Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kun je idd niks tegen doen
Ziet er super grappig uit!
pipo schreef:Nou zo erg onderdanig zou ik niet geheel normaal noemen. Ken je haar/zijn verleden? waar hij geboren is enzo? Ik zou het niet zo ver laten komen dat je veulen gaat liggen. Kom dus de stal/bak/wei in en kijk m niet aan, draai je rug toe, laat hem maar naar jou komen en beloon hem dan! Kauwen is okee maar door de slijk gaan is niet goed.
Magica schreef:Mijn merrie van ruim 3,5 jaar doet het ook nog af en toeik schrok eerst want ik had het zelf nog nooit gezien
dacht eerst van er zit haar wat dwars in haar slokdarm of luchtpijp haha. Maar het is dus onderdanig gedrag
charissa90 schreef:Magica schreef:Mijn merrie van ruim 3,5 jaar doet het ook nog af en toeik schrok eerst want ik had het zelf nog nooit gezien
dacht eerst van er zit haar wat dwars in haar slokdarm of luchtpijp haha. Maar het is dus onderdanig gedrag
okee, dan maar hopen dat het nog minder word, ik probeer ook altijd zo veel mogelijk met haar te doen (poetsen wandelen enz) dan dout ze het ook niet meer, alleen als ze aankomt !
mrie schreef:okee dankjewel ! ik bedoelde eigenlijk meer, hoe moet je erop reagerenDit is heel gewoon normaal kuddegedrag van een paard eh veulen. Je veulen gedraagt zich dus volkomen normaal. Hier iets "aan" doen zou ongeveer hetzelfde zijn als een kind verhinderen te beginnen praten. Dat doen ze ook uit zichzelf...
Tigra_ schreef:Dat kauwen vindt ik ook vrij normaal mijne is nu 5 jaar maar doet dit ook nog weleens bij een vreemd paard. Eigenlijk heel vreemd gezien ze niet echt heel onderdanig is.
Maar dat ze ook gaat liggen vindt ik dan weer niet normaal dat is echt te onderdanig. Heb je daar in de omgang ook last van want je zegt hij doet het weleens bij mensen, gebeurt het dan ook bv als ze naar de hoefsmid moet dat ze dan kauwen is het probleem niet maar als ze er bij gaan liggen lijkt me dat niet praktisch.
Dus wat het kauwen betreft geen zorgen maken, wat het liggen betreft zou ik dat wel een goed in de gaten gehouden in wat situaties dat is. Waarom vandaag niet en morgen wel, wat is er anders aan die situatie waardoor ze zichzelf genoodzaakt ziet om te gaan liggen. En dan kun je kijken of je er achter komt waarom ze gaat liggen en dan eventueel je aanpak aanpassen zodat je het kunt voorkomen.