Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Whild schreef:Mijn paard kwam vorig jaar ook in de koudste periode van het jaar bij ons; ineens van iedere avond/nacht op stal naar dag en en nacht buiten met schuilstal, toen het s'nachts wel tot -18 vroor. Hij had al een redelijk dikke vacht die al snel heel veel dikker werd, binnen drie dagen ofzo leek het wel dubbel de fluffigheid! Eventueel ondersteunen met wat extra voer (ik voer hem in deze tijd extra muesli, lijnzaadolie en vitaminen voor een nog betere vacht) en vooral goed in de gaten houden. Merk je dat hij het te koud heeft, kan je altijd nog een deken op doen.
Zijn ze zo van af. Leorah schreef:Ik zit nu met hetzelfde probleem. We hebben een pony gekocht, maar die moet dit weekend naar ons verhuizen. Ze staat nu 24/7 op stal in een manege en bij ons komt ze 24/7 buiten met schuilstal. De grond is bevroren en zoals jullie weten vriest het flink. Ze heeft nu een vrij dunne staldeken op en geen dikke wintervacht. Ik heb een dikke outdoordeken voor haar gekocht en zorg voor onbeperkt ruwvoer en een dikke laag strooisel in de schuilstal. Is dit afdoende? Ik maak me er een beetje ongerust over, baal dat het juist nu zo koud moet zijn, maar het kan niet anders...

Gwahir schreef:Ik heb besloten dat ik het ook gewoon ga doen. Verhuisdatum is wel pas begin februari, maar er is de hele dag op verschillende plaatsen ruwvoer beschikbaar op zijn nieuwe wei, plus schuilstallen met stro. Hij krijgt nu maar 2x daags hooi dus ik vermoed dat hij het zowiezo wel op een eten gaat zetten