Zal ik mijn droom ooit waar kunnen maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chimene15

Zal ik mijn droom ooit waar kunnen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 16:20

Heeey bokkers,

ik wil jullie wat vragen of iets mogelijk is.
als je iets niet snapt pb me dan.

ik ben bijna 15 jaar en dan rij ik 8 jaar.
heb 6 jaar op een manege gereden denkende dat ik heel goed was :Y)
tot ik mijn eerste bijrijpaard kreeg.
ik was dus echt niet goed heb de bak vaak gezien elke hoek keer op keer.

na een jaar gaf ik de moed op!

ik verhuisde en was opzoek naar een nieuw paardje.

ik had me ook ingeschreven op de manege en heb daar een jaar gelest.
deze manege was veel beter.
ik zag op mp een leuke welsh a die doorgereden moest worden.

nou joepie dat leek me wel makkelijk.
dus niet.

nu een jaar later zijn kikker en ik de beste maatjes etc.

ik kwam erachter dat ik niet super reed maar heb nu een jaar les en poeh wat een vooruitgang.
weggegaan van de manege.

MAAR NU(sorry de vraag komt)

mijn droom is om etventing ruiter te worden bij olympische spelen enz.

ik heb geen eigen paard gehad
krijg die ook niet
geen wedstrijd ervaring
geen paardrijdenede ouders.

zal ik het ooit kunnen waarmaken?

thanks als je alles hebt gelezen
als het onduidelijk is pb me

xxx

Dame23

Re: Zal ik mijn droom ooit waar kunnen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:00

Alles is mogelijk zolang jij er zelf in gelooft! Misschien niet nu maar misschien als je ouder bent dat je droom uitkomt. Je moet alleen bij het behalen van je doelen/dromen wel realitisch blijven en wat niet gaat dat gaat niet ......

Succes er mee! *\o/*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:07

Gewoon lekker door blijven rijden en trainen, als je dan wat ouder bent en zelf verdient dan kun je je eigen paard kopen en ermee trainen! :D

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 17:16

Okeee thanks voor het advies!
ik dacht echt dat kan ik toch nooit
en het gekke is ik wil etventing ruiter worden terwijl ik nooit een cross heb gereden :+

1nummer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:34

Je kan ook misschien een wedstrijd doen 1 keer in de zoveel tijd dan kan je er aan wennen.
Later als je ouder bent woon je op je zelf kan je een paard kopen met dat paard trainen net zo lang tot dat je er bent.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 17:36

okee thanks

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:40

Er zijn ruiters die ook op 'latere leeftijd' begonnen zijn en er op het hoogste niveau zijn gekomen.

Helaas moet je bij deze droom naast heel veel doorzettingsvermogen, soms ook wat geluk hebben.
Maar als je er heel hard aan wilt werken, gewoon proberen en wie weet lukt het!
En anders kun je het altijd nog als fantastische hobby hebben op een iets lager niveau, zolang jij er maar van geniet :)

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 18:10

NoeskaMoos schreef:
Er zijn ruiters die ook op 'latere leeftijd' begonnen zijn en er op het hoogste niveau zijn gekomen.

Helaas moet je bij deze droom naast heel veel doorzettingsvermogen, soms ook wat geluk hebben.
Maar als je er heel hard aan wilt werken, gewoon proberen en wie weet lukt het!
En anders kun je het altijd nog als fantastische hobby hebben op een iets lager niveau, zolang jij er maar van geniet :)

okee fijn om te horen :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:43

Heel eerlijk? Om in de echte (olympische) top mee te draaien moet je een dosis talent hebben, geluk, beschikken over het juiste materiaal en vooral heel veel doorzettingsvermogen. Helaas is dat maar voor heel weinig onder ons weggelegd.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:47

Misschien moet je de lat wat lager leggen. Bijv. eerst een eigen paardje, daarmee trainen en zien hoever dat je komt. Dan heb je die droom vast in vervulling laten gaan!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:47

Maak je school af, maak een goede studie keuze, vind een leuke goede baan waarmee je je hobby (een eigen paard) kan betalen en je bent al een stap verder :)

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 19:52

okeee ja ik wil een eigen paard maarjaa ouders...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:49

Als je heel veel doorzettingsvermogen hebt, kritisch bent, je hele levenswijze ervoor wilt aanpassen en hard ervoor wil werken kan je ver komen.

