Pension Stalling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haentje

Pension Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 00:49

Hallo,

ik vraag me eigen af is het normaal dat als je bij een stal staat dat je zelf je paard moet verzekeren voor brand,diefstal en andere schade!

ik hoor graag van jullie.

mika11

Re: Pension Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:53

Schade valt volgens mij onder je eigen WA verzekering.
Diefstal en brand weet ik niet, mijn paard is daar niet voor verzekerd.

Balou_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:25

Natuurlijk moet je dat zelf doen, het paard is toch jou eigendom? En heb je trouwens geen stallingsovereenkomst waar in staat wie waar voor aansprakelijk is? Meestal is een stal alleen verplicht om je paard te voeren en te verzorgen enzo (ligt aan de stalregels natuurlijk) maar voor de rest moet je je paard zelf verzekeren

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 06:09

Niet alle stallen verplichten je om een brand/diefstal/dierenartsverzekering af te sluiten, dit is per stal verschillend.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 08:33

ED --> TAO

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:29

De paarden van mijn pensionklanten vallen niet onder mijn WA- en opstalverzekering. Ik vertel mijn klanten dus altijd dat hun paarden niet onder mijn verzekering vallen en dat zet ik ook in het pensioncontract. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Wat ze verder willen verzekeren mogen ze zelf weten. Een stal kan je ook niet verplichten om een verzekering af te sluiten, dat moet je zelf beslissen, het is jouw paard. Het is alleen wel handig om te weten of jouw paard bij de pensionstal meeverzekerd is of niet en dat is vaak niet het geval....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:13

De pensionovereenkomsten die ik getekend heb stond altijd een regel: dat het paard voor eigen risico op het terrein stond / staat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:39

Ik heb mijn paard ook via zijn verzekering(EFO) voor brand en diefstal verzekerd.
Dat staat inderdaad los van het feit dat je paard bij iemand gestald staat.
Da's niet de verantwoordelijkheid van de staleigenaar maar van de eigenaar vh paard.
Mijn paard valt ook onder mijn WA verzekering en niet die van mijn staleigenaar
Daarbij kan een staleigenaar je ook moeilijk verplichten om je paard hiervoor te verzekeren, da's echt volledig aan jouzelf om te beslissen.
Dat het slim is om te doen is een tweede, maar is en blijft volledig jouw beslissing als eigenaar van het paard.

In mijn contract staat inderdaad ook dat het eigen risico is dat mijn paard op die stalling gestald staat.
Als iets gebeurd door toedoen van mijn paard of als er iets met mijn paard gebeurd door toedoen van een ander paard ofso, is het mijn verantwoordelijkheid en dan niet die van de staleigenaar (wat ook wel logisch is, een staleigenaar kan zich niet permitteren om verantwoordelijk te zijn voor 30 paarden wat niet van hem/haar zijn)

Mijn paard valt dus onder mijn WA verzekering, dus als hij iemand of iets schade berokkend ben ik verantwoordelijk.
En via de paardenverzekering van EFO is mijn paard nog eens verzekerd voor bijv. brand/diefstal/hemelvuur

xAng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:44

Nog nooit van gehoord maar vindt het wel slim van de eigenaren van een pensionstal zo zijn zij niet verantwoordelijk voor dit soort dingen en krijgen ze hopelijk voor hen geen torenhoge claims in het geval dat.