Het gaat toch weer en beetje kriebelen om te gaan starten, alleen: wat mag/moet ik starten? Met mijn ene paard ben ik M1 gestart, met winst, en mijn nieuwe paard heeft L2 gestart, voor zover ik weet ook met winst. Gezien mijn zenuwen zou ik het liefst weer B starten, maar dat zit er denk ik niet in...wat is het laagste dat ik mag/moet starten?
Nyaleti
Geplaatst: 22-12-12 19:22
Dan moet je L2 starten geloof ik. Tenzij je echt een hele goede reden hebt, bv peesblessure waardoor ie 3 jaar stil heeft gestaan ofzo.
Als je min. 36 maanden niet meer bent uitgekomen in de M1 kun je schriftelijk dispensatie aanvragen om lager ingeschaald te worden.
dorothea
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-12 19:59
Hmm...da's drie jaar, dat red ik makkelijk. Bedankt voor de tip
Aranel
Geplaatst: 22-12-12 20:14
Ik denk dat je alsnog wel dispensatie gekregen had Ik reed Z1 met mijn haflinger, had een jaar niet gestart toen ik mijn nieuwe paard kocht, deze was éénmalig in de L1 gestart door de vorige amazone (zij was meerdere malen Z geweest) en ik zou dus ook L1 moeten met hem. Heb toen een net briefje geschreven naar de KNHS en dispensatie gekregen om in de B te starten.
Van die 36 maanden regel wist ik niets, handig om te weten
eluderennie
Geplaatst: 23-12-12 20:23
Ik dacht dat je dan gewoon in de B mag starten. Dan is het maargoed dat ik meteen in het M1 ben begonnen.. anders had ik het verkeerd gedaan.
Als je de reglementen er zo bij pakt moet je de hoogst gemeenschappelijke klasse starten, dat zou in jou geval L2 zijn. Maar je kan ook dispensatie aanvragen om een klasse lager te starten. Ik weet niet of je dan in de B mag starten, maar zeer waarschijnlijk wel in de L1.