Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CM_ schreef:Krijgen ze juist sterke benen van
lienbono schreef:Persoonlijk zou ik toch kiezen om mét beenbeschermers te rijden. Mensen die zeggen dat een paard zich sneller kan bezeren in de wei dan tijdens dat uurtje rijden hebben misschien wel gelijk. Maar ik rij echt nooit of te nooit zonder beenbeschermers, je weet maar nooit wat er kan gebeuren
shirleyp schreef:lienbono schreef:Persoonlijk zou ik toch kiezen om mét beenbeschermers te rijden. Mensen die zeggen dat een paard zich sneller kan bezeren in de wei dan tijdens dat uurtje rijden hebben misschien wel gelijk. Maar ik rij echt nooit of te nooit zonder beenbeschermers, je weet maar nooit wat er kan gebeuren
De nieuwste inzichten laten toch duidelijk zien dat de warmte onder de peesbeschermer vaak schadelijker kan zijn dan het risico op aantikken. Het valt mij op dat er ook veel meer inwendige blessures ontstaan (waar een warme peesbeschermer aan bij kan dragen) dan uitwendige blessures door aantikken. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar misschien is het iets om je een keertje in te verdiepen?