Lees veel boeken over paardrijden, ga zo veel mogelijk naar wedstrijden, lessen, clinics ed van anderen kijken om daarvan te leren.
Als je op een manege rijdt waar ook veel pensionpaarden staan, geef dan aan je instructrice aan dat je een verzorgpaard zoekt. Als zij dan van 1 van de pensionklanten hoort dat die een bijrijder zoekt en ze vindt je er goed genoeg voor rijden kan ze je misschien voordragen.
Vraag of mensen je lessen willen filmen zodat je die steeds terug kunt kijken om daarvan te leren.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:12

als je het echt wil en er ook echt voor gaat kun je het wasr maken. maar heel veel ruiters die ik ken zijn op jonge leeftijd al in de wedstrijden gestart en idd hoog geiendigd. ik ben nu 21 en heb een eigen pony van 155cm en twee minishets. mijn eerste paard van 162cm is helaas twee jqar terug overleden. ik heb nooit de kans gekregen om wedstrijden te rijden en als eeb onderlinge wedstrijd eindelijk door kon gaan dan kon 1 van mijn ouders biet meer en kon ik weer niet een wedstrijdje rijden. dit was toen ik 13 was tot minn 19de. ik heb mijn rijbewijs eindelijk, straks wil ik voor mijn trailerbewijs en als dat me gelukt is mag ik met een paard van mijn buuvrouw de wedstrijden in. met mijn eigen kan ik dan ook beginnen.
met wat ik nu berikt heb dat ik atraks eindelijk de wedstrijden in kan heeft echt jaren gekost. het is nog niet de doel die ik wil bereikt hebben maar het is een begin. btw: ik heb heet geluk dat ik mijn eerate paard heb gekregen, toen ze overleed heb ik een minishet gekregen. mijn pony va. 155cm heb ik als veulen gekocht en is nu inmiddels vier jaar. en de andere mini heb ik zelf ook gekocht. hiervoor heb ik heel veel gespaaard. ik heb een fulltimebaan zodat ik mezelf, mijn kat en mijn ponys kan onderhouden.
ik maak zo weinig mogelijk kosten zodat ik kan sparen. ik werk fulltime wit maar heb ook zwarte baanyjes waarvan ik de stalling betaal. mijn uiteindelijke doel is voor mijn ook om hoog te eindigen in de paardensport. ik merk steeds meer dat ik mijn doel kan bereiken. en dat is ook wat ik wil.
niet opgeven en heel veel sparen, als je het echt wil ga er met 100 % voor en dan kan je het ook lukken.
als je je rijbewijs en trailerbewijs hebt kun je zelf rijden en je kunt eventueel een bijrijdpaard zoeken die je ook in de wedstrijden mag uotbrengen in de wedstrijden. er zijn heel veel wegen die je naar rome brengen, kies het pad dat voor jou goed is en geloif dat je het kunt bereiken!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:18

Meisje, wat een mooie droom!!
Mijn tip: "believe in yourself, and follow your heart" en nog veel belangrijker: GENIETEN VAN WAT JE NU DOET EN KAN DOEN!!!!

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 22:39

ja ik heb 3 ponys en 1 paard om te verzorgen.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 22:39

First_Unique schreef:
Meisje, wat een mooie droom!!
Mijn tip: "believe in yourself, and follow your heart" en nog veel belangrijker: GENIETEN VAN WAT JE NU DOET EN KAN DOEN!!!!

Thankss *\o/*

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:43

Het kan altijd. Je moet wel een echte doorzetter zijn, de juiste mensen kennen, en veel ervaring hebben.
Als je het heel graag wilt, dan zou ik vooral door blijven gaan met paardrijden. Zoveel mogelijk leren rond de stal en tijdens het rijden. :j
Je kan ook later een paardenopleiding gaan doen, dan kom je al iets meer in de buurt.

Blijf doorgaan met paardrijden, je komt er vast! :D

LizziBelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:00

wat een leuke droom! blijven geloven in wat je echt graag wilt en ga ervoor. miss raak je niet helemaal tot bij de olympische spelen maar je zal toch ver komen als je ervoor gaat ! gewoon bij het begin beginnen :)

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 23:26

okeee

dit geeft me wel hoop dat het KAN *\o/*