Ik weet niet of mijn topic hier goed staat, anders hoor ik het graag.
Maar ik wil graag even wat kwijt. Vorige week heb ik de rekening voor de startpas van volgend jaar binnen gekregen. Het eerst wat mij opviel is dat de prijs verhoogd is van 75,- naar 78,25. Bijzonder vind ik dat dit nergens terug te vinden is de verhoging van startpaskosten. Maar goed. Ook was ik laatst op wedstrijd, voor het eerst in de M1 met dit paard, en daar kreeg ik te horen dat de prijs voor 1 proef (klasse M en Z) verhoogd is vanuit de KNHS met 25%!! van 10,- naar 12,50. Gelukkig is het belachelijke idee om twee proeven te rijden bij 2 verschillende juryleden en anders HC starten van de baan. Maar ik krijg zo een beetje het idee dat de KNHS er een elitesport van wil gaan maken. Ik start ongeveer 1-2 keer per maand 2 proeven per keer. Ik rijd met veel plezier wedstrijden, maar als die stijging zo door blijft gaan, dan zal het starten ook minder gaan worden. Het is al niet makkelijk, al helemaal niet in de crisistijd waarin we nu zitten. Maar de sport en passie voor het paardrijden is voor mij en met mij vele anderen echt een uitlaatklep. Ik vind het jammer, de KNHS wil graag een vereniging van de verenigingen zijn, maar op deze manier wordt er steeds meer onderscheid gemaakt. Ik denk dat de KNHS juist een steun in de rug moet zijn voor de regionale ruiters, maar dat is mijn mening.
Nogmaals ik wil dit graag even kwijt, omdat ik gewoon verbaasd ben over de prijsstijgingen ondanks de crisis. Iedereen is welkom om zijn mening te delen, ook als ik iets over het hoofd heb gezien of iets meld wat niet klopt, maar houd het netjes.
Ja er was hier al een topic over. Ik vind het echt banketstaaf dat de KNHS alle prijzen opkrikt.. Is een startpas voor een pony trouwens even duur als voor een paard?
christel82
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-12 19:07
Ok, ik heb gezocht maar kon het topic niet vinden. Heb jij een titel? Maar het is idd echt belachelijk dat de KNHS dit 'zomaar' verhoogt.... Of het even duur is, weet ik niet sorry.
Ze moeten ergens dat nieuwe centrum van betalen he.....
kleinvosje
Geplaatst: 24-12-12 19:10
De verenigingen mogen zelf bepalen wat ze voor een proef vragen, die bedragen staan gewoon in de tarievenlijst. Er zijn zat verenigingen die inderdaad het onderste uit de kan willen halen en zo hoog mogelijk gaan zitten, maar gelukkig zijn er ook nog verenigingen die dat niet doen.
De startpas omhoog zal te maken hebben met de jaarlijkse indexering, die had je ook al voor de invoering van de startpas.
christel82
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-12 19:17
@brechtje122: dank je wel @Ashley5760: (wilde het niet hardop zeggen) @kleinvosje: wat ik begreep van de vereniging is dat de prijsverhoging vanuit de KNHS kwam. Maar goed dan nog, echt bizar in deze tijd van crisis om zo hoog te gaan zitten. Ook al is er een jaarlijkse indexering, dat hoeft geen reden te zijn om daar ook gehoor aan te geven. Maar dat vind ik, helaas is iets vinden niet altijd afdoende .
Yep, het wordt allemaal duurder en duurder. De prijsstijging van de proeven doen de verenigingen zelf, het is alleen toegestaan vanuit de KNHS (was eerst tm 10 Euro geen verplicht prijzengeld en nu tot en met 12,50). Helaas mijn vereniging ook, heb voor komend indoorseizoen 3 wedstrijden bij de eigen vereniging, is 75 Euro. Was best even schrikken zo ineens. Normaal was dat 60 Euro geweest en dat vind ik al best veel.
Helaas dus wel door de KNHS toegestaan. Die zou juist de ruiter moeten beschermen. Daarbij geen verplicht prijzengeld (dus handdoekjes, waxinelichthouders of andere prullaria), of prijzengeld wat niet mee stijgt is ook een bijzondere regeling. Ik kan het momenteel gewoon niet begrijpen. En wat je zegt Urielle, even 3x starten kost je gewoon 25 euro meer, dat is iets wat ik tegenwoordig niet zomaar meer kan missen.
Mijn startpas kost dit jaar geloof ik iets in de 60 euro maar heb geen idee wat ik vorig jaar heb betaald. Wel viel me inderdaad het inschrijfgeld op dat bij het 'nieuwe' Paardensportcentrum Lichtenvoorde wordt gevraagd. Dat is ook 10 euro per proef. Ik kan dat niet betalen dus als dit overal gaat gebeuren kan ik mn sport vergeten..
Ja, het is jammer, zeker idd omdat er bijna overal wel ontzettend op de prijzen bezuinigd wordt. Ik weet een wedstrijd waar niet eens meer rozetten worden gegeven! Aan de andere kant± we MOETEN niet starten he Ik heb zelf vooral moeite met dat nieuwe sportcentrum wat kapitalen heeft gekost. Het grootste deel van de basissporters kwam toch al zelden tot nooit in Ermelo dus ik vind de meerwaarde voor de meeste leden eerlijk gezegd niet zo groot. Met een andere sportbond denk ik niet dat we veel opschieten, ook zo'n opstart kost veel geld en in het begin is het toch weinig locaties en weinig verenigingen dus dan moet er een enorm draagvlak zijn om gelijk goed van start te kunnen. Enfin, ik was toen al niet zo'n voorstander van de fusie van de basisbonden.