Uitstapje met de trailer omgeving Hardewijk en Ermelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Titineee

Uitstapje met de trailer omgeving Hardewijk en Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 22:51

Hallo,
Een vriendin en ik willen er deze vakantie op uit met de trailer om een fijne rit te maken.

Nu zoeken wij een plek in de omgeving van Hardewijk en Ermelo (of Putten of Flevoland) waar we kunnen parkeren en uitladen en dan zo het bos in kunnen om te rijden.
Gewoon lekker rijden door het bos en het liefst nog ergens een strandje onderweg :D

Heeft iemand een naam van een bos waar we kunnen rijden of een adres met parkeerplaats?

Ben benieuwd :D

En oja, ik vond dit de meest logische plek voor dit topic, maar als het hier niet hoort, verplaats het dan maar :)

Ania

Re: Uitstapje met de trailer omgeving Hardewijk en Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:57

Roggebotsebos in Dronten. Heeft in het midden ook een mooi stukje met heuvels en een beekje waar je in kunt met je paard. Je kunt parkeren bij het Kabouterbos en na je rit een lekkere pannenkoek eten!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:02

't Harde! Mooie zandvlakte! Ik wil wel fotograaf spelen om jullie galopje op de foto te zetten haha! :P

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 23:08

Dronten is mooi dichtbij en 't harde is ook te doen.

Heb je voor 't Harde ook een adres?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:12

Heb daar ooit een keer een meeting gehad, dus dat kan ik wel even opzoeken als je wilt? :)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 23:14

Ilona schreef:
Heb daar ooit een keer een meeting gehad, dus dat kan ik wel even opzoeken als je wilt? :)

Ja graag, dan kan ik ook even kijken hoe ver weg het is :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:21

Dit heb ik uit het topic: 'Het heeft niet echt een adres. Voor de TomTom moet je de Badweg invoeren, is 't Harde. Dat is een zandweg en dan kom je uit op een klein parkeerplaatsje en via die parkeerplaats kan je zo de zandverstuiving op.'

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 23:27

Ik heb het gevonden op google maps, ziet er erg gaaf uit!

Mochten we erheen gaan dan laat ik het je wel weten!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:33

ED --> BRT

AnneRekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:59

knhs in Ermelo ? maar weet niet zeker of het daar kan maar daar zit je dicht bij het bos en als je de weg over steekt al op de hei!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:35

dronten, abbertbos, roggebot bos ect.
de trailer kan je vast wel bij ons op stal even kwijt dan rij je zo het bos in ...vanuit het abbertbos kan je door naar het revebos, en dan naar het roggebotbos...kortom heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:38

Ik weet niet of je chantal met vav bedoelde, maar anders ga ik graag mee! :D

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:56

Sparky10 schreef:
de trailer kan je vast wel bij ons op stal even kwijt dan rij je zo het bos in ...vanuit het abbertbos kan je door naar het revebos, en dan naar het roggebotbos...kortom heerlijk

Ja, klinkt zeker mooi!
Dronten is ook erg dichtbij!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:30

in hulshorst (veluwe, naast Nunspeet ligt dit) kan je parkeren bij de rijvereniging http://www.lrhulshorst.nl/, de zit dan 300 m van het bos/veluwe.
Alleen moet je wel het spoor over en de snelweg, dit kan je ook voor komen door deze weg gewoon af te rijden en dan kan je in het bos ook parkeren, maar dit is wel een klein stukje en krap om te draaien vooral als er andere auto's staan.

Ik zelf sta 400 m bij de club vandaan op een stalling en als je/jullie willen kunnen jullie bij mij aanhaken en kunnen we gezellig samen rijden en dan hoef je je niet druk te maken of je wel weer bij de auto uitkomt :)*

Zelf heb ik ook op een stalling gestaan dat bij het roggebotsebos lag, maar ik vind het veelste klein, je bent er zo doorheen :?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:18

Je zou ook de trailer kunnen parkeren t/o Van der Valk Harderwijk, daar is een snackbar met daarnaast een parkeerplaats. Er loopt daar ook een ruiterpad vlak naast.

Iets verderop aan de Leuvenumseweg (N302) is er aan de linkerkant (Harderwijk ri. Apeldoorn) een zeer ruime parkeerplaats. Heet volgens mij de Watertorenweg.

Verder kun je parkeren vlakbij restaurant Railroad, als je daar het spoor en de snelweg overgaat is een parkeerplaats waarvandaan je zo de ruiterpaden op rijdt en je zit vlakbij de zandverstuiving.

Als je de A28 een stukje verder doorrijdt richting Zwolle, heb je ook nog de afslag Nunspeet, direct bovenaan de rotonde recht ri. Elspeet en dan vrij kort daarna is er een een parkeerplaats. Ook vandaaruit zit je snel op de ruiterpaden.

Er bestaat een kaart, iets van Te paard in Nunspeet, waarop de ruiterpaden staan aangegeven tussen Nunspeet, Elspeet, Harderwijk, Ermelo. Ook de parkeerplaatsen staan daarop.

Horsterwold in Zeewolde heeft ook legio uitrij mogelijkheden. Hou er wel rekening mee dat de Flevopolder een en al kleibodem is, waardoor het in de natte periodes veel blubber is. Daarentegen is het op de Veluwe een stukje droger, daar zit je vooral op zand.

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:23

Je kunt ook bij Boshuis Drie parkeren en daar het bos ingaan. De paarden kunnen na de rit in het weiland naast het restaurant staan terwijl jullie op het terrasje wat kunnen drinken. Er zijn voldoende ruiter-routes die makkelijk te volgen zijn.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:33

Titineee schreef:
Sparky10 schreef:

Ja, klinkt zeker mooi!
Dronten is ook erg dichtbij!

is ook heerlijk haha ik gids wel hoor hihi

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 20:23

Inderdaad, Flevopolder is zo vervelend wat betreft de blubber na 1 regenbuitje :(
Dus voorlopig wachten we nog even tot het weer wat droger wordt, maar er zijn dus blijbaar wel een heleboel parkeerplaatsen met ruiterpaden hier in de buurt!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:24

Je kan het bij ons proberen. Het speulderbos en het sprielderbos. Echt heel mooi en lekker groot!

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:57

je kan je trailer ook bij boshuis drie neerzetten, kun je na een heerlijke rit de paarden in de wei zetten en daarna lekker gaan eten bij boshuis drie