Trailer wegzetten: Hoog op neuswiel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alvaron

Trailer wegzetten: Hoog op neuswiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 13:32

Afgelopen weekend zag ik in een trailer een sticker van de fabrikant met allerlei adviezen over de trailer.
Een van de dingen die mij opviel was dat ze daar aangaven dat de trailer bij het wegzetten hoog op het neuswiel gezet moest worden.
Nu wil ik best geloven dat de fabriekant weet wat het beste is :+ maar ik vraag mij toch af waarom dit dan het beste is. Want als je de trailer hoog op het neuswiel zet, dan komt de rest van het gewicht toch alleen op de achterste wielen? Wat is het voordeel van alleen de achterste wielen belasten ten opzichte van alle 4 de wielen evenveel belasten? Iemand die hier een logische verklaring voor heeft?

Mootje

Re: Trailer wegzetten: Hoog op neuswiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:33

Dan kan water en condens niet in de trailer blijven staan, maar gaat tussen de klepscharnieren naar buiten toe :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:33

Zo zorg je er voor dat regenwater van inregenen en evt urine en ander vocht er achter bij de klep uitloopt ipv voor in de neus verzamelt en daar de bodem laat doorrotten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:34

Vocht inderdaad, altijd opdraaien want er zit meer vocht in dan je denkt. Ook nooit het zeiltje dichtdoen maar open laten, zeker als je trailer overdekt staat.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 13:34

Ehh, zo simpel he, dat ik daar niet aan gedacht heb }:0

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:39

daffodil schreef:
Vocht inderdaad, altijd opdraaien want er zit meer vocht in dan je denkt. Ook nooit het zeiltje dichtdoen maar open laten, zeker als je trailer overdekt staat.

Ehm, als ie biuten staat doe je beter het zeil wel dicht, anders regent het in. Als de trailer goed gebouwd is, zit er voldoende ventilatie in om het vocht af te voeren.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:42

En het is makkelijker verplaatsen op 2 wielen ipv 4. Dus heb je de trailer afgekoppeld en wil je hem verplaatsen, hem even helemaal omhoog draaien en dan verplaatsen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:46

Ikke, daarom schreef ik ook zeker als ie overdekt staat. Staat ie buiten, dan doe ik het zeil tot driekwart dicht maar laat altijd een kier open.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 13:58

martina1 schreef:
En het is makkelijker verplaatsen op 2 wielen ipv 4. Dus heb je de trailer afgekoppeld en wil je hem verplaatsen, hem even helemaal omhoog draaien en dan verplaatsen.

Weet ik, maar het ging ook niet over het verplaatsen, maar wanneer je 'm hebt weggezet.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:58

ja, daarom juist.

ten eerste om eventueel regenwater af te laten lopen maar ten tweede omdat dan de trailer dan makkelijker te manoeuvreren is. Dit zodat als et nodig is je de trailer zonder aankoppelen van de auto toch eenvoudig kunt verplaatsen (voor welke reden dan ook) Probeer maar eens een bocht met de hand te maken als ie op beide assen staat, dan weet je precies waarom.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:46

flettie schreef:
ja, daarom juist.

ten eerste om eventueel regenwater af te laten lopen maar ten tweede omdat dan de trailer dan makkelijker te manoeuvreren is. Dit zodat als et nodig is je de trailer zonder aankoppelen van de auto toch eenvoudig kunt verplaatsen (voor welke reden dan ook) Probeer maar eens een bocht met de hand te maken als ie op beide assen staat, dan weet je precies waarom.

Dat tweede is volstrekte onzin ten opzichte van de vraag.
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde om de trailer hoog op het neuswiel weg te zetten vanwege eenvoudigere manoevres. Als dat nodig is, kun je de trailer gewoon omhoog draaien op het moment dat je gaat verplaatsen :)*

Het is goed om de trailer schuin weg te zetten, maar dat hoeft niet zo overdreven dat ie permanent met de voorwielen los staat.........

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:49

Waarom zou je de trailer met de hand willen verplaatsen :+ gaat een stuk lichter als je de auto het werk laat doen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:57

@ Nibbit Ik verplaatst het laatste stukje met de hand, omdat de auto die draai niet krijgt