wat is een goede prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roooooss

wat is een goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 16:16

Eind van de middag komen 2 ponytjes (shetlander en een wehlsje)
Ze willen me ervoor betalen en ze hebben dus gevraagd wat ik ervoor wil hebben.

Nog even wat informatie
Ze blijven tot 's middags de 30 ste
Voer en stalbedekking nemen ze mee.
Ik hoef ze alleen te voeren, stal nesten binnen en buiten zetten en ze staan wel bij mij thuis.

Hoeveel zouden jullie ervoor vragen?

Jitske

Re: wat is een goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:18

YRT -> TAO

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:24

Meestal betaal je op een stal per maand een euro of 200 maximaal
Dus voor 10 dagen zou ik echt maximaal een euro of 50 vragen, gezien ze zelf eten en alles meegeven zou je zelfs nog minder kunnen vragen..
Misschien kan je beter een leuk aardigheidje vragen? :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:52

het ligt ernet aan van wie ze zijn.. zijn het vrienden of onbekenden via via??
Je kan er denk inderdaad 50 voor vragen met name omdat je de stal moet mesten ook..
Je kan het ook aan hun overlaten, en zeggen kijk maar wat je ervoor wilt geven, levert mischien nog wel meer op als hun nu in nood zitten qua stalling?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:56

Hmmm, ben ik heel simpel als ik denk "wat is er mis met gewoon iemand uit vriendelijkheid helpen zonder er iets voor te vragen"? Ik denk met zulke dingen "ik doe het graag of ik doe het niet". Het gaat om een paar dagen iemand uit de brand helpen, daar zou ik geen geld voor vragen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:58

Roxx schreef:
Hmmm, ben ik heel simpel als ik denk "wat is er mis met gewoon iemand uit vriendelijkheid helpen zonder er iets voor te vragen"? Ik denk met zulke dingen "ik doe het graag of ik doe het niet". Het gaat om een paar dagen iemand uit de brand helpen, daar zou ik geen geld voor vragen.

mijn gedachte! vooral met de kerstdagen toch..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:58

Ken je die mensen? Zo ja, reken 5 euro per dag voor het uurtje dat je aan werk kwijt bent. Zo nee, reken 10 euro per dag.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 19:15

Roxx schreef:

Ik ken ze maar ze hadden zelf gevraagd wat ik ervoor wilde. Ik had er nog niet eens aan gedacht.

Peppertree schreef:
Ken je die mensen? Zo ja, reken 5 euro per dag voor het uurtje dat je aan werk kwijt bent. Zo nee, reken 10 euro per dag.

Ja, ik ken die mensen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-12-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:22

Voor vrienden zou ik er geen geld voor vragen. Voor niet-vrienden zou ik een euro of 50 vragen, da's 5 euro per dag want je hoeft niets aan te schaffen. Puur voor het werk wat je er aan hebt.

Roxx, leuk die kerstgedachte, maar je kunt niet heel de wereld blij maken en je moet zeker niet jezelf benadelen. TS heeft er wél werk aan. Dus leuk als het vrienden zijn, maar voor niet-vrienden gaat voor niets de zon op hoor. Zou lekker zijn, gratis stalling en verzorging! :D

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:34

Ik geef aan wat ik zou doen, niks mis mee toch?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:53

Nee hoor, niks mis mee. Dat is wat TS vraagt, meningen. Maar ik geef mijn mening aan, en die is dat je jezelf niet moet vergeten. Daar is toch ook niks mis mee? ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:46

Ben het met jullie beiden eens!
Dus ik zou gewoon vragen om een leuk aardigheidje in de zin van een bosje bloemen of iets lekkers :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:24

Als je er geen werk van zou hebben is een aardigheidje leuk, maar aangezien je er wel voor moet zorgen zou je een paar tirntjes voor de tijd kunnen rekenen. Iets van €2,50 per dag per pony is heel redelijk voor voeren en uitmesten. En vind je dst teveel doe je bijvoorbeeld €2,50 voor beide pony's... Prijs van stalling voor shetlanders is vaak toch wel veel lager dan voor grotere pony's...

Naomi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:46

Je zou misschien vragen waar hun aan zaten te denken? Anders vraag je een leuk cadeautje of cadeaubon ergens van. of zoals al gezegd 5 euro pd

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:51

Waar je je zelf het fijnste bij voelt. Voel je je niet prettig bij geld vragen omdat je ze daar te goed voor kent zou ik het gewoon zo doen. Vind je dat je der wel wat voor mag krijgen vind ik voor 2 ponys 50 euro een heel net bedrag. Je zou dan bv kunnen doen als ze ze komen halen dat ze helemaal netjes geborsteld ofzo klaar staan met een lekker snoepje voor thuis. Maar het is echt waar jij je goed bij voelt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:15

Ik zou € 5 per dag vragen, dus €50 euro voor het werk. Dat is een nette prijs voor 2 pony's.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:43

stalling in de buurt (hier) is 75 euro in de maand (inkl).

Je hebt je zorg en verplichtingen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:45

Je kent ze en zij vroegen wat je wilde hebben er voor?
Dan zou ik zeggen een pressentje en zou het met alle liefde doen haha
maar ik zou er geen geld voor vragen zeker niet in zoon dure maand als deze:P