Veel geld heb ik niet, wel wilde ik al heel lang thermolaarzen. Mijn oog viel dus op de Mondoni Canada:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html
Citaat:Warme, waterdichte thermolaarzen met imitatiebont gevoerd.
Vorige week woensdag besteld, vrijdag in huis. Gelijk die dag tijdens springles getest. Afgezien van het feit dat hij enorm afzakt bij het springen geen problemen ondervonden. Wel vond ik het profiel al erg diep...
Zaterdag tijdens een andere springles op een ander paard, een rare sprong gemaakt waarbij mijn voet tot het middenstuk door de beugel was (na het brede stuk zeg maar). Geprobeerd om zonder handen mijn voet op de juiste plaats te krijgen, werkte dus niet. Heb de beugel dus met mijn handen goed moeten doen. Dit vind ik wel een beetje griezelig. Stel je voor dat dit in het bos gebeurd, en mijn paard gaat er vandoor? Dan ben je mooi de sjaak!
Ik vind ze dus erg gevaarlijk om mee te rijden. Op de site staat er echter niets vermeld van dat de laars gevaarlijk kan zijn, in de reacties staat zelfs dat er wel mee gereden kan worden. Ik heb zelf een reactie achtergelaten dat ik ze levensgevaarlijk vind.
Maargoed, de laarzen zijn dus nu 2x gedragen. Wat denken jullie, is het de moeite om ze terug te sturen of iig op te bellen en dit uit te leggen? Of denken jullie dat het verspilde tijd is?
Meer mensen met soortgelijke ervaringen? Al dan niet met Divoza, maar een andere winkel/merk?