Uitrijmogelijkheden omgeving Gaasperplas-Diemerbos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Uitrijmogelijkheden omgeving Gaasperplas-Diemerbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 12:15

Hallo allemaal,

Wie kan uit eigen ervaring vertellen over de uitrijmogelijkheden rond de Gaasperplas en het Diemerbos?
* weet iemand hoeveel kilometer ruiterpad er is of hoe lang je er kunt rijden als je een actief buitenritje maakt (dus geen staprit)
*kun je vanaf het Diemerbos nog verder rijden richting Driemont/Weesp of zijn daar geen ruiterpaden meer?

Alle informatie is welkom!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:22

Vanuit diemerbos kun je of langs het kanaal of door driemond provinciale weg oversteken, dan kom je bij de gaasperplas. Rondje gaasperplas kan dan (ruiterpad) of via ruiterpad helemaal tot aan de A2. Vroeger kon je dan ook nog onder de A2 door (allemaal ruiterpad) richting Ouderkerkerplas. Weet niet of dit nog steeds kan met alle werkzaamheden die ze aan de A2 hebben gedaan, maar ik heb dit vroeger vaker gedaan en dan maak je echt wel een flinke buitenrit als je er ook nog een rondje ouderkerkerplas aan plakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 12:32

Hoe lang is dat stuk vanaf het diemerbos naar de gaasperplas? Hoe ziet de route eruit? (drukke weg ed)
Hoe lang kun je dan in het Diemerbos al rijden?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:34

Als je in het diemerbos flink gas geeft ben je er met een uurtje wel doorheen. Door driemond is 10 minuten stappen, ik ging zelf meestal langs het kanaal want daar kun je in de berm draven. provinciale weg is erg druk maar je steekt bij een stoplicht over, dan klein stukje langs fietspad tot je bij de Gaasperplas bent. Rondje Gaasperplas deed ik altijd tegen de 2 uur over, maar ik rijd redelijk door.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 13:54

Okee thanks! Dat klinkt alsof je tenminste een tijdje onderweg kan zijn *\o/*
Moet wel even kijken hoe dat langs het kanaal gaat, want mijn paard kan soms wel paniekerig worden van dingen op het water. Maar je kunt het kanaal dus ook vermijden en dan 10 minuten door Driemond stappen als ik dat liever zou willen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:04

Ja, dat is ook de officiële route. Met een kijkerig paard zou ik niet langs het kanaal gaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:47

ED --> BRT

Veulen84

Re: Uitrijmogelijkheden omgeving Gaasperplas-Diemerbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:59

Van gaasperplas naar weesp, dan moet je het kanaal over. Dat is met een kijkerig paard geen pretje.

Maar je kan je aardig vermaken rond de gaasperplas. Je kunt inderdaad ook naar de ouderkerplas. Zie de kaart
http://www.groengebied-amstelland.nl/do ... 3_2012.pdf

En de vernieuwde ruiterpaden van het diemerbos. http://www.diemen.nl/fileadmin/user_upl ... merbos.pdf

Kanaal is lekker rijden. Weg is een fietspad, maar er gaan wel echte grote boten over heen. Door het dorp is wel iets meer verkeer en een woonwijk. Maar het is inprincipe 30 km gebied. Behalve de provinciale weg.

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:24

Ik heb even een vraagje over het Diemerbos. Wij rijden aangespannen en kan je daar dan ook gebruik maken van de ruiterpaden, of mag dit niet? Wie kent stal de andere wereld en wat vindt je van die stal?