Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Misschien kan je zorgen dat je paard er meerdere keren per dag uitkomt (onderling, tegen betaling of e.d.). Al is het maar 10 min en even wandelen, maar dan ga je ook het zweten tegen omdat hij even kan luchten. Hebben ze geen mogelijkheid tot buitenluik bij jou op stal of buitenstal of stal met uitloop? Misschien kan je regelen dat hij een paar uurtjes tegen betaling overdag op een paddock gezet kan worden, naast de tijd die je zelf op stal bent. Als diergeneeskunde student weet ik dat je onregelmatige en lange dagen maakt. Dan weet je in elk geval dat je paard regelmatig een frisse neus haalt met zijn dikke vacht, even kan rollen, etc. Voor een paard met dikke wintervacht is het wel een fikse omschakeling van 24/7 buiten naar 22/7 binnen, zeg maar. Iets om rekening mee te houden. Verder voldoende ruwvoer, misschien kan je iets met slowfeeder of hooinet. Zie Zeldenrust stables bv.
) maar ik wil wel het beste voor mijn beestje.. en als je toch bezig bent, is helemaal scheren niet prettiger? of alleen zo'n streep? want krijgt hij het op die streep dat niet koud als hij naar buiten gaat??
voel me echt een kindje die stiekem snoepjes jat ofzo
)
Ik vond het vroeger ook niets, maar ik vind niet dat je je paard op stal kan zetten en dat hij daar staat te zweten. Ik ga ook niet in een bontjas naar de sauna. Doe er je voordeel mee en zoek evt even verder met de zoekfunctie. En nee, ze hebben het NIET KOUD! En ze hebben nergens last van. En nee, ze hebben geen dekens om = ook niet nodig en hoeft die van jou ook niet. Je paard droogt nu niet op, zo zwetend op stal.. met alle gevolgen van dien!!
Verdiep je eens in de gemiddelde temp waar een paard zich goed bij voelt, zelfs bij -5gr. Geldt trouwens ook voor koeien, etc. Maar iemand anders hier weet daar vast meer van.