Rijbroek met leren zitvlak stinkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Rijbroek met leren zitvlak stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 17:58

*geen idee of dit goed staat*

Ik heb 1 rijbroek met een kunstleren zitvlak. Omdat deze broek nogal langzaam droogt vanwege het materiaal begint deze inmiddels behoorlijk te stinken (schimmellucht). Het is nu zo erg dat hij zelfs droog stinkt en mijn hele kast ernaar begint te ruiken. Iemand enig idee hoe dit goed te krijgen is?

Arc_En_Ciel

Re: Rijbroek met leren zitvlak stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:00

In ieder geval even uit je kast halen zodat je andere kleding niet gaat stinken.
Als je hem hebt gewassen kun je het zitvlak zelf even droogmaken met een fohn oid.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:01

Opnieuw wassen en bij de verwarming hangen of in de droger doen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:02

Geen föhn erop zetten, lijkt me niet best voor de broek. Centrifugeer je de broek wel gewoon? Doe ik met mijn kunstleren zitvlakbroeken wel en dan drogen ze echt niet veel langzamer dan normale (spijker)broeken..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:04

heb ik ook geen problemen mee drogen bij mij ook altijd goed gewoon aan rekje in de droger overleeft ie niet

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:06

Ja, hij gaat gewoon mee in de donkere was met de centrifuge op 1200 toeren. Hij doet er echt heel lang over om te drogen, zeker een dag langer dan mijn spijkerbroeken (tis er 1 van eurostar).

In droge toestand ruik je hem zelfs :r . Tijd voor een nieuwe of is dit nog op te lossen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:08

Een nachtje in de schoonmaakazijn. Die zou een eventuele schimmel eruit kunnen weken. Dan in z'n uppie in de wasmachine, goed centrifugeren en dan aan je droogrekje bij de verwarming.

Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer. :+

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:10

Ik zou hem opnieuw wassen met wasverzachter voor een lekker luchtje en dan weer drogen.
Dichter bij de verwarming laten drogen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:10

Vreemd. Heb hier ondertussen bijna alleen maar broeken met kunstlerenzitvlak en nog nooit wat geroken. Zelfs verschillende broeken(eurostar, HH etc.).
Is het echt alleen het zitvlak? Stinkt de andere kleding ook? Gebruik je waspoeder of vloeibaar?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:13

_Nelleke_ schreef:
Een nachtje in de schoonmaakazijn. Die zou een eventuele schimmel eruit kunnen weken. Dan in z'n uppie in de wasmachine, goed centrifugeren en dan aan je droogrekje bij de verwarming.

Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer. :+

Deze tip ga ik eens uit proberen!

Het is het enige kledingstuk dat zo uit de was komt, de rest ruikt heerlijk fris %)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:17

Ik heb ook meerdere broeken met leren zitvlak, laten drogen bij de verwarming werkt heel goed. Nooit last van geuren oid :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:04

maaikemuis schreef:
Ja, hij gaat gewoon mee in de donkere was met de centrifuge op 1200 toeren. Hij doet er echt heel lang over om te drogen, zeker een dag langer dan mijn spijkerbroeken (tis er 1 van eurostar).

In droge toestand ruik je hem zelfs :r . Tijd voor een nieuwe of is dit nog op te lossen?

Welk wasmiddel gebruik je? Als je speciaal wasmiddel voor de donkere was gebruikt, kan het daaraan liggen. Vooral van Fleuril vind ik dat mijn donkere was gaat stinken. En op welke temperatuur draai je de donkere was?

Probeer het eens met een wasmiddel voor de gekleurde was en dan op 40 graden.

succes

noelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:54

Ook geen last van geurhinder (pikeur met full seat). Ik steek die zelfs in de droogkast.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:22

Denk ook de tip van de azijn. Hier gaan alle rijkleren tegelijk in de was, nooit last van, verschillende merken maken ook niet uit. Heb er ook eentje van Eurostar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:30

Ik heb meerdere rijbroeken van eurostar, allen met een leren zitvlak, maar het langzame drogen heb ik geen last van. Meestal droog ik 'm in de droge buitenlucht, maar niet in de zon! Zoals het weer nu is, wil dat natuurlijk niet zo goed. Dan hangt 'ie in de bijkeuken. Hier hangt onze cv en is vloerverwarming, de lucht is daar dus ook redelijk droog. Dus is de plaats waar je je broek laat drogen wel droog genoeg?

Ik kan alleen niet zeggen dat het echt lekker ruikt ofzo. Rijkleding ruikt bij mij nooit lekker :+
Maar het heeft beslist geen schimmelgeur! Misschien is de geur in je kleding verweven? Dan zou je kunnen proberen de broek eens in azijn te weken (een dagje ongeveer) en dan in de wasmachine te doen. Daarnaast heb je van HG een pot met poeder voor geurtjes in de was (of sportkleding?). Ik weet niet goed hoe het heet, zou wel even voor je kunnen kijken.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:56

Nooit last van! Hier ook verschillende broeken, ook eurostar... De één droogt langzamer dan de ander, maar stinken doen ze geen van allen.
Je kunt proberen van dat oxi-action-spul te gebruiken naast je wasmiddel, werkt goed tegen luchtjes.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:08

Ik stop ze gewoon altijd in de droger. Zitten ze het eerste uur even wat strak maar daarna zijn ze gewoon weer goed. En bij mij gaan ze jaren mee.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 00:40

Mams is zich inmiddels ook met het probleem gaan bezighouden en de broek ligt nu te weken in de ossengalzeep. Dat schijnt een wondermiddel te zijn. Mocht dat niet werken gaat hij in de azijn.

Broek is inmiddels 6 jaar oud (ti's wel kwaliteit ;) ). Wasmiddel is net wat er in de aanbieding is, daar ligt het niet aan, het is echt dat het weer er in zit. Wordt vervolgd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:02

Ossengalzeep is toch alleen maar om vlekken te verwijderen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 12:08

Dat dacht ik ook, maar mams is er van overtuigd(het werkt wel tegen enorme zweetlucht). Ach, in het slechtste geval is ie in ieder geval lekker schoon ;). En staat de bak met azijn klaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:18

Als het lukt met ossegalzeep, hoor ik het graag! Want ik heb echt een berg stinkjassen etc.