Na 3 à 4 jaar het zelfde paard rijden, die nooit wat verkeerd deed behalve veel te snel lopen, begint deze opeens 'gebreken' te krijgen...
Word sinds kort (vaker pogingen gedaan, hield ik een of twee maanden vol en dan stopte ik weer) veel verzameld gereden, niet meer sprinten zoals de voorafgaande jaren. Zadel paste nooit dus paard gebruikte de rug nooit goed, sinds kort gestopt met gebruiken van het zadel, als gereden werd was het op een bareback pad of met voltigesingel, en nog maar zo'n 2 keer per week max, wat eerst toch 7 dagen per week waren.
Paard word sinds 2 weken af en toe vanaf de grond rechtgericht, kent al langere tijd stijgeren op comando maar pas sinds kort heel ge(con)centreerd, zittend, met ruggebruik... Ook loopt ze sinds kort 2 keer per week in de les als beginnerspony, wandelpony gezien ik niet veel tijd heb. Verder is er niks veranderd qua training, maar vandaag onder het rijden begon ze opeens vies te bokken als ik een tik gaf, echt eerst voren omhoog en dan behoorlijk hoog trappen. Dit deed ze vorige week ook maar niet hoog, gewoon effe bang maken.
Help, zadel van vandaag was anders dan haar eigen, een goed passend dressuurzadel, voor derest niks anders, zelfde omgeving zelfde hoofdstel...
Kan het zijn dat ze nu gewoon door het rechtrichten beter in de rug is, waardoor ze nu KAN weren? Of dat ze vorige week opeens het bokken heeft uitgevonden?
Osteopaat komt er binnenkort bij