voor juryleden hoe beoordelen jullie mijn proef??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fifilaura

voor juryleden hoe beoordelen jullie mijn proef??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 11:45

wat vinden jullie van deze proef en hoeveel punten zouden jullie gegeven hebben en hebben jullie nog tips voor mijn volgende wedstrijd??
alvast bedankt :D

fifilaura

Re: voor juryleden hoe beoordelen jullie mijn proef??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 11:47

ps:dit is proef 6 B dressuur

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:56

Ik ben wel geen jury, maar rijd zelf wel wedstrijden.
Denk dat als jij je teugels korter hebt, je pony nog mooier gaat lopen. Hij loopt nu als hij kan lekker om zich heen aan het kijken i.p.v. op jou te blijven letten. En dan kun je ook netter afwenden.
Het ziet er voor de rest erg vriendelijk uit.

fifilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:20

dankje ik heb mijn paardje mu ong. 1 en een half jaar en toen ik dr kreeg racde ze steets weg en liep ze met dr snuit recht om hoogen vertikte het om ook maaren centimeter om lag te gaan nu een jaar verder loopt ze 10000x beter maar is nog steets heel sterk vorig jaar reed ik dezelfe proef en toen had ik 168 punten en deze keer 188 dus dat i wel een grote verbetering het inrijden ging beter omdat ik buiten moest wachten werd ze weer sterker dus dat was wel jammer hihi maar ik ben trots op mijn paardje :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:31

Ik ben geen jurylid, wel instructrice, ik wil je wel wat tips geven :)

Je mag meer op de letter rijden. Goed opletten dat je van been verwisseld bij het van hand veranderen. Teugels korter (je handen liggen nu op schoot). Let erop dat je je benen lang houd, zodat je echt met je kuiten kan drijven, ipv met je hakken. De middengangen mogen meer getoond worden.

Volgens mij ligt je zadel ook een tikkie teveel naar voren :)

fifilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:42

kopt dar hebben we heel veel problemen mee we hebben hee veel zadels geprobeert en elke keer schuift het weer dit zadel licht perfect maar schuift ook we gaan er meeterug aar de winkel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:46

Moet ik dit beoordelen als KNHS jury? Of is dit een FNRS proef of een onderlinge wedstrijd?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:50

Iig een KNHS proef; B6 staat erbij en FNRS proeven zijn F proefjes volgens mij?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:03

Op een officiële KNHS wedstrijd zou dit waarschijnlijk geen winst opleveren.
Buiten de rijtechnische dingen zitten er nogal wat foutjes in die kostbare punten kosten.
Rijtechnisch valt me op dat de pony niet echt nageeflijk is maar alleen het hoofd laag houdt. Dus de hals te horizontaal. Ook is de verbinding (ik zal het geen aanleuning noemen) te onrustig. Hij komt veel naar binnen in de wendingen en toont dan contrastelling en buiging. Pony moet dus beter gebogen zijn om het binnenbeen. Ik zou ook wat meer controle willen zien, pony moet beter aan de hulpen. Nu valt hij een keer in draf, komt een keer naar binnen met schrikken, dribbelt een keer aan in stap en ik zie je vaak met de hak omhoog terwijl hij niet reageert.
Zelf moet je goed recht boven de pony blijven zitten. Vooral in galop hang je erg naar binnen toe en ga je scheef zitten. Verder teugels korter en actiever vanuit been naar de hand toe rijden.

fifilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 19:08

Klopt ze was heel onrustig het waaide heel hard en ik had niet goed in kunnen rijden ze is nu 14 en nu pas word ze echt getraint voor wedstrijden ze is heeeeeel sterk en wil niet echt mooi rond lopen en er zotten indd wat fputen in die ik zelf ook al zag toch had ik 188 punten dit was een onderlinge

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:11

fifilaura schreef:
Klopt ze was heel onrustig het waaide heel hard en ik had niet goed in kunnen rijden ze is nu 14 en nu pas word ze echt getraint voor wedstrijden ze is heeeeeel sterk en wil niet echt mooi rond lopen en er zotten indd wat fputen in die ik zelf ook al zag toch had ik 188 punten dit was een onderlinge

Oke, het was een onderlinge wedstrijd dus. :)
Ga je ook officiële wedstrijden rijden?

fifilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:06

Jah, volgend jaar (haha grappig om dat te zeggen) fifi word volgende week ofzo opgemeten en dan ga ik mijn startkaart aanvragen.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:13

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:20

Ik ben ook geen jurylid, maar ik ben het wel eens met degenen die zeggen dat de teugels iets korter mogen. Ik zou daar aan toe willen voegen: houd je handen dan bij elkaar en boven de schoft, polsen iets gebogen, zodat je daarmee de beweging kan opvangen.
Leuk paardje trouwens, daar kun je nog ver mee komen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:27

Ben geen jurylid, maar wil toch wel mijn visie geven:

Vind ten eerste dat je een erg leuk bewegend paardje hebt, bij binnenkomst voordat de proef begint beweegt Fifi lekker soepel door haar lijf, dat zie ik graag.

De verbinding hand-hoofd kan inderdaad beter: is niet constant, maar op stukken toch erg leuk voor dit niveau.
Je ziet wel, dat paardje nog erg snel afgeleid kan zijn: ergens in het filmpje zie je haar hoofd omhoog komen omdat ze naar een kat kijkt die over de bakrand loopt, dat vond ik overigens wel komisch. In training kun je haar "bezig" en "bij de les" houden door veel overgangen/tempowisselingen te rijden.

Vind dat je over het algemeen rustig en vriendelijk rijdt, op onderdelen zijn je hulpen mooi genuanceerd gegeven, elders in de proef zie je dat je haar te veel aanspoort, inderdaad net even te veel met opgetrokken hak.

Leuke combinatie, gezien ook dat je vertelt dat je nogal wat problemen met haar hebt gehad, vind ik dat jullie inmiddels al heel goed onderweg zijn naar nog veel meer leuks.

Onder goede instructie fijn doortrainen, indien mogelijk eens per week/14 dagen eens een prive-les er bij nemen, of heb je dat al, dat zet de puntjes nog net iets verder op de i.

fifilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:39

Neej ik heb geen prive les ik krijg les van martha boekema mischien komt de naam iemand bekent voor?? Jah mijn hak jah hahha daar moet ik echt heel goed mee oevenen hahahah gister heb ik geprobeert te rijden met kortere teugels maar toen werd fifi heeeel sterk en deed haar hooft omhoog en rende weg heb nog even geprobeert maar er was geen land meer met haar te bezeilen ik heb haar doen afgezadelt en gelongeert met een soort touw weet niet precies hoe het heet maar het gaat over de rugtussen de voorbenen door en dan aan het bit dit doe ik nu vaker want ik denk dat fifi die spieren nog moet trainen ik ga vandaag ook weer longeren en morgen heb ik les ik rij nu soms ook met slof na twee rondjes met de slof is die helemaal slap en loopt ze super heel los mooi rond super voorwaarts ik kan haar dan echt heel soepel buigen en is heel los.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:56

Ik zou graag zien dat je wat meer naar je hand toe rijd. Wat actiever van achteren naar voren. Je hebt dan al snel minder teugel nodig en neem je ze al snel korter. Nu hangt zij nog wat met het hoofd naar beneden, op de voorhand. Alleen de teugels verkorten zal waarschijnlijk alleen als effect geven dat zij nog meer in je hand gaat hangen.

Verder geeft Suzanne F. de meeste dingen wel al aan. Recht op blijven, scherper aan de hulpen en hakken uitdrukken.