manieren die aangedragen zijn.
Jij kent je paard het beste maar soms helpen ideeen van anderen wel ook al zat je er niet op te wachten.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:58

Ingrid_92 schreef:
Wat ik ga zeggen is misschien gewaagd, aangezien je nogal boos om de hele situatie bent en dus ook niet zit te wachten op mijn mening. Klinkt misschien hard. Maar door je verhaal op internet te droppen los je het niet op. Ga het gesprek met die mensen zelf aan... En niet gelijk vol boosheid zo'n gesprek instappen, maar gewoon luisteren wat zij te zeggen hebben over de situatie. Uitleggen wat het met jou doet en hen naar jouw verhaal laten luisteren, zonder de ander te beschuldigen.

Tsja, naar een ander wijzen he... Ik zeg altijd: dan wijzen er drie vingers terug, kijk maar naar je hand ;) Dat geldt voor die mensen, maar ook voor jou, als jij naar hen wijst als boosdoeners etc.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat het geen zin heeft om je paard aan te pakken als het van iets schrikt. Stel dat jij ergens van schrikt en ik geef je daarna er even van langs omdat je schrok, daar leer je toch niets van?

ik ben het hier helemaal mee eens!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:08

kohtje schreef:
Ik neem aan dat je voor dat probleem les hebt dus dat is iets tussen jouw en diegene die je les geeft.

ja hoor ik heb elke week les,maar dan is mijn paard super braaf.en we hebben er al over gehad hoe en wat,wat voor oplossingen we kunnen vinden.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:16

Ingrid_92 schreef:

elke mening is welkom hoor,en ik heb het verhaal hier op bokt neer gezet om te vragen of er meer mensen zijn die zich er aan ergeren. en ik heb al geprobeerd om met de mensen te praten,maar zij doen hun verhaal en zo is het ,punt! ik heb ook tegen hun gezegd dat goed advies altijd welkom is,maar dat kunnen ze mij niet geven. sorry maar dan ben ik van mening dat ze niet alleen commentaar moeten leveren.
tuurlijk wijz ik naar hen,zij waren het die alleen maar vertellen wat ik fout doe.
mijn paard schrok van dingen waar hij anders nooit van schrok,dan weet ik dat hij gewoon aan het klieren en als ik hem dan even aanpak is het over.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:17

The_Stig schreef:
Misschien hebben ze nog gelijk ook, boos worden heeft vaak weinig zin bij het paardrijden.

Precies...je kan beter bij jezelf te rade gaan als ruiter zijnde, want als het paard het in de ring
niet doet ligt het in 99% van de gevallen aan de ruiter zelf ;)

Een goede ruiter is altijd kritisch naar zichzelf toe, anders wordt je ook geen goede ruiter!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:19

linnie050 schreef:
Vraag dan aan deze mensen hoe zou jij het oplossen en waarom op deze manier. Oefen thuis eens met vreemde/nieuwe situaties en kijk hoe je dit het beste kan aanpakken. Probeer dan ook de manieren die aangedragen zijn.
Jij kent je paard het beste maar soms helpen ideeen van anderen wel ook al zat je er niet op te wachten.

net als wat ik al eerder zei,goed advies is bij mij altijd welkom en als andere mensen andere idee'n hebben zal ik daar ook zeker wat mee doen.ik sta overal voor open.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:22

listiglistje schreef:
The_Stig schreef:

Precies...je kan beter bij jezelf te rade gaan als ruiter zijnde, want als het paard het in de ring
niet doet ligt het in 99% van de gevallen aan de ruiter zelf ;)

Een goede ruiter is altijd kritisch naar zichzelf toe, anders wordt je ook geen goede ruiter!

helemaal mee eens maar boos worden of boos worden zit verschil in.het enigste wat ik in de proef deed was,ik riep even de naam van mijn paard en schopte mijn been er even in.en toen was hij weer bij de les.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:27

Schrikken in de ring is gewoon dat je paard niet aan je hulpen staat, niet gefocussed is op zijn ruiter
en op dat moment weinig vertrouwen heeft in de ruiter die duidelijk niet de leiding neemt.

Dus je paard is niet voor elkaar...boos worden en aanpakken heeft geen zin,
wel doorrijden (gas erop), je paard aan het werk zetten, schouder voor/bw rijden enz.
Dus daarom zeiden die mensen: doorrijden....